• سه‌شنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96021912157
  • خبرنگار : 71234

ابراهیمی در تذکری:

کمیته حقیقت‌یاب، متخلفان حادثه معدن یورت را شناسایی کند

کمیته حقیقت‌یاب، متخلفان حادثه معدن یورت را شناسایی کند

نماینده رامیان و آزادشهر گفت: کمیته حقیقت‌یاب تحقیق و تفحص تا روشن شدن مسببین حادثه معدن یورت، افراد متخلف را به سزای اعمال خود برساند.

به گزارش ایسنا، علیرضا ابراهیمی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با اشاره به حادثه معدن آزادشهر،‌ از پیام همدردی مقام معظم رهبری و اعزام نماینده ایشان به منطقه و همدردی رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان با مردم این خطه تقدیر و تشکر کرد.

وی با بیان اینکه غم بسیار جانکاهی مردم ما را فرا گرفته است، گفت: 43 نفر از کارگران متدین برای امرار معاش خانواده و تولید اشتغال مظلومانه جان خود را از دست دادند، آنها در معدنی با عمق 1800 متری کار می کردند که تهویه هوا و کپسول اکسیژن مناسبی نداشت و حتی بیمه آنها نیز با مشکل روبرو بود.

نماینده رامیان و آزادشهر با بیان اینکه کارگران معدن آزادشهر حتی برای تهیه چراغ بالای سرشان باید خود پول پرداخت می‌کردند، افزود: متأسفانه در این تونل نه تنها هواسازی نبود، که گازسنج‌ها کامل نبوده و یا غیر فعال بود، همچنین کارگران با قرارداد سفید امضا کار می‌کردند و حتی حق اعتراض نداشتند چون اخراج می‌شدند.

وی ادامه داد: کارگران معدن آزادشهر از هیچ گونه امکانات رفاهی برخوردار نبودند. ای کاش رئیس جمهور یکی از وزرای صنعت یا کار را اخراج می‌کرد البته هنوز هم دیر نشده است.

ابراهیمی تاکید کرد که وزیر کار باید پاسخ دهد بازرسان این وزارتخانه کجا بودند؟ وزیر صنعت نیز باید بگوید چرا امنیت تونل با امکانات کارآمد تکمیل نبوده است.

وی با نشان دادن کپسول اکسیژن کارگران معدن آزادشهر گفت: در دنیا کپسول اکسیژن کارگران 12 ساعت هوا را نگه می‌دارد اما این کپسول تنها 40 دقیقه هوا را ذخیره می کند. چرا سختی کار به کارگران معدن پرداخت نمی‌شود و در روز با وجود 12 ساعت کار تنها 800 هزار تومان ماهانه حقوق دریافت می‌کنند.

ابراهیمی در پایان گفت که انتظار داریم کمیته حقیقت‌یاب تحقیق و تفحص تا روشن شدن مسببین حادثه، افراد متخلف را به سزای اعمال خود برساند. همچنین تقاضای عنوان شهید از مقام معظم رهبری را برای این عزیزان خواستارم تا مرهمی برای خانواده‌هایشان شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha