• سه‌شنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 96021207087
  • منبع : نمایندگی خوزستان

اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان هشدار داد:

کارگاه‌های تولیدی در صورت رعایت نکردن ایمنی تعطیل می‌شوند

کارگاه‌های تولیدی در صورت رعایت نکردن ایمنی تعطیل می‌شوند

ایسنا/خوزستان سرپرست معاونت روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان هشدار داد: کارگاه‌ها در صورت رعایت نکردن ایمنی تعطیل می‌شوند.

به گزارش ایسنا، احمد شجیراتی در این باره اظهار کرد: اقداماتی که پارسال برای کاهش حوادث محیط کار در این استان انجام گرفت منجر به کاهش 25 درصدی حوادث کارگری نسبت به سال 1394 شد.

وی افزود: در سال 94 بیش از 730 مورد حادثه در محیط کار در خوزستان رخ داد که این آمار در سال 95 به 580 مورد کاهش یافت.

شجیراتی تصریح کرد: حوادث منجر به فوت در خوزستان نیز در سال95 حدود 21 مورد نسبت به سال پیش از آن کاهش یافت.

وی عنوان کرد: این آمار نیز زیاد است و قابل قبول نیست اما می‌توان با ادامه دادن برنامه‌های پیشگیرانه برای کاهش هر چه بیشتر حوادث اقدام کرد.

شجیراتی اظهارکرد: کارگاه‌ها و صنایع زیادی در خوزستان فعال و کارگران زیادی در این بخش‌ها مشغول به کار هستند. به همین منظور رسیدگی و بازرسی شرایط محیط کار تمامی این بخش‌ها بسیار سخت است.

وی عنوان کرد: در کل 59 بازرس از اداره کل تعاون،  کار و رفاه اجتماعی کار بررسی ایمنی محیط‌های کار را انجام می‌دهند که این تعداد بازرس با وجود تعداد زیاد کارگاه و صنایع در خوزستان بسیار کم است.

سرپرست معاونت روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ادامه داد: طبق مصوبه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید یک نفر به عنوان مسئول ایمنی در کارگاه و محیط کار مستقر شود و همچنین بر اساس این مصوبه کارفرما، محیط کار و مسئول ایمنی باید صلاحیت ایمنی را دریافت کنند.

 وی افزود: کارگران کارگاه‌هایی که ایمنی محیط کار را رعایت نمی‌کنند می‌توانند با مراجعه به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و یا مراجع قضایی از محیط کار خود شکایت کنند.

 شجیراتی همچنین با اشاره به پدیده گردوغبار در خوزستان بیان کرد: در این شرایط کارفرمایان باید برای حفظ سلامتی کارگران از فعالیت آن‌ها در محیط ناسالم جلوگیری کنند.

 وی افزود: در صورتی که کارگری در محیط کار دچار صدمه شد با وجود مستندات پزشکی و هزینه های درمانی که انجام داده، در صورت حمایت نکردن کارفرما می‌تواند با مراجعه به دادگستری و یا اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی شکایت کند و هزینه درمان از کارفرما گرفته می‌شود.

 سرپرست معاونت روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اظهارکرد: بیشترین حوادث کار در کارگاه‌های ساختمانی است که بازرسی از این کارگاه‌ها بیشتر در حال انجام است که در صورت رعایت نکردن ایمنی تعطیل می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha