• پنجشنبه / ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۵:۲۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 96012409829
  • منبع : نمایندگی همدان

بازدید وزیر راه از ایستگاه باربری رباط‌شورین؛

آخوندی: محل ایستگاه باربری رباط شورین مناسب نیست

آخوندی: محل ایستگاه باربری رباط شورین مناسب نیست

ایسنا/همدان وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر یکروزه خود به استان همدان از پروژه ایستگاه راه‌آهن رباط‌شورین(ایستگاه باربری) بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه همدان، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در این بازدید درباره محل قرارگیری ایستگاه این اظهار کرد: محل این ایستگاه به لحاظ دوری از مرکز شهر نامناسب است.

مساحت زیربنای ساختمان‌های ایستگاه باربری شورین 11هزار و 312 مترمربع شامل ساختمان نگهبانی، ساختمان اصلی ترمینال مسافری، نمازخانه، پلیس، ژنراتور، پست برق، منبع زمینی آب 1000 مترمکعبی، منبع هوایی 150 مترمکعبی، ساختمان علائم و ارتباطات، خوابگپاه لوکوموتیورانان، دپوی تعمیرات، ساختمان منابع سوخت و سکوی سوخت‌گیری، انبار روغن‌آلات جریه، انبار کالا، درزین‌خانه، انبار وسایل کار خط، انبار سوخت روغن درزین، زیرگذر عابر مابین سکوها، شن‌گیری مکانیزه، سایه‌بان سکو، فنس و دیواره محوطه، محوطه‌سازی و کارهای ساختمانی و تأسیسات برقی و مکانیکی و عملیات خاکی، سالن اصلی، اداری، خدماتی، تأسیسات و فضای سرپوشیده اطراف ساختمان است.

این ایستگاه با فاصله 15 کیلومتری از مرکز شهر، در زمینی به مساحت 117 هکتار در حال احداث است به طوریکه انتخاب محل ایستگاه توسط مشاور خط انجام شده و کل طرح تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد البته بخشی از ساختمان همزمان با راه‌اندازی خط‌آهن در اردیبهشت‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

در این خط پنج میلیون تن بارگیری پیش‌بینی و مطالعات اولیه برای باری بودن این ایستگاه انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری نیز گفت: سعی بر این است به سطح کیفی محلات اطراف ایستگاه باربری همدان اضافه شود تا این محلات رونق بگیرد.

به گزارش ایسنا، محمدسعید ایزدی پنجشنبه 24 فروردین در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از ایستگاه راه‌آهن رباط‌شورین(ایستگاه باربری) همدان، با بیان اینکه 5 بخش برای فضای ایستگاه باربری درنظر گرفته شده است، اظهار کرد: بخش اول شامل انجام امور زیرساختی، بخش دوم شامل امور خدماتی و توسعه‌ای مانند احداث خانه بهداشت و پارک، بخش سوم شامل توسعه فضاهای عمومی، بخش چهارم شامل ارائه تسهیلات به منظور ترویج سکونت عمومی و نوسازی مسکن‌های اطراف ایستگاه و بخش پنجم شامل توانمندسازی و ایجاد اشتغال است.

وی تصریح کرد: سعی بر این است تا به سطح کیفی محلات اطراف ایستگاه باربری اضافه شود تا این محلات رونق بگیرد.

ایزدی در ادامه به بهسازی محلات قدیمی همدان همچون محله کبابیان، کلپا و حاجی اشاره کرد و یادآور شد: این محلات در حال بهسازی است و بافت محل‌های خضر، شورین، حصار و سیلو نیز بهسازی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha