• یکشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 96021710239
  • خبرنگار : 71038

در سفر مدیرکل آفریقای وزارت خارجه به نیجریه انجام شد

دعوت از رییس کمیسیون« اکواس» جهت سفر به تهران

 دعوت از رییس کمیسیون« اکواس» جهت سفر به تهران

مدیر کل آفریقای وزارت امورخارجه، در سفر به نیجریه علاوه بر ملاقات با مقامات عالی وزارت امور خارجه و نفت این کشور با رییس اتاق بازرگانی ابوجا و معاون کمیسیون اقتصادی دولت‌های غرب آفریقا « اکواس» نیز جداگانه دیدار و گفت‌وگو کرد .

به گزارش ایسنا ، مهدی آقا جعفری  در دیدار با معاون کمیسیون اقتصادی دولت های غرب آفریقا بر عزم ایران جهت تقویت همکاری با نهاد های آفریقایی تاکید کرد .

وی همچنین با اشاره به تاسیس اداره نهادهای آفریقایی در وزارت امورخارجه جنبه هایی از همکاریهای کشورمان با اتحادیه آفریقا را ذکر کرد .

آقاجعفری باتجدید دعوت جابری انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه از« مارسل آلن دوسوزا» رییس کمیسیون اکواس جهت سفر به تهران ،آمادگی کشورمان برای توسعه مناسبات با این نهاد آفریقایی را مورد توجه قرار داد.

در این دیدار که مرتضی رحیمی زارچی سفیر جمهوری اسلامی ایران در نیجریه نیز حضور داشت، معاون اکواس با ابلاغ سلام رییس سازمان که هم اکنون در خارج از نیجریه به سر می برد و تشکر از دعوت به عمل آمده از رئیس اکواس، اظهار امیدواری کرد : در سفر قریب الوقوع  وی به تهران جنبه های مختلف روابط مورد بررسی  قرارگرفته و توافق های خوبی میان دو طرف  حاصل و اسناد آن به امضا برسد .

سازمان همکاریهای منطقه غرب آفریقا« اکواس » متشکل از ١٥ کشور منطقه غرب آفریقا است و دبیر خانه آن در ابوجا مستقراست .

مدیرکل آفریقا همچنین در دیدار با رییس اتاق بازرگانی ابوجا با اشاره به سفر هیات چهل نفره اقتصادی همراه  وزیر امورخارجه در سفر به ابوجا و برگزاری نشست مشترک با تجار نیجریه نتایج آن را مورد ارزیابی قرار داد و بر ضرورت  کمک به بخش خصوصی دو کشور  و رفع موانع و مشکلات آنها همچون تسهیل ویزا و برقراری همکاریهای بانکی جهت تقویت روابط اقتصادی دو کشور  تاکید کرد .

انتهای پیام

رییس اتاق بازرگانی ابوجا نیز با اشاره به روابط خوب اتاق  با سفارت کشورمان در نیجریه ، ضمن تایید  دیدگاههای مدیرکل آفریقا آمادگی اتاق ابوجا را برای تقویت این همکاریها و نیز تشکیل شورای مشترک بازرگانی ایران و نیجریه را مورد تاکید قرار داد .

وی همچنین از تصمیم سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران جهت افتتاح مرکز تجاری ایران در نیجریه در آینده نزدیک  ابراز خرسندی کرد و آمادگی کامل اتاقهای بازرگانی نیجریه برای همکاری با این مرکز تجاری را مورد تاکید قرار داد.

  مدیرکل آفریقای وزارت امور خارجه در ادامه سفر به غرب آفریقا قرار است از ساحل عاج و کامرون نیز دیدن کند .

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha