• دوشنبه / ۹ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 95120905634
  • خبرنگار : 71474

نگاهی به فرمان تاریخی امام(ره) در ۹ اسفندماه ۱۳۵۷

به بهانه ۳۸سالگی بنیاد مستضعفان

به بهانه ۳۸سالگی بنیاد مستضعفان

بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی که در طول سال‌های گذشته به‌عنوان یکی از بازوهای اقتصادی کشور در حوزه‌های مختلف عمل کرده و توانسته بخشی از پروژه‌های بزرگ و زیرساختی را به مرحله اجرا برساند به ۳۸ سالگی رسید.

به گزارش ایسنا، امام خمینی (ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران در نهم اسفندماه سال ۱۳۵۷ و به فاصله تنها چند روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی به منظور تعیین تکلیف برخی مسائل اقتصادی و روشن شدن سرنوشت آنها فرمان تاسیس بنیادی را داد که در طول سال‌های گذشته به عنوان یکی از اصلی‌ترین حوزه‌های اقتصادی کشور فعالیت کرده است، بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی که از چند سال پیش تفکیک شده و به صورت دو بنیاد مجزا فعالیت می‌کنند.

بنیاد مستضعفان در حالی امروز به ۳۸ سالگی می‌رسد که در بخش‌هایی چون راه‌سازی، فرودگاه‌سازی، حوزه‌های نفتی، عمرانی و صنعتی فعالیت‌های جدی دارد و طبق اعلام رییس این بنیاد محمد سعیدی‌کیا در حال حاضر حدود ۱.۵ درصد از اقتصاد ایران به شمار می‌رود.

در پیام کوتاه امام خمینی (ره) خطاب به مسوولان وقت بنیاد مستضعفان در تاسیس این نهاد انقلابی آمده است: به موجب این مکتوب ماموریت دارد که تمام اموال منقول و غیرمنقول سلسله پهلوی و شاخه‌ها و عمال و مربوطین به این سلسله را که در طول مدت سلطه غیرقانونی از بیت‌المال مسلمین اختلاس نموده‌اند به نفع مستمندان و کارگران و کارمندان ضعیف مصادره نماید و منقولات آن در بانک‌ها با شماره به اسم شورای انقلاب یا اسم این جانب سپرده شود و غیره منقول از قبیل مستغلات و اراضی ثبت و مضبوط شود تا به نفع مستمندان از هر طبق صرف گردد.

در ایجاد مسکن و کار و غیره‌ ذالک به جمع کمیته‌های انقلاب اسلامی در سراسر کشور دستور می‌دهم که آنچه از این غنایم به دست آوردند در بانک با شماره مردم بسپارند و به دولت ابلاغ نمایید که این غنایم مربوط به دولت نیست و امرش با شورای انقلاب است و آنچه مامورین دولت به دست آوردند یا می‌آورند باید به همین شماره به بانک تحویل دهند و کسانی که از این اموال چیزی به دست آوردند فورا باید به کمیته ها یا بانک تحویل دهند و متخلفین مورد مواخذه خواهند بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۱۲-۱۰ ۱۸:۳۳

آيا اگر باغ هاي بزرگ فضاي سبز شده بود و همه از آن استفاده ميكردن بهتر نبود؟؟ و هزاران سوْال ديگر