• سه‌شنبه / ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 96011503992
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

دبیر نخستین کنفرانس بین المللی اینترنت اشیاء:

بکارگیری اینترنت اشیاء سبب مصرف بهینه و تسهیل زندگی می‌شود

بکارگیری اینترنت اشیاء سبب مصرف بهینه و تسهیل زندگی می‌شود

ایسنا/اصفهان دبیر نخستین کنفرانس بین المللی اینترنت اشیاء گفت: اگر در زمینه اینترنت اشیاء سرمایه گذاری کنیم می‌توانیم در بازار بین المللی حضور خوبی داشته باشیم.

سید امیر حسن منجمی در گفت‌و گو با خبرنگار علمی ایسنا  در خصوص نخستین کنفرانس بین المللی اینترنت اشیاء اظهار کرد: کاربردهای بسیاری میتوان برای مبحث اینترنت اشیاء نام برد، این تکنولوژی گامی به سوی جلو در استفاده همه گیر و همه جانبه در تکنولوژی اینترنت است.

وی گفت: اکنون تکنولوژی این اجازه را به ما میدهد تا متصل شدن به اینترنت صرفا از طریق کامپیوترهای عادی نباشد. اکنون چند سال است که با تلفنهای هوشمند به اینترنت متصل می‌شویم. تکنولوژی جدید این اجازه را به ما می‌دهد که وسایل دیگر نیز به سادگی به اینترنت متصل شوند. امروزه وسایل دیگر نیز با اتصال به اینترنت روند بهبودی در عملکرد خود داشته‌اند. در منازل، تلویزیون، سیستم حرارت مرکزی، یخچال و... همه می‌توانند به اینترنت متصل شوند.

استاد کامپیوتر دانشگاه اصفهان افزود: برای مثال اگر یخچال دارای تجهیزاتی باشد که بتواند به اینترنت متصل شود این قابلیت را پیدا می‌کند که وقتی یک ماده غذایی تمام شد به صورت خودکار آن را از سوپر مارکت سفارش دهد. یا مثلا در حیطه پزشکی، وقتی فرد از یک بیماری رنج می‌برد، دستگاه‌هایی که همراه او هستند اگر به اینترنت متصل باشند می‌توانند مشکل ایجاد شده برای بیمار را به پزشک یا مسئول اورژانس اطلاع دهند. به این ترتیب نجات افراد جامعه تسهیل می‌یابد.

منجمی  با اشاره به کاربردهای دیگر اینتر نت اشیاء افزود: از دیگر کاربردهای این تکنولوژی این است که قبل از رسیدن به منزل می‌توانید دمای خانه را به دلخواه با تلفن همراه تنظیم کنید در این صورت نیازی به روشن ماندن مداوم این سیستم‌ها نیست که این امر به صرفه جویی مصرف انرژی کمک بسیاری می‌کند.

وی در خصوص الزام وجود اینتر نت اشیاء اظهار کرد: در بسیاری از موارد اینترنت اشیا حالت اضطراری پیدا می‌کند مثل داروخانه‌هایی که  داروهای بسیار ضروری  افراد جامعه را تامین می‌کنند، اگر ما یک روز شیر نخوریم اتفاق خاصی نمی‌افتد اما نبود برخی از داروها می‌تواند به مرگ افراد بیمار منجر شود.

دبیر نخستین کنفرانس بین المللی اینترنت اشیاء با بیان اینکه تکنولوژی اینترنت اشیا، تسهیل کننده است و بازدهی را بالا می‌برد، اظهار کرد: چند سال است که کار در مورد اینترنت اشیاء را در دانشگاه اصفهان شروع کرده‌ایم و طرح های بسیار خوبی به دستمان رسیده است. عمده کاربرد اینترنت اشیاء در ایران در زمینه سیستم‌های ترافیکی است. در این طرح‌ها اتومبیل‌ها هر کدام به صورت یک موجودیت مستقل به اینترنت متصل هستند و بین خودشان پیام ارسال می‌کنند و این قابلیت را دارند که اخبار ترافیکی را به هم مخابره و از تصادف جلوگیری کنند.

منجمی با بیان اینکه قصد داریم بحث اینترنت اشیاء را در دانشگاه اصفهان جدی‌تر بگیریم، گفت: این اولین کنفرانس بین المللی اینترنت اشیاء در ایران است اما در سال‌های گذشته کارگاه‌های متعددی در این زمینه برگزار شده است. به این خاطر که اینترنت اشیاء مبحث جدیدی است و سابقه‌ی زیادی در دنیا ندارد، اگر جوانان و فارغ التحصیلان و شرکت‌های خصوصی در این زمینه سرمایه گذاری کنند می‌توانند در بازار بین المللی هم حضور خوبی داشته باشند چرا که دیگر کشورها نیز در این زمینه از ما چندان جلوتر نیستند.

به گزارش ایسنا، اولین کنفرانس بین المللی اینترنت اشیاء در تاریخ 30 و31  فروردین ماه سال جاری در دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha