• یکشنبه / ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ / ۰۸:۴۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 95112416331
  • منبع : نمایندگی خوزستان

نماینده اهواز:

جلسات با وزارت نیرو در زمینه آب و برق خوزستان نتیجه‌ای نداشته است

جلسات با وزارت نیرو در زمینه آب و برق خوزستان نتیجه‌ای نداشته است

ایسنا/خوزستان نماینده اهواز گفت: با توجه به اینکه بحث برق بحثی امنیتی برای خوزستان است، لازم می دانیم که طبق وظایف قانونی خود سوالاتی که از وزارت نیرو داشتیم را از فردا مجددا از طریق مجرای قانونی پیگیری کنیم.

به گزارش (ایسنا) ، همایون یوسفی در جلسه ستاد مدیریت بحران خوزستان که شامگاه گذشته(23 بهمن ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به تکرار مشکل قطعی برق در اهواز در روز گذشته اظهار کرد: وضعیت قطعی برق را به فاصله دو هفته دو بار تجربه کردیم. اکنون نیاز به برق مانند نیاز به تنفس است و حتی یک لحظه قطعی برق ممکن است عوارض غیر قابل جبرانی داشته باشد.

 وی افزود: روز شنبه آب، برق و سیستم مخابراتی در اهواز قطع شد و مردم در منازل خود محبوس شده بودند و با اعلام تعطیلی مدارس، ادارات و سازمانها ضرر اقتصادی بسیار بزرگی به مردم خوزستان زده شد.

 نماینده اهواز با اشاره به دسته بندی اهم مشکلات برق خوزستان در ماههای گذشته و انعکاس این مشکلات به وزارت نیرو عنوان کرد: وزارت نیرو یکی از سیاسی ترین وزارتخانه های دولت است. ما پیگیر مطالبات مردم هستیم اما این پیگیری ها به علت پیچیدگیهایی که در این وزارتخانه وجود دارد، نتیجه ای نداشته است.

 یوسفی مساله ریزگردها را یک علت عمده قطع برق در اهواز دانست و بیان کرد: علت اصلی و عمده گرد و غبار نیز انتقال آب است. مردم خوزستان در دو حوزه آب و برق از وزارت نیرو مطالبه جدی دارند اما متاسفانه جلساتی که با وزارت نیرو در این زمینه داشتیم نتیجه‌ای نداشته است و در حوزه آب نتیجه این جلسات به گونه ای نبود که بتواند افکار مردم را اقناع کند.

 وی اظهار کرد: متاسفانه پیش بینی درست و لازمی از شرایط اضطراری روز شنبه انجام نشده بود. اگر تصفیه خانه ها و مراکز ما مجهز به دیزل ژنراتور بودند شاید وضعیت بهتری را در روز شنبه شاهد بودیم.

 نماینده اهواز با اشاره به نبود وزیر نیرو در این جلسه گفت: کاش وزیر نیرو نیز در این جلسه حضور داشتند تا علاوه بر مشکل قطعی برق، بحث آب نیز مطرح می شد تا تکلیف مردم استان مشخص شود. بسیاری از اتفاقاتی که روز شنبه رخ داد قابل پیش بینی بودند و این وضعیت به دلیل پیش بینی نادرست رخ داد.

 یوسفی عنوان کرد: در هر صورت ما باید به مردم جوابگو باشیم. با توجه به اینکه بحث برق بحثی امنیتی برای خوزستان است، لازم می دانیم که طبق وظایف قانونی خود سوالاتی که از وزارت نیرو داشتیم را از فردا و مجددا از طریق مجرای قانونی پیگیری کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha