• یکشنبه / ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ / ۰۳:۰۰
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 95112316249
  • خبرنگار : 71567

/ ضرورت گنجاندن واحد آموزش رفتارهای مدیریت پسابحران در دانشگاه ها/

راه‌یابی رشته و واحد درسی مدیریت بحران به دانشگاه‌ها

راه‌یابی رشته و واحد درسی مدیریت بحران به دانشگاه‌ها

معاون آموزشی وزیر علوم، آموزش گفت: علاوه بر ایجاد رشته‌های مرتبط با مدیریت بحران در دانشگاه‌ها، وزارت علوم به تازگی بخشنامه‌ای را در حوزه دروس اختیاری به دانشگاه‌ها ابلاغ کرد، در این بخشنامه برخی از دروس که اهمیت بالایی دارند در اولویت تدریس دانشگاه‌ها اعلام شد و دانشگاه‌ها مختار و مجاز هستند در محدوده سنوات دانشجویان و نیازی که در جامعه وجود دارد، دروس اختیاری از قبیل مدیریت بحران را به دانشجویان ارائه دهند.

دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در گفت و گو با ایسنا با اعلام این مطلب اظهار کرد: واقعه ناراحت کننده پلاسکو که اخیرا در تهران اتفاق افتاد زنگ خطری برای همه مدیران و مسئولان جامعه است که به نوعی با این موضوع مرتبط هستند. نظام آموزش عالی کشور یکی از بخش های غیر مستقیم جامعه به شمار می‌رود که می‌تواند در این زمینه مرتبط و تاثیرگذار باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: بعد از وقوع حادثه پلاسکو معاونت آموزشی وزارت علوم واحدهای آموزشی خود را مرور کرد و مشخص شد که در حال حاضر تعداد قابل توجهی از رشته‌های مرتبط با مدیریت سوانح، مدیریت بحران یا آموزش رفتارهای پسا بحران و برخی مسایل از این قبیل در دانشگاه‌ها وجود دارد یعنی در این زمینه رشته دایر شده است.

معاون آموزشی وزیر علوم یادآور شد: خوشبختانه در حال حاضر رشته‌های مرتبط با مدیریت بحران در دانشگاه‌های وزات علوم اجباری است و دانشگاه‌ها در این رشته دانشجو جذب می‌کنند.

وی در خصوص علت اجباری نشدن درس آموزش رفتارهای مدیریت پسا بحران در دانشگاه‌ها نیز خاطر نشان کرد: دروس مختلفی نظیر آموزش مهارت‌های زندگی، کارآفرینی، استاندارد سازی، مدیریت بحران و غیره در جامعه وجود دارد که تداعی کننده اجبار است و همه این دروس در نوع خود مهم هستند و تفکیک این موضوعات به منظور اولویت قرار دادن یکی بر دیگر امر راحتی نیست.

دکتر شریعتی افزود: اجبار کردن آموزش رفتارهای مدیریت پسابحران در دانشگاه‌ها موجب می‌شود سقف سنوات دانشجویان فراتر شود و این امر طبعا خارج از استاندارد، نُرم ملی و بین‌المللی خواهد شد چرا که دانشجویان باید بتوانند در یک بازه زمانی مشخص فارغ التحصیل شوند.

معاون آموزشی وزیر علوم در پایان خاطر نشان کرد: همه نظام‌های آموزشی یک سری دروس اختیاری دارند که دانشجویان بتوانند به اختیار خود این دروس را بگذرانند و اجباری در این زمینه ندارند اما شاخص‌های تشویقی در وزارت علوم وجود دارد که دانشجو برای گذراندن این واحد ترغیب می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha