• چهارشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 96021307668
  • خبرنگار : 71573

کتاب‌های حمیدرضا شکارسری برای نمایشگاه

کتاب‌های حمیدرضا شکارسری برای نمایشگاه

حمیدرضا شکارسری از ارائه چند کتاب شعر جدید خود که برای اولین‌بار در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود، خبر داد.

این شاعر  در این‌باره به ایسنا گفت:  چند کتاب شعر دارم که در نمایشگاه کتاب برای اولین‌بار عرضه می‌شوند و مخاطبان می‌توانند آن‌ها را تهیه کنند. یکی از این‌ کتاب‌ها «تظاهرات حرف‌های اضافه» مجموعه شعرهای من در قالب نو است که در  انتشارات سوره مهر منتتشر شده و برای اولین بار در نمایشگاه عرضه می‌شود. این کتاب  شامل حدود ۸۰ شعر نو با مضامین  مختلف عاشقانه، اجتماعی و مذهبی است که انتشارش پنج - شش سال طول کشید. مراسم رونمایی و نقد این کتاب هم در نمایشگاه امسال برگزار می‌شود.

او افزود: کتاب دیگرم «شکل‌های فراموشی» است شامل تعداد زیادی از  شعرهای من که در یک فرم و ساختار زبانی با موضوع فراموشی در  انتشارات آوای کلار عرضه می‌شود.

شکارسری در ادامه گفت:  کتاب بعدی من «دلیل پنجره» است که توسط سپیده‌باوران مشهد منتشر شده است شامل  ۵۰ شعر با موضوع شب احیا. فکر می‌کنم علی‌رغم این‌که شعر مذهبی در روزگار ما رواج  زیادی پیدا کرده اما این  شعرهای  مذهبی در سوگ و مدح خلاصه شده است؛ ولی شعرهای کتاب «دلیل پنجره» نیایش‌واره هستند. امیدوارم این نیایش‌واره‌ها بتوانند جای خالی نیایش را در شعر دینی روزگار ما پر کنند.

این شاعر همچنین اظهار کرد:  کتاب «بوسه ترسو» که مجموعه شعرهای اجتماعی من است و  با زبانی گزنده مشکلات و مسائل اجتماعی روزگار ما را  مطرح می‌کند، در  انتشارات مهرآفرید منتشر شده است. همچنین جلد دوم «زایش‌ مرگ‌های متن» در نمایشگاه عرضه می‌شود. جلد اول این کتاب در  انتشارات فصل پنجم منتشر شده است که مجموعه نقدهای من به شعرهای کوتاه معاصر است و امیدوارم به درد شاعران روزگارمان بخورد.

سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۳ تا ۲۳ اردیبهشت در شهر آفتاب برپاست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha