• پنجشنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 96031106803
  • خبرنگار : 71477

پای وکیل شخصی ترامپ هم به تحقیقات درباره مداخله سیاسی روسیه باز شد

پای وکیل شخصی ترامپ هم به تحقیقات درباره مداخله سیاسی روسیه باز شد

کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد، وکیل شخصی رئیس‌جمهور آمریکا نیز برای شهادت در تحقیقات مربوط به مداخله سیاسی روسیه که توسط این کمیته در حال انجام است، احضار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفت: ما موافقت کردیم تا احضاریه‌هایی برای مایکل کوهن، وکیل شخصی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و مایکل فلن، مشاور امنیت ملی سابق ترامپ صادر شود و آنها برای ارائه مدارک در مقابل کمیته حاضر شوند.

اگرچه فلن یکی از اهداف معروف تحقیقات وزارت دادگستری و کنگره درخصوص توطئه احتمالی میان مسکو و کمپین انتخابات ریاست جمهوری ترامپ است اما این نخستین بار است که توجهات در این تحقیقات به دلایل نامعلوم بر کوهن معطوف شده است.

مایک کاناوی، رئیس کمیته جمهوری‌خواهان و آدام شف، نماینده ارشد دموکرات‌ها در کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفتند: به عنوان بخشی از تحقیقات کنونی‌مان درخصوص اقدامات روسیه در جریان کمپین انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ روز چهارشنبه موافقت کردیم که احضاریه‌هایی برای چند تن از افراد صادر شود تا برای ارائه شهادت اسناد شخصی و سوابق کاری در مقابل کمیته حاضر شود.

آنها افزودند: ما امیدواریم و انتظار داریم که هر کسی که برای شهادت دادن یا ارائه اسناد و مدارک احضار شود از این درخواست تبعیت کند تا ما تمامی اطلاعات لازم درخصوص این تحقیقات را به دست آوریم. ما براساس حقایقی که به دست می‌آوریم این تحقیقات را ادامه خواهیم داد.

کوهن سال‌ها به عنوان وکیل اصلی سازمان ترامپ که دفتر تجاری و املاک و مستغلات ترامپ در نیویورک محسوب می‌شود، بوده است.

علاوه بر کوهن و فلن گمان می‌رود که پای جارد کوشنر، داماد، پل مانافورت، رئیس سابق کمپین انتخاباتی، راجر استون، مشاور سیاسی سابق و کارتر پیج، مشاور سابق سیاست خارجه ترامپ به این تحقیقات کشیده شود.

با وجود آنکه رابرت مولر، اخیرا به عنوان دادستان ویژه مستقل این تحقیقات منصوب شده و مسئولیت تحقیقات درخصوص توطئه احتمالی میان کمپین ترامپ و روسیه را از اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری برعهده گرفته اما کمیته‌های اطلاعات سنا و مجلس نمایندگان همچنان به تحقیقات خود ادامه می‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha