• دوشنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۶:۰۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96021106521
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی یازدهم اردیبهشت بخوانید؛

ارتباط قتل مدیر شبکه جم با اختلاف مالی/ایجاد دو میلیون شغل در دولت یازدهم و...

ارتباط قتل مدیر شبکه جم با اختلاف مالی/ایجاد دو میلیون شغل در دولت یازدهم و...

تجلیل از رشادت و ایثارگری جانبازان با اعزام هیئت‌هایی از سوی رهبر انقلاب، هشدار برای نتیجه شبیه‌سازی جنبش وال‌ استریت در ایران، احتمال ارتباط قتل سعید کریمیان با یک اختلاف مالی، برگزاری بزرگداشت روز کارگر در حرم امام(ره)و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ است.

دیدار

با اعزام هیئت‌هایی از سوی رهبر انقلاب از رشادت و ایثارگری جانبازان تجلیل شد.در سالروز ولادت باسعادت قمر بنی هاشم حضرت اباالفضل‌العباس علیه‌السلام و روز جانباز، صبح امروز چهار هیأت از جانب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور در منازل تعدادی از جانبازان در تهران از رشادت، صبر و استقامت ایثارگران تجلیل کردند.حجج اسلام آقایان شهیدی محلاتی، تقوی، قمی و حاج‌علی‌اکبری به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب، با حضور در منازل تعدادی از جانبازان ضمن گفت‌وگو با آنان و کسب اطلاع از شرایط زندگی، درمان، کار و مشکلاتشان، از ایثارگری و فداکاری جانبازان سرافراز دفاع مقدس قدردانی کردند.

سردار غلامحسین غیب پرور در همایش فضای مجازی بسیج با تاکید بر جنگ فرهنگی دشمنان علیه انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: دشمن با دین و اعتقاد ما سر کار دارد و در تلاش است تا مردم را از دین تهی نماید و ازرشهایشان را بگیرد.رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: عرصه فضای مجازی همان جنگ تمام عیار است که در زمان حاضر خانه و اتاق فرزندان ما را در اختیار گرفته است.

حمید ابوطالبی، معاون سیاسی دفتر رییس‌جمهور درباره نتیجه شبیه‌سازی جنبش وال‌ استریت در ایران هشدار داد و تاکید کرد که شبیه سازی جنبش وال استریت در ایران یک خطای استراتژیک است.حمید ابوطالبی در توییتر خود نوشت:جنبش اشغال‌ وال استریت، مبارزه با فرهنگ و نظام سرمایه‌ داری و نفوذ دلالان و غول‌های پولی در آمریکا با اعتراض مردمی خیابانی (اصل٩٩٪ در برابر ١٪) بود.و ‌شبیه‌سازی آن  در ایران دو نتیجه خواهد داشت:اول شکستن وحدت ملی و یکپارچگی ایران و تضعیف اتحاد ملت، با ایجاد بحران فقر و غنا، و ضرورت مقابله با نظام زالوصفت سرمایه داری! پس از نزدیک چهار دهه از انقلاب و دوم ایجاد نزاع روانی و عملی میان تولید کننده و کارگر، کارخانه دار و مصرف کننده، نابرابری درآمدی، هراس افکنی در کشور با گسترش تنفر و تقابل میان ملت و دولت.

بزرگداشت روز کارگر

مجموعه عکس کارگران

مراسم گرامیداشت روز کارگر با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهور کشورمان، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رفاه اجتماعی، سید حسن خمینی، نهاوندیان، محسن هاشمی و محمد علی انصاری در جوار حرم امام خمینی برگزار شد.رییس جمهوری در این مراسم با بیان اینکه در دولت یازدهم ۲ میلیون شغل ایجاد کردیم  به اقدامات دولت جهت افزایش رفاه کارگران اشاره کردو گفت: دولت یازدهم در تمام سال‌های خود تلاش کرده تا افزایش حقوق کارگران بیشتر از نرخ تورم باشد.حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی افزود:امروز روزی است که ما و کارگران شجاع، غیور و سختکوش پیمان می‌بندیم که برای عظمت بیشتر ایران و ایرانی بودنمان و همچنین برای پیشرفت کشور تلاشی مضاعف کنیم.

همزمان با بزرگداشت "روز جهانی کارگر" با حضور رییس جمهور هفت مرکز درمانی جدید تامین اجتماعی، افتتاح شد. در راستای توسعه و بهبود وضعیت ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی به ۴۲ میلیون نفر افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی، ۷ مرکز درمانی در ۷ استان کشور از طریق ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.این مراکز درمانی عبارتند از:بیمارستان امیر کبیر اهواز (میلاد۵)، بیمارستان شهدای زاگرس ایلام(میلاد۴)، درمانگاه تخصصی تأمین اجتماعی شهریار سلماس، درمانگاه چمستان شهرستان نور، درمانگاه عمومی مریوان،  درمانگاه ایوانکی سمنان،  راه اندازی دستگاه های آنژیو گرافی و ام آر آی بیمارستان پیامبر اعظم کرمان(میلاد ۲).

حسن خمینی نیز با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود روز کارگر را تبریک گفت و به بیان تعبیری از امام خمینی (ره) پرداخت.یادگار امام در بخشی از یادداشت خود آورده است:اینکه ما یک روز اختصاص بدهیم به کارگر، مثل این است که یک روز را اختصاص بدهیم به نور، یک روز را اختصاص بدهیم به خورشید. هر روز نور هست و روز نور هست، هر روز روز  خورشید است .

همچنین محمدرضا بادامچی، رییس فراکسیون کار  در یادداشتی به مناسب روز کارگر توجه به حقوق کارگران را رمز توسعه کشور دانست و با تاکید بر لزوم تضییع حقوق کارگران و مقابله با استفاده سیاسی از مقوله کار و کارگر گفت: بیان سخنان غیرمسئولانه از سوی برخی جریان‌های سیاسی درباره وضعیت اشتغال و ارقام تخیلی کارآفرینی توهمی بیش نیست و منجر به شکست این افراد می‌شود.وی در بخش دیگری از یاددداشت خود با تاکید بر اینکه حقوق کارگر ابزار اهداف سیاسی نشودآورده است:تاکید و توجه به مقابله با استفاده سیاسی از مقوله کار و کارگر است. متاسفانه برخی جریان‌های سیاسی، مساله مهم و حیاتی کارآفرینی و اشتغال را، ابزاری برای اهداف سیاسی خود کرده اند و به بی توجه به تبعات بسیار خطرناک آتی، سخنان غیرمسئولانه درباره وضعیت اشتغال مطرح می کنند و بدون توجه به ظرفیت‌های واقعی کشور، از ارقام تخیلی درباره کارآفرینی سخن می‌گویند. باید گفت این تحلیل‌ها جز توهم چیزی نیست و در نهایت به شکست منجر خواهد شد.

***

حجت‌الاسلام والمسلمین سروش محلاتی در مراسم رونمایی از دو کتاب کتاب آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: خاطرات این کتاب به سال ۱۳۷۳ مربوط می‌شود. آن سال ویژگی‌های خاصی داشت. یکی از مسائل مهم آن سال به پایان رسیدن دوران مرجعیت بعد از گذشت حدود ۳۳ سال بود. بعد فوت سه آیت‌الله مرجعیت وارد دوران جدیدی شد.سروش محلاتی با بیان اینکه از خاطرات آیت‌الله هاشمی می‌توان برای تقویم گذشته استفاده کرد،ادامه داد: در سال ۱۳۷۱ آیت‌الله خوئی، سال ۱۳۷۲ آیت‌الله گلپایگانی و سال ۱۳۷۳ آیت‌الله اراکی از دنیا رفتند و این دوره از مرجعیت به پایان رسید.

سخنگوی وزارت امور خارجه

سخنگوی وزارت خارجه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره درخواست آمریکا برای آزادی دو تبعه ‌آمریکایی – ایرانی که به جرم جاسوسی در زندان‌های ایران هستند، اظهار کرد: ظاهرا طرف آمریکایی صحبت‌هایی را در حاشیه  کمیسیون برجام درباره یک یا دو نفر که در زندان‌های ایران به دلایل مشخص زندانی هستند  مطرح کرده‌ است.بهرام قاسمی گفت: هیج دستورالعملی برای گفت‌وگو درباره مسائل خارج از برجام با آمریکایی‌ها نداریم.وی ا فزود: ما علاقه‌مند هستیم که در رقابت‌های سیاسی در درون کشور همه بیاموزیم که مسائل سیاست خارجی را به کف خیابان‌ها نیاوریم. مسائلی که می‌تواند به منافع ملی و مردم خدشه وارد کند را سوژه گفت‌وگوها و رقابت‌های سیاسی نکنیم.وی با بیان اینکه بیانیه کمیسیون مشترک پاسخی به ترامپ بود، گفت: یکی از کشورهای عضو این کمیسیون آمریکا بود و با توجه به تاییدی که در بیانیه پایانی این کمیسیون در ارتباط با برجام و دفاع از آن وجود داشت می‌توان گفت این پاسخی به آقای ترامپ بوده است. ولی باز هم باید صبر کرد و قصاص قبل از جنایت را توصیه نمی‌کنیم، باید صبر کرد.

سامانه دفاع موشکی

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد:با وجود اجرای موفق برجام آمریکا نسبت به تعدیل برنامه‌ دفاع موشکی‌اش بی‌میل است.وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به استقرار سامانه دفاع موشکی آمریکا در شرق اروپا اعلام کرد: اجرای موفقیت آمیز توافق هسته‌ای با ایران نیز شرایط را تغییر نداد.وزارت امور خارجه روسیه در ادامه بیانیه خود با اشاره به برنامه جامع اقدام مشترک، آورده است: اثبات کننده این مساله این است که با وجود اجرای موفقیت‌آمیز توافق 2015 در خصوص برنامه هسته‌ای ایران، آمریکا همچنان نسبت به تعدیل برنامه‌های دفاع موشکی‌اش بی‌میل است.

نوری مالکی

ایرج مسجدی، سفیر جدید کشورمان در عراق با معاون رئیس‌جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.نوری مالکی ضمن خوش‌آمد گویی و آرزوی موفقیت برای سفیر کشورمان بر ضرورت توسعه روابط دو کشور و اهمیت همکاری مشترک برای بالابردن سطح همکاری در زمینه‌های مختلف تاکید کرد و افزود: منطقه در شرایط سختی قرار دارد، شرایطی از قبیل بحران و ناآرامی که قبل از این شاهد آن نبودیم و ما باید رفتارمان را متناسب با شرایط و اوضاع منطقه تغییر دهیم.

مشاور امنیت ملی آمریکا با طرح ادعاهایی علیه کشورمان و تاکید بر اینکه باید با ایران مقابله کنیم گفت که باید با رفتارهای مخرب ایران در منطقه و فراتر از آن مقابله کرد.ژنرال مک مستر مشاور امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز به تکرار ادعاهای بی‌اساس و خصمانه واشنگتن علیه کشورمان پرداخت و ایران را به رفتار بی‌ثبات کننده و غیرسازنده در منطقه متهم کرد.وی در پاسخ به سوالی درباره رویکرد تند رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران در شرایطی که متحدان اروپایی واشنگتن به شدت برای تجارت با تهران تلاش می‌کنند، مدعی شد: اکنون زمان آن است که ایران را عقب برانیم. ایران از رژیم سوریه حمایت می‌کند و در خاورمیانه به دنبال تقویت جایگاه خود از طریق تقویت شبه نظامیان و دیگر گروه‌های مسلح غیرقانونی است.

حج

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی گفت: عربستان حج را به عنوان تجارت نگاه می‌کند و با توجه به وضعیتی که در جهان اسلام دارد، مورد اعتماد نیست.سیدحمیدرضا کاظمی با تاکید بر اینکه عربستان قابل اعتماد نیست و حج را به عنوان تجارت نگاه می‌کنددرباره مذاکره ایران و عربستان بر سر مسائل حج، اظهار کرد: عربستان قابل اعتماد نیست، چون تحت سیطره غرب بوده و دشمن جدی اسلام است و ارتباط نزدیکی با صهیونیست‌ها دارد.

لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی دو مجموعه آموزشی و رفاهی ویژه فرهنگیان را در قم افتتاح کرد.علی لاریجانی که امروز (دوشنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه) به استان قم سفر کرده است، به مناسبت هفته بزرگداشت معلم، دو مجموعه آموزشی و رفاهی ویژه فرهنگیان را افتتاح کرد.لاریجانی در این مراسم بر  لزوم استفاده صحیح از منابع مالی کشور و ضرورت رفع مشکلات آموزشی مدارس تاکید کرد و گفت: جمعی از بازنشستگان آموزش و پرورش طی ماه‌های گذشته از پایین بودن حقوق‌هایشان گلایه داشتند و در این رابطه تلاش شد تا در برنامه ششم زمینه متناسب شدن حقوق بازنشستگان با شاغلین فراهم شود و همچنین حقوق‌های تا سقف دو میلیون تومان از پرداخت مالیات معاف شوند، اما نکته این است که اقتصاد کشور باید ثروت‌زا شود.

سعید کریمیان

شهردار منطقه‌ای در استانبول از احتمال ارتباط قتل سعید کریمیان با یک اختلاف مالی خبر داد.شهردار منطقه‌ای در استانبول گفت که تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که قتل مدیر شبکه جم احتمالاً به دلیل اختلافات مالی بوده است.سعید کریمیان مدیر شبکه جم عصر روز شنبه در استانبول توسط دو ضارب که به گفته شاهدان احتمالاً ایرانی بوده‌اند، هدف گلوله قرار گرفت و جان خود را از دست داد.

مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای احکام سازمان تعزیرات حکومتی از ابلاغ حکم عفو و تخفیف مجازات ۲۵۱ نفر از محکومان سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد.علیرضا نورنژاد مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای احکام سازمان تعزیرات حکومتی گفت: همزمان با مبعث پیامبر عظیم‌الشان اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص)، تعداد ۵۹۳ نفر از محکومین محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی از سراسر کشور مورد عنایت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) قرار گرفتند.

همایش ملی صیانت از وقف با حضور آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه در مشهد

آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با تسلیت شهادت جمعی از مرزبانان عزیز کشور که در روزهای اخیر در مرزهای شرقی کشور هدف حمله تروریست ها قرار گرفتند، برای آنان علو درجات و برای خانواده هایشان صبر مسئلت کرد و گفت: مسئولان تمام تلاش خود را برای ارتقای سطح امنیتی، نظامی و انتظامی مرزها به کار بگیرند تا کمتر شاهد چنین حوادثی باشیم اما به حامیان این تروریستها هشدار می دهیم که این اقدام آنان بی پاسخ نخواهد ماند و البته تاثیری هم در اراده مردم ما در حرکت های انقلابی نخواهد گذاشت.رییس قوه قضایی تا کید کرد:جنایتی که موجب شهادت جمعی از مرزبانان شد، بی‌پاسخ نخواهد ماند.

برنامه کاندیدای ریاست جمهوری  درباره "رفع فقر"، جهانگیری هیچ قصدی برای تشکیل ستاد انتخاباتی نداشته و ندارد، ستاد اصولگرایان حامی روحانی رسما آغاز به کار می‌کند، آغاز پخش مستندهای نامزدهای ریاست جمهوری، برگزاری سومین جلسه هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست‌جمهوری، احتمال کناره‌گیری «قالیباف» و «رئیسی» به‌نفع یکدیگر وجود دارد، آیت‌الله هاشمی بر وحدت اصلاح‌طلبان و مشارکت هرچه بیشتر در انتخابات تاکید داشت، ستاد «اقوام، مذاهب و ادیان»روحانی در استان‌های دارای تنوع قومی و مذهبی تشکیل می‌شود، رئیس ستاد هاشمی‌طبا تغییر کرد، حضور جدی‌تر جهانگیری در مناظره دوم و سوم ، پاسخ ستاد انتخابات رئیسی به وزارت ورزش، ابراهیم رییسی در چند سال اخیر به اروپا سفر داشته است، بررسی فعالیت های تبلیغاتی رئیسی و قالیباف در جمنا، ناطق نوری در جبهه روحانی فعال است و ... از جمله اخبار انتخاباتی امروز (دوشنبه) ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ است که می‌توانید اینجا بخوانید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha