• جمعه / ۶ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 95120603704
  • منبع : جهاد دانشگاهی

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی:

ایجاد فضای گفتگو و مناظره از اقدامات خوب جهاد دانشگاهی است

ایجاد فضای گفتگو و مناظره از اقدامات خوب جهاد دانشگاهی است

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه نسل جوان نیازمند پاسخگویی به سوالاتش است، اظهار داشت: یکی از شیوه‌های خوبی که جهاد دانشگاهی شروع کرد همین بحث مناظره‌ها است که در واقع تمرینی است برای دانشجویان که وقتی وارد جامعه می‌شوند ظرفیت شنیدن و پاسخ گفتن و پاسخ دادن را داشته باشند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین طه هاشمی با بیان این مطلب اظهار داشت: فضای گفتگو یک فضای مغفول در جامعه و دانشجویان است، البته این وضعیت سال به سال در حال بهتر شدن است و شاید یکی از دلایل اصلی که رهبری بحث کرسی های آزاد اندیشی را مطرح کردند همین امر باشد که در واقع نتیجه آن می‌تواند خوب گوش کردن، صلح کردن، پرسشگری و انتقال آنچه در ذهن است باشد.

وی افزود: شاید این بداخلاقی‌هایی که در بیرون می‌بینیم دلیلش همین است که بلد نیستیم در مواجهه با نظر مخالف چه کار کنیم و به همین دلیل است که حالت تهاجمی به خود می‌گیریم. مسلما این قدم بزرگی است که شاید نیاز است از دبیرستان شروع شود.

حجت الاسلام والمسلمین طه هاشمی در پاسخ به این سوال که چرا حضور دانشجویان دانشگاه آزاد در عرصه مسابقات مناظره کمتر است گفت: به هر حال دانشگاه آزاد یک مجموعه است که 40 درصد بار آموزش عالی را بر دوش دارد. در گذشته این دانشگاهها و تشکل‌های آن بسیار محدود تر بودند و دانشجوها اکنون و به تازگی تمرین می‌کنند که در فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی و پرسشگری که مختص دانشجو است خودشان را پیدا کنند.

وی با تأکید بر این امر که دانشجو باید به فضای دانشگاه خلاقیت و هیجان بدهد اظهار داشت: به هر حال ما در قالب نهادسازی این باور را در دانشجو ایجاد می‌کنیم که باید در صحنه حاضر باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، دکتر هاشمی با اشاره به اینکه شاید در گذشته برخوردهایی شده که باعث شده در دانشگاه‌ها تحفظ و خودسانسوری ایجاد بشود، تصریح کرد: متاسفانه ارتباط موثری بین مجموعه دانشگاه آزاد با جهاد دانشگاهی برقرار نشده در حالیکه ارتباط بین جهاددانشگاهی با وزارت علوم معنادار و مفید بوده است که امیدواریم با ارتباط بیشتر بین این دو نهاد، دانشگاه آزاد نیز حضور موثری نیز در مسابقات مناظره داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha