• جمعه / ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 96022918540
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

/جشن ملی، شادی و غرور/

عزیزی: 3241 شعبه‌ اخذ رای در آذربایجان‌ شرقی فعال است

عزیزی: 3241 شعبه‌ اخذ رای در آذربایجان‌ شرقی فعال است

ایسنا/آذربایجان شرقی رییس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات آذربایجان‌ شرقی از فعالیت 3241 شعبه‌ اخذ رای در استان خبر داد و گفت: این شعبه‌ها جهت اخذ آرای مردم برای انتخابات ریاست جمهوری، شورای شهر و روستا و انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در دو حوزه‌ انتخابی فعالیت می‌کنند. 

به گزارش ایسنا، صمد عزیزی در نشستی با خبرنگاران، با اشاره به آغاز رای‌گیری در استان، اظهار کرد: امروز 29 اردیبهشت بوده و روز سرنوشت‌سازی برای کشور ماست و در سطح استان نیز شعبه‌های اخذ رای فعالیت خود را شروع کرده‌‌ و میزبان مردم غیرتمند آذربایجان‌شرقی هستند. 
  
وی اضافه کرد: سه هزار و 241 شعبه‌ی اخذ رای در استان فعال است که در هر کدام از این شعبه‌ها، علاوه بر عوامل نظارتی، سه هزار و 241 ناظر مسئول حضور دارد که از طرف شورای نگهبان بر نحوه‌ برگزاری انتخابات نظارت دارند. 
  
وی با تاکید بر فراهم بودن فضای مناسب انتخاباتی در استان، خاطرنشان کرد: سه تا پنج نفر دیگر نیز در کنار ناظر مسئول در شعبه‌های اخذ رای حضور داشته و در مجموع علاوه بر سرناظر، ناظر مسئول و... بیش از 10 هزار عوامل نظارتی در شعبه‌های اخذ رای استان حضور دارند. 
  
رییس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان با اشاره به برخی از تخلفات انتخاباتی، بیان کرد: بر اساس ماده 33 قانون انتخابات، خرید و فروش رای، قلب و تزویر در اوراق تعرفه یا برگ رأی یا صورت جلسات، تهدید یا تطمیع در امر انتخابات، رأی دادن با شناسنامه جعلی، اخلال در امر انتخابات، کم و زیاد کردن آراء یا تعرفه‌ها، تقلب در رأی‌گیری و شمارش آراء، دخالت در امر انتخابات، دست بردن در آرا مردم و ... از جمله تخلفات انتخاباتی هستند که عنوان مجرمانه داشته و برایشان مجازات تعیین شده است. 
  
وی اضافه کرد: عوامل نظارت بر انتخابات استان، در صورت مشاهده‌ هرگونه تخلف یا جرم انتخاباتی، باید در اسرع وقت، موارد را به هیأت نظارت بر انتخابات استان اعلام کرده و هیأت نظارت نیز باید طبق قانون، متخلفان و موارد تخلف شده را به مراجع قضایی گزارش دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha