• چهارشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۰:۵۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 96022717505

اروپایی‌ها همچنان به قطع همکاری اطلاعاتی با آمریکا تهدید می‌کنند

اروپایی‌ها همچنان به قطع همکاری اطلاعاتی با آمریکا تهدید می‌کنند

علاوه بر آلمان یک کشور اروپایی دیگر اعلام کرده است، در صورتی که ثابت شود رئیس‌جمهور آمریکا اطلاعات محرمانه را در اختیار روس‌ها قرار می‌دهد، ممکن است به اشتراک گذاری اطلاعات با واشنگتن را متوقف کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه ایندیپندنت، یک مقام ارشد اروپایی در هشداری که در آن همچنین نسبت به جامعه امنیتی آمریکا با عواقب اقدام دونالد ترامپ ابراز نگرانی شده، آمده است، این کشور ممکن است همکاری اطلاعاتی خود با آمریکا را قطع کند با وجود اینکه رئیس‌جمهور آمریکا ادعا می‌کند این حق را داشته تا اطلاعات را با روسیه به اشتراک بگذارد.

در حالی که خبرگزاری‌ها نامی از این کشور اروپایی نیاورده‌اند با این حال این مقام اروپایی گفته است، همکاری اطلاعاتی با آمریکا می‌تواند برای منابع این کشور خطرناک باشد.

این هشدار در حالی منتشر شده است که ترامپ و کاخ سفید هر دو تلاش کرده‌اند برخی ادعاها درباره افشای اطلاعات توسط رئیس‌جمهوری آمریکا و درز آن به روسیه را رد کنند.

ترامپ در مجموعه‌ای از توییت‌های خود درصدد دفاع از خود برآمد و به کسانی که چنین اطلاعاتی را به رسانه‌ها منتقل کرده‌اند هشدار داد.

وی همچنین تاکید کرد که این حق را داشته تا برای مبارزه با تروریسم و حفظ امنیت پروازها و همچنین تلاش برای افزایش نقش مسکو در مبارزه با تروریسم این اطلاعات را در اختیار روسیه قرار دهد.

در همین حال یکی از اعضای حزب سوسیال دموکرات آلمان نیز در پی انتشار این گزارش اعلام کرده است: اگر صحت این گزارش ثابت شود شرایط بسیار نگران‌کننده خواهد بود.

این مقام ارشد آلمانی با تاکید بر این مساله که ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا به اطلاعات بسیار حساسی دسترسی دارد بیان کرده است: اگر او این اطلاعات را با هر انگیزه‌ای به سایر کشورها منتقل کرده باشد بنابراین می‌تواند برای تمام جهان یک تهدید امنیتی انگاشته شود.

علاوه بر این یکی از مقامات آمریکایی نیز اذعان کرده است که ترامپ جزئیاتی را در اختیار روس‌ها قرار داده است که حتی آن‌ها را در اختیار متحدان خود قرار نمی‌دهد.

انتهای پیام   

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha