• چهارشنبه / ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: دفاعی - امنيتی
  • کد خبر: 96012309091
  • خبرنگار : 71577

فرمانده نیروی زمینی ارتش خبر داد

تغییر در ساختار سازمان های نیروی زمینی ارتش

تغییر در ساختار سازمان های نیروی زمینی ارتش

امیر سرتیپ کیومرث حیدری با اشاره به اوامر مقام معظم رهبری مبنی بر چابک سازی ارتش اعلام کرد:بسیاری از تیپ‌های دفاعی نیروی زمینی ارتش را به تیپ‌های سیار متحرک و هجومی تبدیل کرده ایم تا بتواند در کوتاه ترین زمان در محل تهدیدها حاضر باشد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ کیومرث حیدری در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با  تبریک روز نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه در نیروی زمینی ارتش همه بسیج شده‌اند تا اوامر فرماندهی کل قوا را به منصه ظهور برسانند، گفت: در این راستا تغییراتی در ساختار سازمان های ارتش به وجود آمده  تیپ های هجومی زرهی و ضد زرهی به وجود آمده است. همچنین یگان های  تیپ های واکنش سریع، که بخشی از این تیپ ها به و جود آمده و برخی دیگر نیز در سال 96 تکمیل خواهد شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اعلام اینکه برنامه ریزی کرده ایم در سال 96 چهار خط تولید قطعات مورد نیاز انواع تجهیزات و تسهیلات راهبردی و دفاعی را به وجود آوریم، گفت: ضرورت این خطوط تولید این است تا بتوانیم در ابعاد مختلف پاسخگوی تامین نیازهای بومی شده خود باشیم.در همین راستا راه اندازی خطوط تولید تانک ساز ی مسجد سلیمان در جنوب کشور، راه اندازی خط تولید در کارخانجات نصر و فتح به منظور تولید تجهیزات مورد نیاز تانک ها در مناطق مرکزی کشور، راه اندازی خط تولید منحصر به فرد قطعات بالگردی در اصفهان و همچنین مرکز تولید قطعات خودروهای نظامی در اصفهان در برنامه نیروی زمینی ارتش برای سال 96 قرار دارد.

حیدری با اشاره به اینکه امروز پهپاد یکی از ضرورت های دفاعی و هجومی است گفت: نیروی زمینی ارتش یک گروه پهپادی را به وجود آورده است .

وی با بیان اینکه ما همه تهدیدات را در منطقه رصد می کنیم، گفت: برنامه نیروی زمینی ارتش برای تولید سلاح های نبرد زمینی است که تمامی این تجهیزات و تسهیلات ساخت ارتش، بومی شده اند. مخصوصا در بخش سلاح های زمینی و تجهیزات تک تیراندازی ایجاد، سد موانع و همچنین ارتقای تحرک و کارآمدی نیروها اقدامات مهمی انجام شده است.

وی در توضیح اقدامات انجام شده در رسته یگانهای واکنش سریع گفت: یگان های واکنش سریع یگان هایی هستند که مطابق با تجارب و رصد اتفاقاتی که درکشورهای منطقه اتفاق افتاده است به وجود آمده‌اند . در آینده گونه های جنگیدن و دشمنی کردن متفاوت خواهد بود و برای اینکه بتوانیم برای هر تهدیدی آماده باشیم این یگان ها به وجود آمده است که انواع آموزش ها را در شرایط متفاوت نظامی طی کرده اند و در همه جنبه های زمینی، هوایی، دریایی و تکاوری آموزش دیده اند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر برنامه ارتش برای خروج پادگان های خود از مرکز شهرها، گفت: برای خروج همه پادگان هایی که درمرکزیت شهرهای بزرگ وجود دارند برنامه داریم ، اما مشخصا در تهران نمی توان زمان مشخصی را تعیین کرد، اما اگر مقامات شهری با ما همکاری کنند آمادگی جابجایی پادگان های سطح شهر تهران وجود دارد.

امیر سرتیپ حیدری با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی نهاد مبارکی است که خاستگاه فکری و فرهنگی آن قرآن، سیره رسول اکرم و ائمه اطهار است، گفت: در طول دوران جنگ تحمیلی ارتش گوشه ای از ولایت مداری خود را که در تاریخ ملت باقی مانده است به نمایش گذاشت. همچنین ارتش جمهوری اسلامی در ایام بعد از انقلاب در مقابل منافقین و معاندین نظام به شایستگی ایستاد.

وی گفت: در سال 96 این نوید را می دهم که همانطور که فرماندهی کل قوا گفتند و همچنین  طبق برآوردهای اطلاعاتی ، سالی سرشار از امنیت و  آرامش برای ملت خواهد بود. این سال مقطع گشایش افق های جدیدی برای نیروی زمینی ارتش خواهد بود. ما برای سازماندهی یک حرکت جهادی و به اثبات رساندن ولایت مداری ارتش از سه سند بالادستی که مجموعه ای از ارشادهای مقام معظم رهبری است برخوردار هستیم و توانسته ایم برنامه حرکت خود را برای سال 96 بر طبق این اسناد طراحی کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه رزمایش برای ارتش همانند یک پایان نامه آموزشی است، گفت: در رزمایش ها سعی کرده ایم به تهدیدات روز منطقه نگاه داشته باشیم و تاکتیک ها و تکنیک هایی که نیاز روز ارتش کشور است و توسط طراحان و متخصصان داخلی ارتش طراحی شده اند را اجرا کنیم. امسال دو نوع رزمایش خواهیم داشت.

وی با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به معیشت و رفاه نیروهای ارتش عنوان کرد: معیشت کارکنان ارتش یکی از مسائلی است که همیشه مورد تاکید فرماندهی کل قوا بوده است. در این راستا در سال 96 چهارده برنامه را طراحی کرده ایم که برای اجرا به نهاد های ذیربط ابلاغ شده است. مخصوصا در حوزه مسائل درمانی تلاش بر این است که در سه سطح کمک نقدی، کمک مستمر نقدی و همچنین تحت پوشش قراردادن کارکنان ارتش در بیمارستان های تخصصی منطقه ای مسائل درمانی کارکنان ارتش تحت پوشش قرار بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha