• یکشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۴:۱۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 96020301581

مذاکرات خلع سلاح در جمهوری آفریقای مرکزی

مذاکرات خلع سلاح در جمهوری آفریقای مرکزی

به گزارش مقامات رسمی، جمهوری آفریقای مرکزی در روزهای گذشته مذاکرات بی‌سابقه‌ای را با گروههای مسلح برای تسریع روند خلع سلاح گروه‌های مسلح و برقراری صلح در کشور برگزار کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، به خاطر بالا رفتن میزان خشونت از سپتامبر گذشته تا به حال، دولت جمهوری آفریقای مرکزی برای اولین بار بعد از شروع مذاکرات خلع سلاح، پنج شنبه و جمعه گذشته در شهر بانگی، پایتخت، پای میز مذاکره با نمایندگان 14 گروه مسلح نشست.

جان مارک تافانی، رییس پروسه خلع سلاح در ماموریت حفظ صلح سازمان ملل در آفریقای مرکزی گفت: پیشرفت کلی مذاکرات بسیار خوب و اساسی بوده است.

وی افزود: مراحل اجرای پروژه برنامه ملی برای "خلع سلاح و ایجاد صلح و یکپارچه سازی کشور" با جزئیات تنظیم شده است.

تافانی در پاسخ به این نگرانی که به موجب این پروسه آیا شورشیان سابق می‌توانند بدون مجازات فرار کنند، گفت: عدالت درباره افراد مظنون به ارتکاب جرم اجرا خواهد شد و آنها مشمول برنامه "خلع سلاح و ایجاد صلح و یکپارچه سازی کشور" نخواهند شد.

البته وی یادآور شد که طی مذاکرات این هفته برخی از گروههای مسلح با موضوع عدم مشمولیت مجرمان در این برنامه مخالفت کردند.

فاستین آرچانگ توآدرا، رییس جمهور جمهوری آفریقای مرکزی از سال گذشته که زمام قدرت را به دست گرفته است تاکنون بارها بر لزوم و اهمیت انجام برنامه خلع سلاح گروههای مسلح و ایجاد صلح و یکپارچه سازی کشور که از زمان براندازی فرانسوا بوزیزه، رییس جمهور سابق این کشور دچار شکاف و درگیر کشمکش شده است، تاکید کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha