• شنبه / ۷ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 95120704069
  • منبع : نمایندگی یزد

فرماندار یزد خبر داد:

آغاز ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی از 30 اسفند ماه

آغاز ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی از 30 اسفند ماه

ایسنا/یزد فرماندار یزد با بیان این که ایجاد زمینه مشارکت عمومی و برگزاری انتخاباتی قانونمند، مهمترین هدف ستاد انتخابات شهرستان است، گفت:‌ زمان ثبت نام داوطلبان این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، از 30 اسفند ماه به مدت هفت روز تعیین شده است.

«مصطفی سالاری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به ضرورت جذب مشارکت عمومی در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار کرد: حضور حداکثری اقشار مختلف جامعه در انتخابات نشانه پویایی و احساس مسئولیت عمومی نسبت به سرنوشت خود است.
وی با بیان این که زمان ثبت نام این دوره از انتخابات شورای اسلامی از 30 اسفند ماه به مدت هفت روز تعیین شده است، گفت: طبق زمانبندی انتخابات به منظور رعایت قانون ملزم به ثبت نام از کاندیداها در این بازه زمانی هستیم.
سالاری در ادامه با اشاره به این که ارائه گواهی سوء پیشینه از سوی داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در هنگام ثبت نام الزامی است، افزود: داوطلبان می‌توانند برای سهولت در فرآیند ثبت‌نام، از هم اکنون جهت دریافت گواهی سوء پیشینه به دفاتر پلیس + 10 در سراسر کشور مراجعه کنند.
فرماندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری انتخابات سالم و قانونمند را از جمله مهمترین اهداف ستاد انتخابات استان و شهرستان یزد دانست و بیان کرد: مشارکت سلایق مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در انتخابات ضروری است.
این مقام مسئول با اشاره به اعمال تغییرات قانونی در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، خاطرنشان کرد: طبق سرشماری سال 90 جمعیت شهر یزد زیر پانصد هزار نفر است، که باتوجه به این موضوع و بر اساس اصلاحیه ماده 7 قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا مصوب اردیبهشت‌ماه 95 تعداد اعضای شوراهای شهر با جمعیت دویست ‌تا پانصد هزار نفر را به 9 نفر کاهش یافته است.
رییس هیات اجرایی انتخابات شهرستان یزد اظهار کرد: شوراهای اسلامی 9 نفره طبق قانون دارای شش نفر عضو علی البدل هستند.
سالاری در ادامه با بیان این که پیش‌بینی می‌شود در صورت اعمال نتایج سرشماری امسال، در انتخابات پیشه‌رو تعداد اعضای شورای اسلامی شهر یزد به 11 نفر برسد، گفت: شهرهای با جمعیت بالای پانصدهزار تا یک‌میلیون نفر، شورای شهری 11 نفره خواهند داشت.
فرماندار یزد در پایان با اشاره به این که شورای اسلامی شهر حمیدیا در صورت عدم اعمال نتایج سرشماری پنج نفره می‌شود، خاطرنشان کرد: طبق سرشماری سال 90 جمعیت شهر حمیدیا حدود 37 هزار نفر است و طبق قانون شامل شورای شهری پنج نفره همراه با سه عضو علی البدل می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha