• سه‌شنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96021207254
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی دوازدهم اردیبهشت بخوانید؛

تشکیل پرونده برای کرباسچی/ گفت‌وگو با ظریف/ تقدیم خودروی دناپلاس به خانواده شهدای پلاسکو و...

تشکیل پرونده برای کرباسچی/ گفت‌وگو با ظریف/ تقدیم خودروی دناپلاس به خانواده شهدای پلاسکو و...

گفت‌وگوی ظریف با ایسنا، تشکیل پرونده برای «غلامحسین کرباسچی»، آغاز تولید انبوه دناپلاس و پژو ۲۰۰۸، افزایش صد برابری تولید سلاح‌های رزمی در دولت یازدهم، تقدیم اولین خودروهای تولید دناپلاس به خانواده‌های شهدای آتش نشان پلاسکو، افزایش یارانه خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، هشدار مطهری به صدو سیما و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ است.

سردار دهقان در آیین گرامیداشت روز جانباز در مصلای قدس قم با بیان اینکه تولید سلاح های رزمی در دولت یازدهم ۱۰۰ برابر افزایش یافته است اظهار داشت: در بخش زمینی امروز تمامی تجهزهای مورد نیاز نیروهای زمینی را نه در مقیاس های کوچک بلکه در مقیاس بسیار بزرگ تولید می کنیم.وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره دستاوردهای عظیم بدست آمده در حوزه صنایع دفاع طی چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید گفت: ظرفیت تولید سلاح های رزم انفرادی و جمعی در دولت یازدهم در مقایسه با دولت گذشته ۱۰۰ برابر افزایش پیدا کرده است.

محمد باقر نوبخت نیز در نشست امروز سخنگوی دولت، گفت:یارانه خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی ۳.۴ برابر از فروردین افزایش یافت و در فروردین اجرا شد.وی در بخش دیگیری از صحبتهای خود گفت:اگر یارانه بخواهد ۲۵۰ هزار تومان باشد تقریبا باید قیمت حامل‌های انرژی شش برابر شود.

آغاز تولید انبوه دناپلاس و پژو۲۰۰۸

دنا پلاس

صبح امروز(سه شنبه) تولید انبوه دو خودرو دناپلاس ایران خودرو و پژو۲۰۰۸ شرکت ایکاپ با حضور رئیس جمهور در سایت مرکزی گروه صنعتی ایران خودرو آغاز شد.حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در حاشیه افتتاح دو خودرو «دناپلاس» و «پژو ۲۰۰۸» در گروه صنعتی ایران خودرو در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای اولین بار در صنعت خودرو وارد رقابت جهانی شده‌ایم گفت: اساس پیشرفت کشور ما در سایه تولید است، حتی مسأله اشتغال در سایه تولید می‌باشد. استقلال اقتصادی،‌خوداتکایی و خودکفایی در سایه تولید ملی ما خواهد بود.رییس جمهور همچنین در این مراسم با تاکید بر اینکه به مردم دروغ نگفته‌ایم و دروغ نخواهیم گفت، تاکید کرد: همان طور که سال ۹۲ گفته شد، چرخ اقتصاد و تولید می چرخد و در عین حال چرخ مدرنترین سانتریفیوژ نیز می چرخد.در ادامه مراسم نیز اولین خودروهای تولید دناپلاس به خانواده های شهدای آتش نشان پلاسکو تقدیم شد.اولین خودورهای تولید دناپلاس که صبح امروز تولید انبوه آن با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید، به خانواده های شهدای آتش نشان پلاسکو تقدیم شد.

***

ظریف در گفت‌وگو با ایسنا + فیلم

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر حضور همه مردم در پای صندوق‌های رای از تمامی سلایق گفت: نوع انتخاب مردم مشخص می‌کند کشور در چهار سال آینده در چه مسیری حرکت خواهد کرد.وی با بیان این‌که "برخی از دوستان مقداری به این موضوع آلرژی دارند که بپذیرند دیپلماسی می‌تواند تاثیرگذار باشد" تصریح کرد: این دوستان تصور می‌کنند کسانی که از دیپلماسی صحبت می‌کنند به دیگر ابعاد اقتدار ایران توجهی ندارند،‌ اما واقعیت این است که ما همین قدرت را در گذشته داشتیم، از همین امکانات برخوردار بودیم ولی نه به هیچ اجلاس بین‌المللی دعوت می‌شدیم و نه در هیچ کجا کسی ما را تحویل می‌گرفت. از طرفی هر روز فشارهای جدیدی بر مردم وارد می‌شد. این‌ها همه واقعیت‌هایی است که چهار سال پیش وجود داشت ولی امروز خوشبختانه وجود ندارد و این‌ها همه برمی‌گردد به شجاعت و شهامتی که رئیس‌جمهور تحت هدایت‌های مدبرانه رهبری داشتند و توانستند مسیر دیپلماسی کشور را به سمت درست و مناسب سوق دهند.

ظریف در پاسخ به این پرسش که پیش‌بینی شما از برخورد دولت آمریکا با موضوع تمدید لغو یا تعلیق تحریم‌ها در ۱۹ می چگونه است؟ با تاکید بر گزارش وزیر خارجه آمریکا به کنگره درباره پایبندی ایران به برجام اظهار کرد: البته برای مانع شدن از آثار مثبت این گزارش خیلی فضاسازی منفی کردند، چون نمی‌توانستند برجام را نقض کنند از این رو نیاز بود پایبندی ایران به برجام را به کنگره اعلام کنند ولی در کنار آن فضاسازی منفی درباره موضوعات غیرمرتبط با برجام را هم انجام دادند.

پرچم انگلیس

کمیته روابط بین‌الملل مجلس اعیان انگلیس بر لزوم تسهیل مقررات بانکی برای بازشدن منابع جدید مالی برای ایران، حتی در صورتی‌که آمریکا از این درخواست پیروی نکند، تاکید کرد.کمیته روابط بین‌الملل مجلس اعیان انگلیس امروز سه‌شنبه(امروز) با انتشار گزارشی با اشاره به اینکه ترامپ برای پاره کردن برجام پشتیبانی ندارد، خواستار آن شده‌ که لندن مستقل از آمریکا، از طریق همکاری نزدیک‌تر با اروپا از ادامه اجرای توافق هسته‌ای با ایران اطمینان حاصل کند.

سنای امریکا

کمیته روابط خارجی سنا برای پیشبرد طرح تحریم‌های ایران به جای تحریم‌های روسیه توافق کردند.کمیته روابط خارجی سنای آمریکا توافق کردند تا طرح تحریم روسیه را کنار بگذارند و به جای آن طرح تحریم ایران را بررسی کنند.باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا و بن‌کاردین عضو ارشد دموکرات این کمیته روز دوشنبه توافق کردند تا به جای بررسی طرح تحریم روسیه،‌ تحریم‌های ایران را پیش ببرند و به علاوه روی طرحی برای مقابله با نفوذ مسکو در اروپای شرقی بدون استفاده از تحریم کار کنند.

امیرعبداللهیان، تلاش‌های ضد حقوق‌بشری صهیونیست‌ها برای شکستن اعتصاب غذای فلسطینیان محکوم کرد.دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل معتقد است، اعتصاب غذای فلسطینیان در بند رژیم صهیونیستی نماد اتحاد و یکپارچگی جامعه فلسطین در برابر صهیونیست‌هاست.این حرکت اعتراضی جنبش همگانی و فراجناحی اسرای در بند فلسطینی و نماد اتحاد و یکپارچگی جامعه فلسطین در برابر صهیونیست‌هاست.

همچنین یک ژنرال بازنشسته روس مدعی استقرار موشک‌های هسته‌ای در نزدیکی سواحل شرقی آمریکا شد و گفت:مسکو در سواحل شرقی آمریکا موشک‌های هسته‌ای مستقر کرده است که در صورت انفجار می‌تواند یک سونامی ایجاد کند.ویکتور باراتنر ژنرال بازنشسته روس گفت که کشورش در پاسخ به تقویت حضور نظامی آمریکا در مرزهای روسیه، بمب‌های هسته‌ای در سواحل شرقی آمریکا مستقر کرده است که با انفجار آنها یک سونامی بزرگ رخ خواهد داد.

نیروگاه بوشهر

اصفهان میزبان بیست‌وچهارمین نشست روسای نظام ایمنی کشورهای دارنده نیروگاه هسته‌ای WWER خواهد بود.بیست و چهارمین نشست روسای نظام ایمنی کشورهای دارنده نیروگاه هسته‌ای نوع WWER به میزبانی مرکز نظام ایمنی هسته‌ای کشور و با حضور ۱۲ کشور عضو مجمع روزهای ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت جاری در شهر اصفهان برگزار می‌شود.علی اکبر صالحی نیز در بیست و چهارمین نشست رییسان نظام ایمنی کشورهای دارنده نیروگاه هسته‌ای نوع WWER، تأسیس مرکز عالی ایمنی هسته‌ای در ایران از ثمرات برجام دانست و گفت:دستیابی به توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای 1+5 فرصتی برای کشور ایجاد کرد که ما شاهد توسعۀ همکاری‌های علمی و فنی به ویژه در زمینه ایمنی هسته‌ای با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اتحادیۀ اروپا و کشورهای نظیر سوئیس، ژاپن، اسپانیا، چک، اسلواکی، اسلونی، مجارستان و آلمان باشیم.

همچنین سی‌وهشتمین نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای در دانشگاه مازندران برگزار می‌شود. این نمایشگاه در روزهای ۱۶ تا ۲۰ اردیبهشت در دانشگاه مازندران برگزار خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در همایش بزرگ روز کارگر و تجلیل از فرهیختگان جامعه کار و تلاش  گفت: قراردادهای موقت برای جامعه کارگری اضطراب ایجاد می کند از این رو باید به این نوع قراردادها رسیدگی و مشکلات آن حل شود.وی  افزود: دغدغه های جامعه کارگری در خصوص قراردادهای موقت باید با ارائه لایحه ای ساماندهی گردد.

سیل

در نشست فوق‌العاده کمیسیون عمران، دولت و مجلس برای کاهش تلفات و خسارات ناشی از سیل غرب کشور همفکری کردند.نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به جلسه فوق‌العاده کمیسیون متبوعش با موضوع سیل اخیر در غرب کشور گفت: در این نشست فوق‌العاده راه‌های کاهش تلفات و خسارات ناشی از سیل با حضور ۳۰ مدیر ارشد دستگاه‌های اجرایی مورد بررسی قرار گرفت.

در همایش حکمت مطهر که در دانشگاه صداوسیما علی مطهری به صداوسیما هشدار داد توجه به فکر و اندیشه شهید مطهری در سال‌های اخیر  کم‌رنگ شده است.علی مطهری، نائب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهید مطهری بر موضوع عدالت تاکید فراوان داشتند، اظهار کرد: در بزرگداشت‌ها باید استفاده‌ای برای خودمان داشته باشیم. اگر بخواهیم ببینیم آرمان‌ها و آرزوهای استاد مطهری برای آینده انقلاب اسلامی چه بوده است، باید ببینیم ایشان در روزهای منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی و دو ماه بعد از پیروزی که در قید حیات بودند بر روی چه مسائلی، چه هدف‌ها و آرمانی‌هایی تاکید داشتند.

 واکنشها به تو هین به رییس جمهور در حرم امام

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکهتوهین به رییس جمهور در حرم امام (ره) نمی‌تواند خودجوش باشد،گفت: اگر این جریان از سوی جناح خاصی نباشد سران آن جناح این حرکت را باید محکوم کنند.محمد علی نمازی با انتقاد از بی‌توجهی جناح‌های سیاسی به شأن و قداست برخی مکان‌ها ، گفت: برخی رفتارها را شاید بتوان در جلسات سیاسی یا سخنرانی‌های انتخاباتی در ستادها انجام داد، هرچند که کلا این نوع رفتارهای تخریبی از اساس اشتباه است مخصوصاً در جایی مانند حرم امام (ره) که برای همه ما محترم است.جلودارزاده نیز با اشاره به حواشی سخنرانی رئیس جمهور در روز کارگر با اشاره به اینکه افراد کلاه زرد قصد اختلال در برنامه روز کارگر رئیس جمهور را داشتند گفت:این افراد ۵۰  - ۶۰ نفر بودند که همگی با کلاه های زرد به محض ورود به مراسم شعارهایی سرمی‌دادند. آنها به صورت سازماندهی، این شعارهای از پیش تعیین شده را در میان جمعیت فریاد می زدند که در نهایت نیز توسط کارگران ساکت شدند، چون هدف آنها اختلال در مراسم و فتنه گری بود که با این وجود باز هم در آزادی کامل توانستند شعارهایشان را بگویند.

***

معاون حقوقی رییس جمهور در مراسم گرامیداشت مقام معلم در مصلی شهر کرمان خطاب به منتقدان دولت گفت:کدام یک از سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری را در گذشته اجرا کرده اید؟مجید انصاری با اشاره به کاهش تورم در دولت یازدهم تصریح کرد: تورم 40 درصدی کشور، در دولت یازدهم مهار شده و به زیر 10 درصد آمد و کسانی که خود را مدعی ارزش ها و انقلابی می دانند،بگویند کدام یک از سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری را در گذشته اجرا کرده اند؟

آرم قضایی

معاون دادستان مشهد گفت: حکم محکومیت جاسوس یکی از کشورهای عربی تایید شد.قاضی حیدری افزود:شخصی که برای سازمان جاسوسی یک کشور عربی به طمع اخذ ویزای حج مبادرت به اقدام علیه امنیت کشور از طریق جاسوسی می‌کرد، پس از صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست توسط شعبه هشتم دادگاه انقلاب مشهد به ۱۰ سال حبس محکوم شد که این مدت حبس توسط احدی از  شعب دادگاه های تجدید نظر استان عینا تایید شد.

مصاحبه اختصاصی ایسنا با غلامحسین کرباسچی

رییس کل دادگستری استان اصفهان نیز از تشکیل پرونده برای «غلامحسین کرباسچی» دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی خبر داد.احمد خسروی‌وفا در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب، اظهار کرد: در خصوص اظهارات این فرد که جنبه جزایی دارد اعلام جرم شده و پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شده است.

همچنین امروز (سه شنبه) با حضور معاون اول رییس جمهور از ۴۹ استاد دانشگاه تهران تقدیر شد.در چهارمین جشنواره آموزش دانشگاه تهران با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، محمد فرهادی وزیر علوم، آموزش و تحقیقات و نیلی رییس دانشگاه تهران از ۴۹ استاد دانشگاه تهران تقدیر و از سه پروژه بزرگ رونمایی شد.جهانگیری در این مراسم با بیان اینکه مجموعه نظام باید توافق کندفضای امنیتی دانشگاه به محیط امن طرح مسایل سیاسی، علمی و ...تبدیل شود، گفت: گفتن ایجاد چند میلیون شغل زحمتی ندارد ،اما در بهترین دوران درآمدی کشور رشد اشتغال،‌ صفر بود و در عوض در بدترین دوران انقلاب ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار شغل در سال ایجاد شد.

تجمع اعتراضی مقابل سفارت عربستان در تهران

پرونده تعرض به سفارت عربستان به دادگاه تجدیدنظر می رود.وکیل‌مدافع یکی از متهمان پرونده تعرض به سفارت عربستان از تعیین وقت رسیدگی به این پرونده در تاریخ 19 تیر ماه در دادگاه تجدیدنظر استان تهران خبر داد.مصطفی شعبانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: قرار است 19 تیر ماه مجددا به این پرونده در شعبه 53 دادگاه تجدیدنظر استان تهران رسیدگی شود.

اخبار انتخاباتی ایسنا در روز دوازدهم اردیبهشت را نیز می‌توانید اینجا بخوانید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha