• جمعه / ۲۵ فروردین ۱۳۹۶ / ۲۳:۰۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96012510274

نامه آیت‌الله شاه‌آبادی درباره کاندیداتوری رئیسی/ «امیدوار بودم ثبت نام نکنید»

نامه آیت‌الله شاه‌آبادی درباره کاندیداتوری رئیسی/ «امیدوار بودم ثبت نام نکنید»

آیت‌الله شاه‌آبادی خطاب به حجت‌الاسلام رئیسی در خصوص انتخابات ریاست‌جمهوری و ثبت‌نام وی برای حضور در رقابت‌ها نامه‌ای ارسال کرد.

به گزارش ایسنا، متن این نامه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی دامت برکاته
تولیت محترم آستان قدس رضوی
سلام علیکم

از هنگامی که رهبر معظم انقلاب، جناب‌عالی را به سمت تولیت حرم مطهر حضرت ثامن الحجج علیه الصلوة و السلام برگزیدند، مایل بودم که حضرت‌عالی را ببینم و بعضی مطالب را به سمعتان برسانم ولی کثرت مشغله شما در خدمت‌رسانی به آن آستان مقدس این دیدار را فراهم نکرد.

دغدغه و دلخوشی حقیر نیز همین خدمت‌رسانی به آن آستان مقدس و زائرین و مجاورین آن بود، تا این که در اخبار شنیدم، قصد شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری نموده‌اید و تاکنون نیز امیدوار بودم که ثبت نام ننمایید ولی امروز که ثبت نام انجام شد، بر آن شدم که مطالبی را گوشزد نمایم.

نکته ای که می خواهم عرض نمایم، در حالی که اواخر عمر را طی می‌کنم و شما را چون فرزند خود می دانم و قصدی جز خیرخواهی برایتان ندارم، جمله‌ایست به نقل از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم که فرمود: إن لربکم فی أیام دهرکم نفحات، ألا فتعرضوا لها.

باید توجه داشت که برای هر کسی این موقعیت خدمتگزاری با دستان باز و اختیارات گسترده در آستان حضرت رضا علیه السلام پیش نمی آید.

رهبر معظم برنامه ای گسترده مقابلتان نهاده اند تا جنابعالی توفیق خدمت رسانی به نحو احسن به آن حضرت و اعلای کلمه توحید و ولایت علوی را داشته باشید. بله اگر چه همه کشور متعلق به حضرت رضا علیه السلام می باشد ولی ترک مسند خدمت به آن حضرت که سیادت عالم در آن مسند هست، آن هم برای شرکت در رقابت های انتخاباتی را به صلاحتان نمی دانم و از شما می خواهم ضمن اعتذار از ساحت مقدس آن امام رئوف از این کار صرف نظر نموده و تا فرصت باقیست این خدمت گزاری را رها ننمائید که صلاح دنیا و آخرتتان در آن می باشد.

والسلام علیکم و رحمة الله
الأحقر نصرالله شاه آبادی عفی عنه
جمعه ۲۵ فروردین ۱۳۹۶»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۱-۲۵ ۲۳:۵۹

چرا این نامه بطور خصوصی نی و در روز اول انتشار عمومی داره در حالی که این عرف بین علما نی

avatar
۱۳۹۶-۰۱-۲۶ ۰۰:۳۶

نظر آیت الله شاه آبادی محترم ، اما نمیدانم چرا با آمدن آیت الله رئیسی ، همه به نحوی می خواهند ایشان را منصرف کنند و باهاشون مخالفت می کنند ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!! بابا بگذارید یکی که توانایی داره بیاید و به فریاد این مردم بیچاره برسد ! مردم آدم دلسوز نیاز دارند نه نیاوران نشین بی درد !!

avatar
۱۳۹۶-۰۱-۲۶ ۰۲:۰۹

درود بر آیت الله شاه آبادی. خب, راست میگه دیگه.

avatar
۱۳۹۶-۰۱-۲۶ ۰۷:۵۳

پدر سیاست بسوزه. ببین چه کسانی خودشونو هزینه سیاست و سیاسی کاری میکنند.

avatar
۱۳۹۶-۰۱-۲۶ ۰۸:۲۳

جالبه؛ چرا پیام های متعدد علما که درخواست کردند ایشان در انتخابات حاضر شود را نمی آورید؟

avatar
۱۳۹۶-۰۱-۲۷ ۰۰:۲۷

متآسفانه اصلاح طلبان از حضورآیت الله رییسی در عرصه انتخابات نگران شده اند لذا از همه ظرفیت های ممکن برای حذف یا تخریب ایشان استفاده می کنند.

avatar
۱۳۹۶-۰۱-۲۶ ۰۸:۵۳

احسن بر این نصیحت که اشخاص بزرگ وکوچک فهیم آنرا مقبول میدانند کشیدن ایشان به عرصه سیاست گذشته از رعایت نکردن شآن طلبگی وسیادت ایشان آینده ایشان را هم به خطر می اندازد

avatar
۱۳۹۶-۰۱-۲۶ ۱۳:۱۶

ببخشید چرا الکی جو میدی!کجای کاندیداتوری انتخابات دور از شأن طلبگی هستش اونم وقتیکه شخص مقام معظم رهبری و مرحوم رجایی هم در این منصب بودن...در ضمن هر کسی واقعا خدمت کنه و به وظیفه خودش عمل کنه نزد خدا مأجور خواهد بود،حرف مردم نباید مانع از انجام وظیفه شه

avatar
۱۳۹۶-۰۱-۲۶ ۱۶:۵۶

داشتم فكر ميكردم كه چرا ايشون كه از سر دلسوزي و براي اولين بار اونم بعد ثبت نام كردن آقاي رئيسي در اقدامي جالب نامه رو خصوصي ارسال نكردن! بعد كه كمي بررسي كردم ديدم در انتخابات خبرگان آيت الله نصرالله شاه آبادي مورد حمايت اصلاح طلبان بودن. ايشون در ليست اصلاح طلبان بودن. پس زياد هم اين حركت ايشون غير طبيعي نيست!

avatar
۱۳۹۶-۰۱-۲۷ ۰۳:۱۳

اصلا اينطور كه ميگين نيست و ايشون نظرشون به اصلاح طلبها نزديك نيست يه بررسي مجدد بكنين متوجه ميشين كه منتقد جدي دولت هم هستن

avatar
۱۳۹۶-۰۱-۲۶ ۱۸:۲۸

من آیت الله شاه آبادی رو احترام زیادی قائلم! ای کاش یک نامه به آقای روحانی هم بنویسند و به او تذکر بدهند در رابطه با این همه بیکاری و ...آیا این ها در شان نظام جمهوری اسلامی است...

avatar
۱۳۹۶-۰۱-۲۷ ۰۱:۳۸

ادبیات ایشون منو یاد مرحوم رفسنجانی میندازه، با کمی تفاوت... رسم آیت های خدا درصورت تشخیص برای امر ب معروف و نهی از منکر عمومی نیست مگر...

avatar
۱۳۹۶-۰۱-۲۷ ۱۸:۵۳

اگر آقای شاه آبادی در توصیه اشان اخلاص دارند و این توصیه با غرض سیاسی نبوده چرا نامه رسانه ای شده؟؟؟

avatar
۱۳۹۶-۰۱-۲۷ ۲۳:۱۹

سلام ای کاش تمام خواص هم بصیرت داشتن و هم تقوا چون با یک کلام یا متن نابجا میتونن خیلی ها رو منحرف کنن

avatar
۱۳۹۶-۰۱-۲۸ ۱۴:۰۸

سیاست عین دیانت هست پس باید انسان با تقوا وارد سیاست شود

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۰۷ ۱۳:۵۸

چرا در سال ۱۳۸۸ برای رهبران حرمت شکنان روز عاشورا نامه ننوشتند. خدمت مخلصانه برای مردم در واقع همان خدمت به خدا و امامان بررگوار است.

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۳۰ ۱۷:۰۹

نظرات حضرات ایات همیشه باید سرلوحه زندگی ماباشد زیرا نظرات ایشان ازروی عنادو...نیست بلکه باتوجه سلاح دینی ومعنوی می باشد واگرنصایح ایشان راقبول نکنیم ممکن است همانند آقای ریسی شکست بخوریم وافسوس که ای کاش به حرف آقای شاه آبادی گوش داده بودم