• یکشنبه / ۷ خرداد ۱۳۹۶ / ۰۱:۱۶
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 96030603559
  • خبرنگار : 71491

/انتظارات جامعه دانشگاهی از دولت دوازدهم/

مولفه‌های علمی در ساختار مدیریتی کشور به‌کار گرفته‌ شوند

مولفه‌های علمی در ساختار مدیریتی کشور به‌کار گرفته‌ شوند

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد با اشاره به انتظارات جامعه دانشگاهی از دولت دوازدهم گفت: در حوزه صنفی به‌کارگیری مولفه‌های علمی در ساختار مدیریتی کشور مهمترین درخواست جامعه دانشگاهی است و همچنین تعیین معیارهای بررسی شاخصه‌های علمی نیز یکی از معضلات جامعه دانشگاهی به شمار می‌رود.

دکتر بیتا شاه منصوری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: مطالباتی که جامعه دانشگاهی از دولت دوازدهم دارند با مطالبات عامه مردم متفاوت نیست و این مطالبات قانون مداری و شایسته سالاری است که متاسفانه دراین زمینه با مشکل مواجه هستیم .

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: علم فروشی، خرید و فروش مقاله‌ها برای ارتقای علمی و رشد قارچ گونه موسساتی که پایان‌نامه، پژوهش و مقاله می‌فروشند یکی از بزرگترین مشکلاتی است که جامعه دانشگاهی با آن درگیر است.

شاه منصوری با بیان اینکه نشریات علمی داخل کشور در حوزه‌های تخصصی بسیار محدود هستند، گفت: این محدودیت‌ها باعث می‌شود که اساتید برای ارتقاء علمی دچار محدودیت‌هایی شوند. در این حالت موسسات علمی در ازای دریافت پول، پیشنهاد چاپ مقاله وISI   می‌دهند و به این ترتیب مقاله‌های تقلبی و نشریاتی که در لیست سیاه هستند روی کار می‌آیند.

وی با اشاره به وضعیت معاش اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها گفت: اساتیدی که نمی‌توانند برای امرار معاش به حقوق دانشگاه اکتفا کنند ناچارند به کارهای دیگر و مشاغل دوم روی بیاورند و یا به خرید و فروش مقاله دست بزنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد در پایان خاطرنشان کرد: اساتید دانشگاه مانند همه مردم درگیر مسائل روزمره و امرار معاش بوده و به تبع آن بعضا چند شغله هستند که این مساله موجب می‌شود از فعالیت‌های اصلی که آموزش، پژوهش و چاپ مقاله است باز بمانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha