• شنبه / ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96031307372
  • خبرنگار : 90089

/بازخوانی وصیت‌نامه امام (ره)/

محبی‌نیا: با اجرای وصیت‌نامه امام(ره) اقتصاد و سیاست پربارتر می‌شود

محبی‌نیا: با اجرای وصیت‌نامه امام(ره) اقتصاد و سیاست پربارتر می‌شود

نماینده مردم شاهین‌دژ و میاندوآب در مجلس گفت: وصیت‌نامه حضرت امام(ره) گنجینه‌ای از معارف، حقوق اجتماعی، بنیان‌های صحیح تربیتی، شریعت، تدین و امور سیاسی و اجتماعی است.

جهانبخش محبی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا در باره بخش‌هایی از وصیت نامه امام خطاب به نمایندگان مجلس با بیان این مطلب اظهار کرد: به همان میزان که با این وصیت‌نامه نزدیکی و قرابت پیدا شود، بوستان اقتصاد، فرهنگ و سیاست پربارتر و شاداب‌تر می‌شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: طبق فرمایش امام در وصیت نامه باید از ورد عناصر نااهل به مجلس و دولت و شورای نگهبان مراقبت شود اما باید توجه داشت که تحت هیچ شرایطی حق انگ و تهمت به افراد وجود ندارد.

وی گفت: اگر نماینده در رای اعتماد به وزرا گرفتار حب و بغض نشود و رای اعتمادش را به عنوان وثیقه‌ای برای پیشبرد کارهای منطقه‌ای و بده بستان‌های سیاسی قرار ندهد، قطعا کابینه‌ای شکل خواهد گرفت مورد نظر امام خمینی(ره) و مورد رضایت مردم کشور.

این نماینده اصولگرای مجلس خاطرنشان کرد: معرفی وزرا به صورت سیستماتیک از یک مراقبتی برخوردار است. بعد از انقلاب و تثبیت اندیشه امام و رهبری در امور سیاسی افرادی به عنوان وزیر به مجلس معرفی می‌شوند که امتحان پس داده و مورد اعتماد نظام هستند.

وی ادامه داد: در رابطه با صلاحیت‌های سیاسی و اجتماعی وزرای پیشنهادی نیز با موارد استثنایی برخورد می کنیم که کارنامه افراد معرفی شده، منفی باشد. درعین حال در رابطه با تشخیص استعداد و توانایی کشیدن بار مسئولت وزارت، مجلس باید حتما دقت و مراقبت‌های لازم را داشته باشد.

نماینده مردم میاندوآب تاکید کرد: وزیر یک وزارتخانه باید بتواند جوابگوی وظایف سنگین اجرایی جامعه 80 میلیون نفری ایران باشد. علاوه بر آن باید بتواند مانع عقب افتادن ایران در عرصه رقابت‌های جهانی در حوزه های مختلف فرهنگ، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha