• دوشنبه / ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 96020402319
  • خبرنگار : 30054

آنچه باید درباره ترمووود بدانید

آنچه باید درباره ترمووود بدانید

ترمووود حرارتی رایج‌ترین نوع ترمو صنعتی در سطح جهان است که جز بادوام‌ترین‌هاست و از دهه 1990 صنعتی شده است.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، رایج‌ترین محصول صنعتی ترمو حرارتی یعنی ترمووود در فنلاند شروع به تولید کرد و دارای مجوز انجمن بین‌المللی ترمووود است، به‌ طوری که در سرتاسر اروپا و خارج اروپا در حال عرضه است. بعنوان مثال، ظرف 10 سال گذشته از سال 2003 تا 2013، تولید جهانی ترمووود 6 برابر رشد کرد بطوری که از 21.631 متر مکعب در سال 2003 به 127.791 مترمکعب در سال 2013 رسید.

در طول فرآیند ترمووود از دمای بالا و بخار استفاده شود و در کوره خشک کننده چوب با دمای بالا به عنوان مرحله خشک کردن اضافی که بطور ویژه ای طراحی شده است، انجام می شود. فرآیند ترمووود با روغن داغ ،  از روغن جهت از بین بردن اکسیژن استفاده می نماید. این روش در آلمان انجام می‌شود و از روغن کتان با چوب سبز در چندین مرحله استفاده می‌شود و در نتیجه اضافه وزن (50 تا 70 درصد) و بوی زیادی  پیدا می‌کند.  در رابطه با ترمو حرارتی که روغن برای از بین بردن هوا استفاده می‌شود، روغن همچنین می‌تواند نقش عامل مقاوم در برابر آب را ایفا کند و با اضافه وزن بتواند برخی مزایا را در مقایسه با از دست دادن وزن حاصل شده از ترمو حرارتی با استفاده نکردن از روغن به‌دست آورد.

ترموود در نمای ساختمان

ترمووود در دکینگ

ترمووود در پارکت چوبی

اگرچه بسی‌ری از فرآیندهای حرارتی دیگر بصورت صنعتی در حال فعالیت هستند یا اینکه به‌صورت نام تجاری درآمده‌اند اما فرآیند ترمووود بویژه در بازار اروپا حکم فرمایی می‌کند.

در رابطه با اندازه کوره ترمووود، طیف گسترده‌ای وجود دارد این دامنه موجود از کوره سایز کوچک (25-10 مترمکعبی) با ظرفیت تولید سالانه 2 تا 3 هزار مترمکعب، کوره متوسط (60-40 مترمکعبی) تولید سالانه 5 تا 10 هزار مترمکعب و کوره بزرگ (100 مترمکعبی) با ظرفیت تولید سالانه 10 تا 15 هزار مترمکعب موجود است.

آیا فرآوری قوی‌تر از ترمووود هم وجود دارد؟

شرکت پارس آرای  اعلام‌کرد: این برند در طول فعالیت کاری خود، همواره تلاش کرده تا با شناسایی نیازهای جامعه و بررسی آخرین دست آوردها در زمینه چوب‌های تخصصی صنعت ساختمان، روزآمدترین محصولات را از میان معتبرترین شرکت‌های جهان گزینش کرده و با واردات عمده آن، نیازهای بازار رو به رشد داخلی را پاسخگو باشد.

این امر موجب می‌شود که مصرف‌کنندگان با اطمینان خاطر بیشتری نسبت به استفاده از محصولات با کیفیت در سطح جهانی اقدام کنند. یکی از آخرین محصولاتی که پارس آرای نمایندگی انحصاری آن را در ایران به عهده گرفته است، چوب‌های اَسِتیله آکویا Accoya است . عرضه این نوع چوب با استقامت و کیفیت تحول بزرگی در جهان و به ویژه در صنعت ساختمان و سازه‌های چوبی ایجاد کرده است . برای آشنایی بیشتر با چوب آکویا می‌توانید به سایت پارس آرای مراجعه کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha