• شنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96022314238
  • خبرنگار : 71496

پیشروی حشد شعبی در علمیات القیروان و آزادسازی ۷ روستا در نزدیکی مرزهای سوریه

پیشروی حشد شعبی در علمیات القیروان و آزادسازی ۷ روستا در نزدیکی مرزهای سوریه

فرماندهی حشد شعبی در عراق اعلام کرد، عملیات بازپس‌گیری منطقه القیروان از گروه تروریستی داعش که از روز جمعه آغاز شده تاکنون به هلاکت ۵۷ داعشی و بازپس‌گیری و محاصره ۹ روستا در غرب شهر تلعفر در شمال استان نینوا منجر شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، طبق بیانیه نظامی فرماندهی حشد شعبی که روز جمعه منتشر شد، عملیات بازپس‌گیری منطقه القیروان از توابع شهر سنجار و روستاهای اطراف آن تا غرب شهر تلعفر از سه محور اصلی و شش محور فرعی به سمت القیروان و با مشارکت ۱۴ تیپ از نیروهای حشد شعبی و حمایت جنگنده‌های ارتش عراق آغاز شد.

در این بیانیه منطقه القیروان به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز فرماندهی داعش معرفی شد چرا که این منطقه، مرکز مواصلاتی مهمی میان تلعفر در شرق و البعاج و مرزهای سوریه در غرب است و حشد شعبی با محاصره کامل آن از جنوب، شمال و شرق می‌تواند خود را برای آغاز حمله‌ای طی ساعات آتی آماده کند و با آزادی آن خط امدادرسانی به داعش از البعاج مسدود خواهد شد.

در بیانیه مذکور آمده است، روستاهای تل حاجم در شمال، روستاهای ام الشبابیط و ام کبیره در جنوب شرق، روستای سبایا خروش، سدخان و ابو لحاف در شرق منطقه القیروان پس گرفته شده و روستای بوثه در جنوب و روستاهای مهدی محل و حیات در شمال محاصره شده‌اند.

در ادامه این بیانیه تاکید شد، در این عملیات ۵۷ داعشی کشته و هفت خودروی بمب‌گذاری شده و سه خودروی داعشی‌ها در حملات جنگنده‌های داعش منهدم و داعشی‌های سوار بر آنها کشته شدند.

همچنین در جریان این عملیات یکی از انبارهای اسلحه داعش در روستای تل حاجم کشف و مصادره شد.

نیروهای حشد شعبی صبح جمعه عملیاتی را با هدف بیرون راندن داعش در منطقه القیروان واقع در نزدیکی مرزهای سوریه در غرب موصل آغاز کردند.

ابو مهدی مهندس، معاون رئیس هیئت حشد شعبی گفت: عملیات ما ساعت پنج صبح از محورهای متعددی آغاز شد، هدف از حرکت به سمت غرب مرزهایمان با سوریه است.

سرهنگ یحیی رسول،‌ سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اظهار داشت: نیروهای حشد شعبی این عملیات را با تکیه بر حمایت هوایی هی‌کوپترهای عراقی آغاز کردند و پیش‌بینی می‌شود،‌ عملیات به سرعت پایان یابد زیرا صفوف داعش شکننده شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha