• چهارشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96022013118
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۲۰ اردیبهشت بخوانید؛

توصیه‌ رهبری به کاندیداها/ تحقیق‌وتفحص ازشهرداری/استقبال عارف از احیای سازمان جوانان و...

توصیه‌ رهبری به کاندیداها/ تحقیق‌وتفحص ازشهرداری/استقبال عارف از  احیای سازمان جوانان و...

توصیه های مقام معظم رهبری به نامزدهای ریاست جمهوریضرورت حضور قوی تر پاکستان در مرز، با تصویب مجلس استفاده از کارت هوشمند سوخت الزامی شد، تحقیق و تفحص از شهرداری مجدداً در مجلس کلید خورد، اروپا به طور قاطع از توافق هسته‌ای حمایت می‌کند، بررسی وضعیت وزیر آموزش و پرورش در کمسیون اصل ۹۰ مجلس، استقبال عارف از احیای سازمان ملی جوانان و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز چهار شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ است.

123.jpg

با حضور فرمانده کل قوا ، مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) برگزار شد + گزارش تصویری

توصیه های رهبری به نامزدهای ریاست جمهوری و اهمیت مسئله‌ امنیت در انتخابات

رهبر انقلاب در دانشگاه امام حسین(ع) گفتند: انتخابات یکی از زمینه‌هایی است که هم میتواند مایه‌ی اعتلا و آبرو بشود هم میتواند مایه‌ی ضعف و سستی و ایجاد مشکلات بشود.ایشان افزودند: اگر مردم با نظم شرکت کنند، با اخلاق حرکت کنند، حدود اسلامی و قانون را رعایت کنند، این مایه‌ی عزت جمهوری اسلامی است.

موگرینی

موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست شورای امنیت سازمان ملل و همکاری این سازمان با اتحادیه اروپا در برقراری صلح و امنیت جهانی با تاکید بر اینکه برجام متعلق به جامعه بین‌الملل است و اروپا به طور قاطع از توافق حمایت می‌کند گفت:با مقامات آمریکایی درباره اجرای کامل برجام و به علاوه نقش منطقه‌ای ایران به ویژه درباره نقاطی که برای ما کلیدی محسوب می‌شوند؛ از سوریه تا یمن صحبت شد و به طور مستقیم به دولت آمریکا اعلام کرده‌ام که اتحادیه اروپا به طور فزاینده خواستار و متعهد بر اجرای کامل برجام است و این بدان معناست که از سوی تمام طرف‌ها این اقدام انجام شود.وی با بیان این‌که این اتحادیه به طور فزاینده خواستار و متعهد به اجرای کامل برجام است، تاکید کرد: اکنون این توافق به جامعه بین‌الملل تعلق دارد.

سفیر کشورمان در اسلام‌آباد با بیان اینکه ایجاد خط تماس مستقیم از الزامات فوری است گفت: با وجود مرز طولانی ۹۶۰ کیلومتری در خشکی و وقوع تحولات و حوادث مرزی اقتضاء می‌کند خط تماس مستقیم میان دو کشور هر چه سریع برقرار شود.مهدی هنردوست همچنین با تاکید بر ضرورت حضور قوی تر پاکستان در مرز با اشاره به سفر وزیر امور خارجه کشورمان به اسلام آباد در رابطه با حادثه تروریستی حمله به مرزبانان کشورمان در منطقه مرزی میرجاوه گفت: هدف از این سفر رسیدگی به حادثه تاسف‌بار حمله تروریستی به مرزبانان کشورمان و ارتقاء سطح همکاری‌ها در مسائل مرزی بود. در راستای این هدف آقای ظریف و هیات همراه با عالی‌ترین مقامات سیاسی، نظامی، امنیتی و انتظامی پاکستان دیدار کردند و از طرف‌های پاکستانی خواست تا توجه بیش‌تری به امور مرزی شود. هم‌چنین در این سفر بر لزوم پیگیری جدی موضوع آزادی سرباز به اسارت گرفته شده توسط اشرار تاکید شد.

نیروگاه هسته‌ای هینکلی پوینت

ساخت نیروگاه هسته‌ای هینکلی پونیت انگلیس به زودی آغاز می‌شود. به گزارش روزنامه دیلی چین ساخت نیروگاه هسته‌ای هینکلی پونیت، که سرمایه آن به طور مشترک توسط فرانسه و چین تامین می‌شود به زودی آغاز خواهد شد وآخرین اخبار در مورد ساخت نیروگاه هینکلی پونیت، روز سه‌شنبه توسط تانگ جیانگشنگه نایب رئیس شرکت هسته‌ای جنرال چین CGN در یک کنفرانس خبری اعلام کند. همچنین سازمان انرژی اتمی سیستم‌ سردسنجی و چگالی‌سنجی هسته‌ای را تحویل وزارت نفت داد. مدیرعامل پارس ایزوتوپ از شرکت‌های تابعه سازمان انرژی اتمی از ساخت دو دستگاه جدید برای استفاده در صنعت نفت و پتروشیمی خبر داد.وی گفت: در چند سال اخیر سازمان انرژی اتمی تلاش کرده است در حوزه‌های مرتبط با صنعت هسته‌ای از جمله در حوزه نفت و گاز پروژه‌هایی را به انجام برساند.

کارت سوخت

با تصویب مجلس، استفاده از کارت هوشمند سوخت الزامی شد.نمایندگان مجلس شورای اسلامی استفاده از کارت هوشمند سوخت در جایگاه‌های عرضه بنزین و گازوئیل را با تصویب کلیات و جزئیات طرح اصلاح ماده ۱ قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت الزامی کردند.نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) با اصلاح ماده ۱ قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت مصوب کردند عبارت « از طریق عرضه بنزین و گازوئیل در بخش حمل و نقل با استفاده از کارت هوشمند سوخت» جایگزین عبارت «از طریق عرضه بنزین و گازوئیل در بخش‌های حمل و نقل،‌ صنعت و کشاورزی با اولویت کارت هوشمند سوخت» می‌شود.

نمایندگان مجلس امروز با ۱۱۴ رای موافق با تقاضای تفحص از طرح تحول نظام سلامت مخالفت کردند.مجلس شورای اسلامی با تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه اختصاص و توزیع منابع در طرح تحول نظام سلامت، عملکرد سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت و نحوه اجرای طرح نظام سلامت مخالفت کرد.همچنین هشت نماینده مجلس شورای اسلامی تقاضای تحقیق و تفحص از شهرداری در خصوص نحوه ساخت و ساز و هزینه‌ها و مدیریت نمایشگاه شهر آفتاب، نحوه تغییر کاربری‌ها و واگذاری املاک شهرداری تهران به ویژه بوستان مادر را تقدیم هیأت رییسه مجلس کردند و موضوع تحقیق و تفحص از شهرداری مجدداً در مجلس کلید خورد.

محمدرضا عارف

رییس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با بیان این که با احیای سازمان ملی جوانان موافق است گفت: امیدوارم با احیای این سازمان مطالبات جوانان به طور جدی پیگیری شود.عارف با بیان اینکه کاملا با احیای سازمان ملی جوانان موافقم؛ از ابتدا هم با ادغام این دو سازمان و تشکیلات وزارت موافق نبودم.به نظر می‌رسد در عمل هم نشان داد که این تشکیلات جدید کارایی ندارد، امیدوار هستم با احیا سازمان ملی جوانان به طور جدی مطالبات جوانان پیگیری شود.

بررسی وضعیت وزیر آموزش و پرورش در کمسیون اصل ۹۰ مجلس

فخر الدین دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی با بیان اینکه برای کمیسیون اصل ۹۰ محرز است که دانش آشتیانی عضو هیچ شرکت خصوصی نیست  گفت: کمیسیون با توجه به مدارک موجود فخرالدین دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش را به عنوان عضو و رئیس دو شرکتی که وی در آنها مسئولیت داشته نمی داند چرا که ایشان براساس مدارک آذر ۹۵ استعفای خود را اعلام کرده است. داوود محمدی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در خصوص عضویت وزیر آموزش و پرورش در هیات مدیره دو شرکت خصوصی گفت: وی پس از حضور در وزارت آموزش و پرورش از عضویت در هیات مدیره این شرکت استعفا داده و مدارک استعفای خود را به این کمیسیون ارائه کرده است. در ادامه مشروح گزارش کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مبنی بر تایید عضویت نداشتن دانش آشتیانی در هیات مدیره دو شرکت خصوصی در مجلس قرائت شد.

در همین ارتباط مسعود پزشکیان ئیس جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده‌ای که نسبت به گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در مورد عملکرد وزیر آموزش و پرورش در یک شرکت خصوصی انتقاد داشت و آن را غیرواقعی می‌دانست، گفت: این گزارش با تصمیم رئیس مجلس در دستور قرائت در جلسه امروز قرار گرفت و از سوی کمیسیون اصل ۹۰ نیز قرائت شد و این صحیح نیست که به شکلی غیرمستند و در رسانه‌ها دایم اعلام کنیم که فلان کس متخلف است و یا گزارش مجلس قابل استناد نیست.وی با بیان اینکه به جای طرح برخی اتهامات علیه وزیر آموزش و پرورش، اجازه دهیم قانون نظر دهد گفت: به جای طرح برخی اتهامات علیه وزیر آموزش و پرورش از سوی برخی افراد در رسانه‌ها که هنوز هم مشخص نشده و چیزی به روشنی معلوم نیست اید اجازه داد قانون در این موضوع کار خود را انجام دهد.

***

صحن مجلس

گزارش سیل غرب کشور در جلسه علنی مجلس قرائت می‌شود.نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه) شنونده گزارش کمیسیون عمران درباره بررسی وضعیت سیل‌های به وقوع پیوسته در استان‌های سیستان و بلوچستان و آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی هستند.

آرم قضایی

عضو هیات علمی گروه حقوق دانشگاه بوعلی‌سینا با بررسی وضعیت دانش حقوق در ایران، گفت که وضعیت دانش حقوق در ایران مناسب نیست. فردین مرادخانی گفت: دلایل متعددی موجب ضعف دانش حقوق در ایران شده که بررسی همه این دلایل و واکاوی آنها نیازمند تحقیقات جدی است، البته این مهم فقط در صورتی ممکن است که رشته حقوق و وضعیت آن از جهات متعددی آسیب‌شناسی شود.

اخبار انتخاباتی ایسنا در روز بیستم اردیبهشت را نیز می‌توانید اینجا بخوانید.

همچنین می‌توانید گفت و گوهای اعضای کابینه یازدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران را اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha