• سه‌شنبه / ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: انرژی هسته‎‌ای
  • کد خبر: 96012912893
  • خبرنگار : 71443

یک گروه هکری فاش کرد

احتمال دست داشتن آژانس امنیت ملی آمریکا در حمله ویروس استاکس نت

احتمال دست داشتن آژانس امنیت ملی آمریکا در حمله ویروس استاکس نت

یک گروه هکری شناخته شده به داده‌هایی رایانه‌ای دست پیدا کرده که نشان می‌دهد آژانس امنیت ملی آمریکا در حمله ویروس استاکس نت به تاسیسات هسته‌ای ایران دست داشته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری راشا تودی، یک گروه هکری به نام شدو بروکرز(Shadow Brokers)، با استناد به یک سری داده‌های رایانه‌ای فاش کرده است که ویروس استاکس نت که در سال 2010 خساراتی را به برنامه هسته‌ای ایران وارد کرد، احتمالاً کار آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) بوده است.

گروه هکری شدو بروکرز روز جمعه گذشته به ابزاری دست پیدا کرده که با آنچه در استاکس‌نت به کار گرفته شده است، مطابقت دارد.

گزارشات و شواهد به دست آمده نشان می‌دهد که بدافزار رایانه‌ای استاکس‌نت که اولین بار در سال 2010 کشف شد، کار مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده است. موضوعی که ادوارد اسنودن، پیمانکار پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا نیز طی مصاحبه‌ای در سال 2013 آن را مورد تایید قرار داد. هرچند دولت آمریکا و مقامات رژیم صهیونیستی تاکنون ارتباط خود با این ویروس  را تایید نکرده‌اند.

بدافزار استاکس‌نت که برای هدف قرار دادن سامانه‌های کنترل صنعتی در تاسیسات زیربنایی طراحی شده است، اطلاعات موجود در نرم‌افزار کنترل کننده را به نوعی تغییر می‌دهد که بر فرایندهای خودکار آنها تاثیر می‌گذارد. کدهای رایانه‌ای که در افشاگری‌های هفته گذشته گروه هکری شدو بروکرز پیدا شده است، ظاهرا از رایانه‌های آژانس امنیت ملی آمریکا ربوده شده و به علاوه با کدهایی که در استاکس‌نت استفاده شده بود، مطابقت دارد.

برخی مقامات که خواستند نامشان فاش نشود، در سال 2012 در گفت‌وگو با روزنامه واشنگتن‌پست اعلام کردند: این ویروس که در دولت جورج بوش، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا به وجود آمد و کار روی آن در دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما نیز ادامه داشت برای آسیب وارد کردن به توانایی‌های هسته‌ای ایران طراحی شده بود.

این گروه هکری همچنین فاش کرده است که آژانس امنیت ملی آمریکا تلاش کرده بود تا سیستم‌های شخصی و شبکه بانکی جهانی سوییفت را هک کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha