• یکشنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۶:۴۳
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 96021005768
  • منبع : نمایندگی اردبیل

/بررسی کارنامه اقتصادی دولت یازدهم/

تحریم‌های دست ساز در کمین کشور / به نرخ افزایش دستمزد بیش از افزایش تورم رسیدیم

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره اینکه امروز در کشور دچار تحریم‌های داخلی و دست‌ساز هستیم، گفت: تا زمانی که نوع نگاه خود را تغییر نداده‌ایم، از درون نیز دچار تحریم‌های خود ساخته خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، سیدحمید کلانتری با اشاره به اینکه ایران جزو ۱۰ کشور اول گردشگری است، خاطرنشان کرد: ما نیازمند بستر سازی و تسهیل امور هستیم تا سرمایه‌گذار احساس امنیت برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری را احساس کند.

وی با تاکید بر تقویت چهره گردشگری اسلام در ایران گفت: امروز ما باید با معرفی حوزه گردشگری خود و استقبال و مهمان دوستی خود، چهره ای که داعش از اسلام در جهان بوجود آورده را کمرنگ کنیم.

او با بیان اینکه دولت اهتمام جدی به اشتغال داشته و امروز به نرخ افزایش دستمزد بیش از افزایش تورم رسیدیم، اضافه کرد: از سویی رتبه کسب‌وکار کشور از ۱۵۰ به ۱۲۰ رسیده است.

کلانتری بر بهبود حوزه کسب کار در کشور اشاره کرد و گفت: امروز توانستیم از رتبه ۱۵۰ به رتبه ۱۲۰ برسیم بطوریکه که لازم است در بهبود فضای کسب کار به رتبه های ۶۰ تا ۷۰ برسیم و  شاهد رشد بیش از پیش در این حوزه باشیم.  

به گفته وی لازم است ادارات، فرهنگ مشتری مداری را در حوزه کاری خود تقویت کرده و زمینه را برای جذب سرمایه گذار فراهم کنند.  

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در همایش کارگران در اردبیل سخن میگفت، خاطرنشان کرد: زمانی که دولت تدبیر و امید کشور را بدست گرفت کشور با تورم ۴۰ درصدی و بی ثباتی اقتصادی همراه بود که تمام تلاش خود را برای مهار این وضع انجام داده است بطوریکه دیگر امروز سرمایه گذاری که وارد این عرصه می شود دیگر نگران تغییرات نا به هنگام  بازار ارز نیست.  

کلانتری با بیان اینکه باور حمایت از تولید یکی از زمینه‌های توسعه کشور به شمار می رود، افزود: برای موفقیت و رونق تولید و اشتغال ضروری است، به فعال‌سازی تعاونی‌ها اقدام کنیم بطوریکه در عرصه‌های بین المللی نیز با اقدامات خوبی که انجام شده قطعنامه‌ها از کشور برداشته شده است . 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha