• چهارشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۰۲:۱۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 96022717330
  • خبرنگار : 71417

سناتورهای آمریکایی: کاخ سفید جزئیات دیدار ترامپ و لاوروف را ارائه دهد

سناتورهای آمریکایی: کاخ سفید جزئیات دیدار ترامپ و لاوروف را ارائه دهد

کمیته اطلاعات سنای آمریکا از کاخ سفید خواست اطلاعات بیشتری درباره گزارش‌های منتشر شده مبنی بر ارائه اطلاعات محرمانه توسط دونالد ترامپ به وزیر امور خارجه روسیه ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، یک سخنگوی ریچارد بور، رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری ای‌.بی‌.سی اظهار کرد، این کمیته خواستار اطلاعات بیشتر درباره مسائلی شده که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در دیدار خود با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه با وی در میان گذاشته است.

از سوی دیگر، چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات در سنای آمریکا خواستار آن شده است که کاخ سفید جزئیات و متن گفت‌وگوهای صورت گرفته در ملاقات اخیر ترامپ و لاوروف را منتشر کند.

در همین حال، هربرت ریموند مک‌مستر، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت، آنچه ترامپ با لاوروف در میان گذاشته با توجه به نوع مکالمه کاملا متناسب و مطابق با روند عادی تبادل داده‌ها میان رئیس‌جمهور و سران سایر کشورها بوده است.

وی ادامه داد: تهدید واقعی این است که افشاگری‌هایی درباره عملکرد کاخ سفید انجام شده و این مسأله امنیت ملی آمریکا را به خطر می‌اندازد.

مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید تأکید کرد که از نظر او و دیگر مقام‌های حاضر در جلسه هفته گذشته، رئیس‌جمهوری آمریکا تنها بر اساس استراتژی پیشبرد جنگ با داعش سخن گفته و به نظر او هیچ اطلاعات محرمانه‌ای فاش نشده است.

در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر این که ترامپ اطلاعات محرمانه را افشا کرده است، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که رئیس‌جمهوری آمریکا در دیدار با وزیر امور خارجه روسیه درباره "منابع، روش‌ها و یا عملیات‌های نظامی" علیه داعش صحبتی نکرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: در جریان این دیدار، طیف گسترده‌ای از موضوعات به بحث گذاشته شد که شامل تلاش‌ها و تهدیدات مشترک مرتبط با مقابله با تروریسم هم می‌شد. حین این تبادل نظر، ماهیت کلی تهدیدات مورد بحث قرار گرفت و درباره منابع، متدها و عملیات‌های نظامی صحبتی به میان نیامد.

در همین حال، وزرت خارجه روسیه این مساله را تکذیب کرد که رئیس دستگاه دیپلماسی این کشور اطلاعات محرمانه‌ای را از رئیس جمهوری آمریکا دریافت کرده باشد.

این در حالی است که دو تن از مقام‌های آمریکایی روز دوشنبه تایید کردند که ترامپ در دیدار با لاوروف اطلاعات فوق‌ محرمانه‌ای را افشا کرده که درباره یک عملیات طراحی شده علیه داعش بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha