• دوشنبه / ۲ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95120201345
  • خبرنگار : 71457

تایمز: نیروهای ویژه آمریکایی و انگلیسی عملیات غرب موصل را هدایت می‌کنند

تایمز: نیروهای ویژه آمریکایی و انگلیسی عملیات غرب موصل را هدایت می‌کنند

روزنامه تایمز انگلیس نوشت، نیروهای ویژه آمریکایی و انگلیسی عملیات جدید نیروهای عراقی برای آزادسازی غرب موصل، دومین شهر بزرگ عراق و آخرین مقر اصلی داعش در این کشور را هدایت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، این روزنامه امروز (دوشنبه) در گزارشی با عنوان "نیروهای هوایی ویژه، نوک پیکان آزادسازی موصل" نوشت که نیروهای ویژه کلاه سبز انگلیس و کماندوهای آمریکایی دلتافورس در کنار یگان‌های عراقی و کرد در نبرد موصل حضور نظامی دارند و در این منطقه مستقر هستند تا ۶۵۰ هزار غیرنظامی را آزاد سازند.

این روزنامه در عین حال نوشت، قرار بود ماموریت نیروهای دو کشور محدود به مشورت دهی و آموزش باشد، اما آنها به میدان نبرد سوق داده شده‌اند.

تایمز در ادامه افزوده است، این نیروها حمله‌ خودروی بمب گذاری شده در روز یکشنبه را ناکام گذاشتند و جان عامل انتحاری را گرفتند. این نیروها به عنوان یک راهنمای زمینی برای هدایت حملات ائتلاف کار می‌کنند و از حدود ۵۰ هزار نیروی ارتش و پلیس و نیروهای شبه نظامی برای پیشروی به سمت موصل از محور جنوب و غرب حمایت و پشتیبانی می‌کنند.

در این گزارش آمده است که نبرد واقعی تنها زمانی شروع می‌شود که خود نیروها به این شهر برسند و پیش بینی می‌شود که نیروهای داعش به شدت در مقابل این حملات مقاومت کنند، همانند کاری که در شرق موصل طی سه ماه کردند.

تایمز نوشته است، نیروهای هوایی ویژه انگلیسی بخشی از عملیات موسوم به ”shader” هستند. به طوریکه مجموعه‌ای از ۱۳۵۰ نظامی انگلیسی در جنگ علیه داعش در عراق و سوریه و ۴۵۰ مشاور در میان نیروهای ویژه آمریکایی در عراق حضور دارند که بیشتر آنها برای آزادسازی موصل در نظر گرفته شده‌اند که از میان ۵۰۰۰ نیرویی هستند که بخش اعظم نیروهای آمریکایی در عراق را تشکیل می‌دهند. ۳۰ نیروی هوایی ویژه انگلیسی نیز برای آموزش نیروهای پیشمرگ و آماده کردن آنها برای حمله در عراق هستند و به آنها اجازه شلیک گلوله برای دفاع از خود داده شده است.

در این گزارش آمده است که از زمان آغاز نبرد برای آزادسازی غرب موصل از صبح یکشنبه، حدود ۱۷ روستا در مسیرهای اصلی به سمت غرب این شهر آزاد شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha