• پنجشنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۰۱
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 96031106643
  • منبع : نمایندگی همدان

/انتظارات جامعه علمی و دانشگاهی از دولت دوازدهم/

نیلی: زمینه برقراری ارتباط با دانشگاه‌های سایر کشورها فراهم شود

نیلی: زمینه برقراری ارتباط با دانشگاه‌های سایر کشورها فراهم شود

رئیس دانشگاه صنعتی همدان درباره انتظارات جامعه دانشگاهی از دولت دوازدهم گفت: زمینه‌های لازم برای انجام تحقیقات مشترک دانشگاه‌های صنعتی کشور با دانشگاه‌های سایر کشورها باید فراهم شود.

دکتر محمود نیلی در گفت‌وگو با ایسنا، در این رابطه اظهار کرد: امروزه محدودیت‌هایی برای ارتباط با دانشگاه‌های سایر کشورها وجود دارد که انتظار می‌رود دولت دوازدهم در راستای رفع این محدودیت‌ها گام برداشته و زمینه‌های لازم برای تحقیقات مشترک با کشورهای دیگر درباره نیازهای اساسی کشور همچون محیط زیست، خشکسالی‌ها، انرژی و ... را فراهم کند.

وی به ارتباط دانشگاه‌های داخل کشور با یکدیگر تأکید کرد و گفت: با ارتباط بیشتر دانشگاه‌ها با یکدیگر از امکانات داخلی استفاده حداکثری می‌شود و از دوباره‌کاری‌ها که یکی از ارکان مهم پیشرفت کشور محسوب می‌شود، جلوگیری به عمل می‌آید.

نیلی یادآور شد: در صورتی‌که ارتباط دانشگاه‌های داخلی با یکدیگر بیشتر شود، از امکاناتی همچون آزمایشگاه مرکزی استفاده بهتری خواهد شد.

وی به ارتباط دانشگاه‌های صنعتی با صنعت تأکید کرد و افزود: باید دانشجویان این دانشگاه دو سال در دانشگاه مشغول به تحصیل باشند و دو سال نیز در صنعت مشغول شوند که این امر موجب ارتقای کارایی آنها خواهد شد.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان با بیان اینکه در دولت یازدهم دانشگاه‌های کشور در زمینه پژوهش چهار رتبه در دنیا ارتقاء یافتند، عنوان کرد: از دیگر دستاوردهای این دوره نرخ رشد مقالات علمی و پژوهشی در دنیا است.

نیلی با بیان اینکه حداقل 15 درصد بودجه‌های دانشگاه‌ها براساس قوانین باید به پژوهش اختصاص یابد، تصریح کرد: این موضوع همچنان باید ادامه‌دار باشد چرا که در صورت اختصاص این میزان بودجه به پژوهش، وضعیت علمی و پژوهشی تغییر خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: کارآموزی در دانشگاه‌های صنعتی باید شکل جدی‌تری به خود بگیرد و دانشجویان وارد صنعت شوند.

رئیس دانشگاه صنعتی در پایان گفت: براساس قوانین یک تا سه درصد بودجه‌های دستگاه‌های اجرایی باید به پژوهش اختصاص یابد که عمدتا یا به دانشگاه‌ها پرداخت نمی‌کنند و یا خود وارد پژوهش می‌شوند که اغلب نتایج خوبی را در بر ندارد. بنابراین در صورت پرداخت این مبالغ به دانشگاه‌ها وضعیت پژوهش تغییر خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha