• سه‌شنبه / ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۶:۳۴
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 95112618719
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد

نگاه ویژه به حوزه پژوهش و تأمین تجهیزات در بودجه سال آینده

نگاه ویژه به حوزه پژوهش و تأمین تجهیزات در بودجه سال آینده

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در بودجه سال آینده اعتبار مناسبی برای این وزارتخانه به‌ ویژه در بخش پژوهش و تأمین تجهیزات در نظر گرفته‌ شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد فرهادی در حاشیه بازدید از دانشگاه هرمزگان اظهار کرد: امروز در دانشگاه هرمزگان مرکز آپا در بخش فناوری این دانشگاه افتتاح شد، دانشگاه هرمزگان در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی رشته‌های منحصربه‌فردی دارد و ارتباط خوبی نیز با صنایع مربوط به رشته‌های دانشگاهی خود دارد.

وی ادامه داد: امروز همچنین کشتی اقیانوس‌پیمای کاوشگر خلیج‌فارس به آب انداخته شد که این دانشگاه نیز همکاری‌هایی در زمینه پژوهشی با این کاوشگر دارد.

فرهادی افزود: این دانشگاه مأموریت‌هایش بیشتر در زمینه‌های مرتبط با هرمزگان است و امیدواریم در این زمینه فعالیت‌هایش افزایش یابد.

وی تصریح کرد: دانشگاه هرمزگان نیازهایی را نیز در زمینهٔ فناوری دارد که مرکز آپا می‌تواند با تکمیل شدنش تأثیر خوبی بر عملکرد در زمینهٔ فناوری این دانشگاه داشته باشد و امیدواریم به‌زودی تکمیل شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: اعتبارات دانشگاه‌ها تعهدی و عملکردی است و بودجه دانشگاه‌ها پس از تصویب هیات‌ امنا مستقیماً از سازمان برنامه‌ و بودجه دریافت می‌شود که البته یک سری برنامه‌های ملی و متمرکز نیز اعتباراتی را از وزارتخانه به دانشگاه‌ها می‌دهد.

وی ابراز کرد: در بودجه سال آینده اعتبار مناسبی برای این وزارتخانه به‌ویژه در بخش پژوهش و تأمین تجهیزات و نیز خرید تجهیزات در نظر گرفته‌ شده است.

فرهادی عنوان کرد: بودجه‌های تحقیقات و فناوری با هم دیده می‌شود و طبق سرانه بودجه آن‌ها در نظر گرفته می‌شود که بیشتر در زمینهٔ فناوری این بودجه در پارک‌های علمی و فناوری صرف می‌شود تا به بازاریابی و تولید پرداخته شود.

وی در پایان گفت: ساختمانی برای پارک علمی و فناوری هرمزگان در نظر گرفته‌ شده و در حال راه‌اندازی است که با حمایت‌های دانشگاه هرمزگان و استانداری بخشی از هزینه‌های آن تأمین‌ شده است و امید داریم طی سال آینده این ساختمان تکمیل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha