• دوشنبه / ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ / ۰۸:۴۱
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 95121610072
  • منبع : نمایندگی ایلام

عابران ؛ آسیب‌پذیرترین کاربران ترافیک

عابران ؛ آسیب‌پذیرترین کاربران ترافیک

ایسنا/ایلام رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بابیان اینکه نقش عابر پیاده به‌عنوان یک کاربر ترافیک انکارناپذیر است گفت:عابران پیاده آسیب‌پذیرترین کاربران ترافیک محسوب می‌شوند.

سرهنگ «محسن ناصری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه ایلام اظهار کرد: علی‌رغم تلاش‌های فراوان دستگاه‌ها و سازمان‌های مسئول تاکنون ایمنی عابران به‌طور کامل تأمین نشده و آمارهای موجود حاکی از سطح بالای حوادث رانندگی در خصوص آن‌ها است.

وی با اشاره به اینکه خروج عابر پیاده از منزل خود یک سفر است تأکید کرد: عابران پیاده به هنگام حضور در معابر باید نهایت دقت را جهت حفظ جان خود به عمل‌آورند تا سفر ایمن را داشته باشد.  

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام عنوان کرد: همان‌قدر که عبور خودرو و وسایل نقلیه دارای اهمیت است رعایت حق عابرین پیاده نیز دارای اهمیت است.

وی بابیان اینکه می‌توان با رعایت چند نکته مهم و اساسی می‌توان در حوادث رانندگی جان خود را حفظ کنیم گفت:اولین نکته این است که در خیابان‌های فاقد پیاده‌رو در جهتی حرکت کنید که بتوانید خودروهایی که از روبرو می‌آیند را ببینید.  

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام یادآور شد لباسی بپوشید که رانندگان عبوری بهتر شمارا ببینند و به کودکان و خردسالان اجازه ندهید به‌تنهایی از خانه خارج شوند.  

ناصری تصریح کرد: به‌هیچ‌وجه در حاشیه بزرگراه‌ها و معابری که سرعت خودروها بالاست پیاده‌روی نکنید و هنگامی‌که می‌خواهید از یک تقاطع عبور کنید مراقب خودروهایی که گردش‌به‌راست یا به چپ می‌کنند باشید.  

وی افزود: اگر از میان اتومبیل‌های پارک شده عبور می‌کنید، ابتدا در کنار اتومبیل و در حاشیه خیابان توقف کنید و مطمئن شوید که می‌توانید تردد خودروها در خیابان را به‌خوبی ببینید و همچنین رانندگان نیز به‌خوبی قادر به دیدن شما باشند و سپس با رعایت مراحل عبور از خیابان عبور کنید.  

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام یادآور شد: اگر در نزدیکی شما محل خط‌کشی عابر پیاده وجود ندارد سعی کنید در هنگام تاریکی هوا از زیر چراغ‌های خیابان عبور کنید تا رانندگان بتوانند شمارا به‌خوبی ببینند.  

وی خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده خودروهای امدادرسان نظیر آمبولانس، پلیس، آتش‌نشانی و در صورت شنیدن صدای آژیر آن‌ها، به‌سرعت خیابان را ترک کرده و مسیر را برای عبور آن‌ها بازکنید.  

ناصری گفت: در هنگام عبور از عرض خیابان هیچ‌گاه به‌طور مستقیم از جلو یا پشت اتوبوس اقدام به عبور نکنید و صبر کنید اتوبوس حرکت کرده تا شما بتوانید عبور و مرور در خیابان را به‌طور کامل در هر دو جهت ببینید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha