• یکشنبه / ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ / ۰۳:۲۸
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 95121409159
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

الکترونیکی شدن انتخابات خانه مطبوعات چه محاسنی دارد؟

الکترونیکی شدن انتخابات خانه مطبوعات چه محاسنی دارد؟

مدیرمسؤول پایگاه خبری در خراسان‌ جنوبی گفت: باید چهارچوبی برای انتخاب هیات مدیره مطبوعات تعریف و اساسنامه‌ای نوشته شود تا افراد خبرنگار مسوولیت خانه مطبوعات را بر عهده گیرند.

حسین خسروی‌چاهک در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه خراسان‌ جنوبی، درباره برگزاری انتخابات خانه مطبوعات به صورت الکترونیکی و تاثیر این روش در شفاف‌سازی انتخابات گفت: جمع‌ کردن اصحاب‌ رسانه در یک ساعت خاص برای رأی دادن کاری سختی بوده و استفاده از روش الکترونیکی از این جهت حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تعریف خبرنگار و خبرنگاری تعداد خبرنگار در هر رسانه آن‌طور که باید شفاف نیست؛ لذا برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی از شفافیت انتخابات می‌کاهد و افرادی که خبرنگار فعال نیستند در انتخابات شرکت می‌کنند.

مدیرمسؤول پایگاه خبری در خراسان‌ جنوبی ادامه داد: در دوره‌های قبل انتخابات خانه مطبوعات افرادی انتخاب می‌شدند که در سمت‌های دیگر مشغول فعالیت بودند و به دلیل مشغله‌های شغلی خود آن‌طور که باید برای خبرنگاران استان کار انجام نمی‌شد.

خسروی‌چاهک با تاکید بر اینکه افرادی که خبرنگار نیستند نباید وارد خانه مطبوعات شوند، تصریح کرد: باید چهارچوبی برای انتخاب هیات مدیره مطبوعات تعریف و اساسنامه‌ای نوشته شود تا افراد خبرنگار مسؤولیت خانه مطبوعات را بر عهده بگیرند.

وی ادامه داد: باید نظارتی بر عملکرد خانه مطبوعات باشد تا در صورتی که مدیرعامل و هیات‌ مدیره کاری انجام ندهند اقدامات لازم برای فعالیت بهتر خانه مطبوعات انجام شود.

مدیرمسؤول پایگاه خبری در خراسان‌جنوبی گفت: در حال حاضر خانه مطبوعات استان دچار مردگی شده و رسالت اصلی خود را آنطور که باید انجام نمی‌دهد و خبرنگاران استان نیز از عملکرد خانه مطبوعات راضی نیستند.

خسروی چاهک اظهار کرد: اگر شهید صارمی در 17 مرداد به شهادت نمی‌رسید وزارت فرهنگ و ارشاد همتی برای نام‌گذاری روز خبرنگار به کار نمی‌گرفت.

وی با اشاره به مشکلات خبرنگاران، تصریح‌ کرد: بیمه خبرنگاران، حقوق کم و عدم امنیت شغلی از مشکلات خبرنگاران استان بوده که تاکنون اقدامی برای رفع این مشکلات انجام نشده است.

مدیرمسؤول پایگاه خبری در خراسان‌ جنوبی با اشاره به کمبود منابع، گفت: با وجود کمبود منابع باید تدابیر لازم انجام شود تا حق خبرنگاران اجحاف نشود.

خسروی‌چاهک خاطرنشان کرد: خبرنگاری جزو مشاغل سخت است و باید از مزایای این مشاغل بهره‌مند شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha