• چهارشنبه / ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96013013913
  • خبرنگار : 71234

لاهوتی:

وزارت خارجه کشتار بی‌رحمانه مردم سوریه را در شورای امنیت پیگیری کند

وزارت خارجه کشتار بی‌رحمانه مردم سوریه را در شورای امنیت پیگیری کند

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی با محکوم کردن کشتار وحشیانه کودکان و زنان در سوریه به خصوص جنایت اخیر در فوعه و کفریا آن را مصداق بارز جنایت جنگی و نسل کشی دانست و تاکید کرد که وزارت خارجه باید این موضوع را در شورای امنیت سازمان ملل پیگیری کند.

به گزارش ایسنا، مهرداد لاهوتی در نطق میان دستور در جلسه علنی امروز(چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی، گفت: کشتار وحشیانه 120 کودک بی گناه که توسط تروریست های مورد حمایت آمریکا، ترکیه، عربستان و قطر انجام شد، نه تنها مصداق بارز جنایت جنگی و نسل کشی است که باید طبق مقررات بین المللی محکوم شده و به صورت جدی از سوی مراجع رسمی بین المللی پیگیری شود.

وی ادامه داد: چرا شورای امنیت سازمان ملل که گاهی برای جان یک نفر جلسه فوق العاده تشکیل می دهد در این باره سکوت کرده است؟ چرا سازمان ملل در مقابل این اقدام وحشیانه قطعنامه محکومیت صادر نمی کند و دادگاه های بین المللی تشکیل نمی شود؟

این نماینده اصولگرای مجلس تاکید کرد: آمریکا و هم پیمانانش بدانند باید در برابر تاریخ و  جامعه بشری به دلیل این نوع جنایت ها پاسخگو باشند چون آنها سلاح و امکانات را در اختیار جنایتکاران قرار داده اند.

لاهوتی در بخش دیگری از نطق خود با تاکید بر اینکه موضوع قاچاق کالا مشکلات بسیاری به وجود آورده است، گفت: علاوه بر تاکیدات مقام معظم رهبری درباره مبارزه با قاچاق، مجلس نیز قانون قاچاق کالا و ارز را در سال 92 تصویب کرد که هنوز بندهای 5، 6 و 13 این قانون عملیاتی نشده است، طبیعتا نباید انتظار داشت از این طریق از تولید حمایت شود بلکه باید قانون اصلاح شده در مجلس به درستی اجرا شود.

وی با انتقاد از ورود 25 میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور، بر لزوم اجرای دقیق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد و افزود: در موضوع بانکداری نیز چالش های اقتصادی بسیاری وجود دارد، حوزه تامین مالی برای تولیدکنندگان نیز بی مشکل نیست، قرار بود دولت لایحه اصلاح نظام بانکداری را ارایه کند که هنوز این اقدام صورت نگرفته است؛ طبیعتا در چنین شرایطی رقابت یک فعال اقتصادی با تولید کنندگان شدنی نیست.

نماینده لنگرود در ادامه با بیان اینکه حوزه چای دارای مشکلات بسیاری است، گفت: در حال حاضر نرخ تضمینی برگ سبز چای 7 درصد افزایش پیدا کرده است که با تورم 14 تا 15 درصد همخوانی ندارد.

لاهوتی با بیان اینکه 7 هزار هکتار از اراضی چای تغییر کاربری پیدا کرده است، گفت: متاسفانه با این روند یک کشاورز تبدیل به سرایدار شده و تنها برای تامین منافع یک عده برنج وارد کشور می شود، آن هم در شرایطی که برنج تولید داخل دارای مرغوبیت است. این اقدامات به نوعی جنایت بوده و به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha