• شنبه / ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 96031307474
  • منبع : نمایندگی خوزستان

/بازخوانی وصیت‌نامه امام(ره)/

یک مدرس مدرسه علمیه:ارزش‌هایی که امام(ره) برای زن قائل می‌شود در وجود حضرت زهرا(س) جلوه‌گر است

یک مدرس مدرسه علمیه:ارزش‌هایی که امام(ره) برای زن قائل می‌شود در وجود حضرت زهرا(س) جلوه‌گر است

ایسنا/خوزستان مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) اهواز گفت: به عقیده امام خمینی(ره)، هم در زمان جاهلیت و هم در زمان طاغوت به زن ظلم شده است. امام خمینی(ره) می‌گویند" زن می‌تواند افرادی به جامعه تحویل دهد که جامعه از آن‌ها سود ببرد."

عظیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: اگر بخواهیم درباره شخصیت زن از نگاه امام خمینی (ره) صحبت کنیم، باید چند محور شخصیت فردی زن، شخصیت همسری، شخصیت سیاسی و اجتماعی زن را مدنظر قرار دهیم.

وی افزود: می‌دانیم که در زمان طاغوت زن از شأن و جایگاه خوبی برخوردار نبود. انقلاب اسلامی و دیدگاه‌های امام خمینی(ره) به زن شأن و منزلت بخشید همان‌گونه که ایشان می‌فرمایند"زن انسان است، آن هم انسان بزرگ، از دامن زن مرد به معراج می‌رود.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) اهواز گفت: تمام ارزش‌هایی که امام خمینی(ره) برای زن قائل می‌شود در وجود حضرت زهرا(س) جلوه‌گر می‌شوند. حضرت زهرا(س) یک موجود  ملکوتی بود که به شکل یک زن ظاهر شد و اگر مرد بود پیامبر می‌شد. البته تفاوت‌های زن و مرد به سبب اقتضای خلقت است.

عظیمی تصریح کرد: به عقیده امام خمینی(ره)، هم در زمان جاهلیت و هم در زمان طاغوت به زن ظلم شده است. امام خمینی(ره) می‌گویند" زن می‌تواند افرادی به جامعه تحویل دهد که جامعه از آن‌ها سود ببرد." زن باید به کسب فضیلت بپردازد و جامعه نیز از این طریق به فضیلت می‌رسد".

وی ادامه داد: دامن مادر می‌تواند برای کودک مبدأ خیر و شر باشد و سلامت جامعه به چگونگی تربیت فرزندان وابسته است. فرزندان به هر شکلی که تربیت شوند، جامعه نیز در آینده همان شکل را به خود خواهد گرفت. امام خمینی(ره) نکات دقیقی درباره‌ فعالیت زن در جامعه دارند و گفته‌اند"زن مربی خوبی در جامعه است و وجود او در جامعه بسیار تأثیرگذار است. زن نیمی از جامعه است که نیم دیگر آن را تربیت می‌کند. همان‌طور که قرآن انسان ساز است زن نیز انسان‌ساز است".

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) اهواز با بیان اینکه زن نقش بی‌بدیلی در جامعه دارد، ادامه داد: لازمه تربیت فرزندان تحصیل علم و فضیلت است. هرچه مادر تلاش کند که بیشتر علم و فضیلت بیاموزد و تقوای الهی پیشه کند، این کار در رشد فرزندان و جامعه تأثیرگذارتر خواهد بود. امیدواریم اندیشه‌های امام خمینی درباره زنان را در جامعه به نحو احسن ترویج دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha