• یکشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۵:۲۳
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 96020301666
  • خبرنگار : 71424

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران خبر داد

استقرارپرونده الکترونیک تا پایان تابستان/سوء‌استفاده از بیمه قالیبافان با اجاره‌کردن دار قالی

بافت قالی در تبریز

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران با بیان اینکه تا پایان شهریور کلیه شعب ما زیربار اجرای طرح پرونده الکترونیک می‌روند عنوان کرد: بر این اساس از نیمه دوم سال پرونده الکترونیک در تمام شعب تشکیل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، ناهید حیدری در نشستی خبری به تبیین گزارش عملکرد این اداره کل در سال گذشته پرداخت و گفت: اداره کل غرب جزو یکی از کلیدی ترین ادارات کل تامین اجتماعی کشور به لحاظ حجم عملیات و جمعیت تحت پوشش است.

وی افزود: در حال حاضر 4 میلیون جمعیت تحت پوشش و 300 هزار مستمری بگیر داریم و جمعییت مقرری بگیر بیکاری ما به 16 هزار و 311 نفر می رسد.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران ادامه داد: 14 شعبه داریم که قرار است شعبه جدیدی تحت عنوان شعبه 33 هم به آن افزوده شود که شعبه بدون پرونده خواهد بود به این معنا که کلیه امور به صورت الکترونیکی انجام می شوند.

حیدری افزود: بیش از 200 هزار کارگاه تحت پوشش این اداره کل هستند. 23 شعبه و 7 شعبه اقماری داریم که هفته آینده یک شعبه اقماری جدید دیگر هم افتتاح خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه 10 درصد جمعیت بیمه شدگان کشور را تحت پوشش داریم گفت:  سال گذشته با توجه به 5 ارزش محوری مورد تاکید مدیرعامل گام های خوبی برداشتیم. قانون مداری، پاسخگویی، رضایتمندی،استفاده از آی تی و پاکدستی این 5 ارزش اساسی هستند.

حیدری ادامه داد: با توجه به قوانین مصوب 10 سال گذشته و به دلیل بار مضاعفی که به سازمان تحمیل شد، سوء استفاده تعدادی بیمه شده نما را شاهد بودیم، در همین راستا بررسی های جامعی انجام و مشخص شد افرادی داریم که ذی نفع واقعی خدمات نبودند.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران با بیان اینکه همپوشانی در کارگران ساختمانی بیش از 50 هزار مورد بود عنوان کرد: بیمه حدود 15 هزار بیمه شده کارگر ساختمانی به دلیل همپوشانی حذف شد و اکنون 34 هزار بیمه شده کارگر ساختمانی داریم.

وی افزود: درباره بیمه قالیبافان بازرسی هایی انجام و به شواهدی رسیدیم مبنی بر اینکه برخی دار قالی را کرایه می کنند تا بتوانند به لحاظ سوری از خدمات بیمه قالیبافان استفاده کنند.

حیدری با بیان اینکه قبلا 10 هزار مشمول بیمه قالیبافان بودیم که 6 هزار مورد حذف شده است گفت: اکنون 4 هزار بیمه شده قالیباف داریم.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران ادامه داد: غالب برنامه های سازمان تامین اجتماعی در اداره کل غرب مورد پایلوت قرار می گیرد و برنامه های مرتبط با ارتقای آی. تی نیز در اداره کل غرب مورد پایلوت قرار گرفتند که متمرکز شدن صدور دفاتر درمانی، الکترونیک شدن پرونده های بیمه ای، نمایش احکام افزایش حقوق مستمری بگیران، پرداخت حق بیمه و رویت برگه وصول حق بیمه به صورت همزمان، اختصاص شماره اختصاصی تامین اجتماعی از این جمله بودند.

حیدری ادامه داد: یکی از آمال دیرینه پرسنل سازمان و جامعه تحت پوشش، الکترونیکی شدن پرونده های بیمه‌ای بود که از تیرماه سال گذشته در شعبه 25 ما پایلوت شد و فرصتی بود تا شعب دیگر هم سریعا وارد عمل شوند. آزادسازی فضای فیزیکی که بایگانی های کاغذی به آن اختصاص یافته بود یکی از مزیت های اجرای این طرح بود. مزیت دیگر، حذف چند فرایند کاری در حین دریافت خدمت بود.

وی با بیان اینکه تا پایان شهریور کل شعب ما زیربار اجرای این طرح می روند عنوان کرد: از نیمه دوم سال پرونده الکترونیک در تمام شعب تشکیل خواهد شد.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران به اجرای طرح ویژه گرایی اشاره و اظهار کرد: از این طریق به دنبال افزایش انگیزه و مشوق های کارفرمایان خوش حساب بودیم. بر این اساس دو شعبه خود را برای ارائه ویژه خدمات در بخش vip برای کارفرمایان خوش حساب و برخی اقشار چون خبرنگاران درنظر گرفتیم و در تلاشیم هر شعبه ما دارای یک بخش vipشود. اکنون 26 هزار نفر از طریق vip خدمات دریافت می کنند.

حیدری افزود: سال گذشته را با بحران شرکت تاکسیرانی شروع کردیم و چندماه حق بیمه ها به سازمان پرداخت نشده بود که سعی کردیم مشکل حدود 14 هزار بیمه شده تاکسیران را به سرعت با تدابیری حل کنیم. انتهای سال هم بحران پلاسکو را داشتیم.


وی ادامه داد: در آن زمان با تشکیل ستاد بحران، ارائه خدمات به بیکار شدگان ساختمان پلاسکو انجام شد و حدودا 575 نفر بیمه شده حائز شرایط را تحت پوشش بیمه بیکاری بردیم البته پس از آن نیز با دستور دولت خدمات و مساعدت اجتماعی برای دیگر کسبه پلاسکو را انجام دادیم. مبلغ این مساعدت اجتماعی یک میلیون تومان بود که دوماه آن را برای مجموع 1400 نفر معرفی شده از سوی اتاق اصناف پرداخت کردیم.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران با بیان اینکه به دنبال افزایش پوشش بیمه ای برای دارندگان کسب و کار دیجیتالی هستیم گفت: سال گذشته حدود 2000 نفر از کارکنان این شرکت ها تحت پوشش قرار گرفتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.