• چهارشنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 96031006202
  • خبرنگار : 71491

مدیرگروه بیوشیمی بالینی دانشگاه تربیت‌مدرس:

نفوذ گروه‌های خاص، مانع از اجرای مصوبه قانونی وزارت‌بهداشت شده بود

نفوذ گروه‌های خاص، مانع از اجرای مصوبه قانونی وزارت‌بهداشت شده بود

مدیرگروه بیوشیمی بالینی دانشگاه تربیت‌مدرس گفت: پاتولوژیست‌ها با ایجاد جو نامطلوب در سطح جامعه، برگزاری تظاهرات، جمع‌آوری طومار و تحصن می‌خواستند جلوی اجرای قانون مصوبه مجلس شورای اسلامی را که توسط شورای نگهبان هم تنفیذ شده است، بگیرند.

دکتر محمدجواد رسائی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، ضمن اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص داشتن حق مسؤولیت فنی آزمایشگاه‌های طبی برای دانش‌آموختگان مقطع دکتری تخصصی در رشته‌های مرتبط با آزمایشگاه مثل بیوشیمی و خون‌شناسی، اظهار کرد: این مصوبه مربوط به ۲۷ سال پیش است که متاسفانه با اعمال روش‌های غیرمنطقی و نفوذ گروه‌های خاص از جمله پاتولوژیست‌ها، این مصوبه اجرایی نشده بود.

وی ضمن تشکر از وزیر بهداشت به دلیل رسیدگی به این مشکل و پیگیری اجرای این مصوبه توسط وزارت بهداشت، افزود: امروز همراه با فارغ‌التحصیلان رشته‌های تخصصی درمقابل وزارت بهداشت گرد هم آمده‌ایم تا از شخص وزیر بهداشت و معاون آموزشی این وزارتخانه به دلیل پیگیری‌ها برای اجرایی‌شدن این مصوبه تشکر کنیم.

به گزارش ایسنا، امروز جمعی از فارغ‌التحصیلان و دانشجویان علوم آزمایشگاهی در حمایت از مصوبه مجلس و ابلاغیه وزارت بهداشت در مقابل این وزارتخانه تجمع کردند.  

پیش از این جمعی از متخصصین پاتولوژی در اعتراض به این آیین‌نامه وزارت بهداشت در مقابل سازمان نظام پزشکی و نهاد ریاست جمهوری تجمع کرده بودند. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۳:۵۴

ببینید ازمایشگاه که سهله، از انجا که آشپزی هم با جان انسان ها سروکار داره باید پزشک باشه، داروخانه هم باید پزشک باشه، قصابی ها هم که با جان انسان ها سروکار دارن باید پزشک باشند، راننده ها، کشاورزان و بقیه همه باید پزسک باشن البته اگر کمی پول توش باشه