• دوشنبه / ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ / ۰۹:۳۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 96012107834
  • خبرنگار : 71415

نشست وزرای خارجه گروه هفت امروز در ایتالیا

نشست وزرای خارجه گروه هفت امروز در ایتالیا

وزیران خارجه کشورهای عضو گروه اقتصادی هفت امروز دوشنبه نشست سالانه خود را در حالی در ایتالیا برگزار می‌کنند که اروپا و ژاپن به دنبال شفافیت آمریکا نسبت موضعش در قبال برخی مسائل از جمله مساله سوریه هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این نشست دو روزه وزرای خارجه گروه هفت در توسکانی ایتالیا در حالی برگزار می‌شود که آمریکا یک ناو گروه رزمی نیروی دریایی خود را به بهانه تهدید هسته‌ای کره شمالی از استرالیا به نزدیکی شبه جزیره کره منتقل کرده است.

با این حال انتظار می‌رود جنگ داخلی سوریه مساله اصلی این نشست باشد و ایتالیا امید دارد بیانیه نهایی این نشست باعث تقویت تلاشهای سازمان ملل برای پایان دادن به شش سال جنگ داخلی در سوریه شود.

این نشست نخستین فرصت را برای ایتالیا، آلمان، فرانسه، انگلیس، کانادا و ژاپن فراهم می‌آورد تا رکس تیلرسون، وزیر خارجه دولت ترامپ را در مورد تعهد دولت متبوعش به سرنگونی بشار اسد در سوریه مورد پرسش قرار دهند.

در حال حاضر بسیاری از اروپایی‌ها هنوز از این که واشنگتن خواهان برکناری بشار اسد است اطمینان ندارند و نمی‌دانند که حمله موشکی اخیر آمریکا به سوریه صرفا یک هشدار بوده است یا خیر.

این نشست وزرای خارجه گروه هفت قرار است زمینه را برای برگزاری نشست سران گروه هفت در پایان ماه مه در سیسیل ایتالیا هموار کند.

انتظار می‌رود برخی مسائل نظیر تجارت و تغییرات آب و هوا در نشست وزرای خارجه در توسکانی مورد رسیدگی قرار بگیرند اما مسائل پیچیده تر در نشست سران این گروه مورد رسیدگی قرار خواهند گرفت.

با این وجود گفته شده که وزیران خارجه گروه هفت مساله لیبی را مورد بحث قرار خواهند داد. ایتالیا امیدوار است که در این نشست از دولت تحت حمایت سازمان ملل در طرابلس لیبی حمایت شود اما دولت ترامپ هنوز سیاست روشنی در قبال لیبی تعریف نکرده است. از جمله دیگر مسائل نشست توسکانی جنگ با تروریسم، روابط با ایران و بی ثباتی در اوکراین خواهند بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۱-۲۱ ۱۲:۰۵

این جنگ که داخلی نیست. سوریه 7-6 سال است که یک جنگ چند وجهی را تحمل و دفاع می‌کند. جنگی کاملاً مهندسی شده از سوی رژیم صهیونیستی، آمریکا و متحدین آنها در منطقه.