• پنجشنبه / ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 96031809884
  • خبرنگار : 71505

شهرداری‌های استان تهران در هفته‌ای که گذشت؛

از آغاز ساخت بزرگترین بوستان نسیم شهر تا نصب لانه‌های چوبی در باغ پرندگان برای پرنده‌ها

از آغاز ساخت بزرگترین بوستان نسیم شهر تا نصب لانه‌های چوبی در باغ پرندگان برای پرنده‌ها

طی چند روز گذشته در هر یک از شهرداری‌های استان تهران رویدادهای محلی و منطقه‌ای رخ داده که در میان این خبرها اقدامات این شهرداری‌ها برای برگزاری بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) با بیشترین بازخوردها همراه بوده است.

به گزارش ایسنا،  در هفته جاری اخباری چون حذف روش سنتی آبیاری فضای سبز در بخش مرکزی شهر تهران، آغاز ساخت بوستان بزرگ باغ امامی نسیم شهر، اجرای عملیات سم پاشی و مبارزه با آفات درختان در شهر پرند و ... از جمله مهم‌ترین اخبار شهرداریهای استان تهران بوده است.

مشروح این خبرها به تفکیک شهرداری هر شهر در ادامه آمده است و اخباری که پیشتر در خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منتشر شده است با کلیک بر روی تیتر، قابل مشاهده خواهد بود.

رخدادهای شهرداری پرند؛

اجرای عملیات سم پاشی و مبارزه با آفات درختان در شهر پرند

نظرپور شهردار پرند از عملیات سم پاشی و مبارزه با آفات درختان سطح شهر پرند توسط عوامل خدمات شهری و فضای سبز شهرداری پرند خبر داد و افزود: در سم پاشی درختان سطح شهر از سم های استاندارد که بیشترین تأثیر را در از بین بردن آفات و کمترین آسیب زیست محیطی دارند، استفاده می شود.

وی افزود: در حال حاضر اقدامات کنترلی علیه انواع شته در عرصه های مختلف فضای سبز در حال انجام و پیگیری است و این برنامه در دو نوبت با فاصله 15 روز انجام می شود و درختان آفت دار مانند خرزهره و اقاقیا علیه آفات مقاوم می شوند. کاهش نزولات جوی، خشکی زمین، وجود گرد و غبار و تغییرات آب و هوایی از مهم ترین دلایل رشد این موجودات هستند.

وی تاکید کرد: در زمان سم پاشی از شهروندان درخواست می‌شود از تردد کودکان و افراد بیمار در مسیر سم پاشی جلوگیری کرده و برای رعایت نکات ایمنی از بسته بودن درب و پنجره‌ها اطمینان حاصل کنند و با پارک نکردن اتومبیل‌ها در مسیر سم پاشی با اکیپ  سم پاشی فضای سبز شهرداری همکاری کنند.

اتمام پروژه جدول گذاری در فاز یک شهر پرند

شهردار پرند از تکمیل پروژه جدول گذاری فاز یک در البرز جنوبی، تقاطع چهارباغ به سمت کوهپایه و ایجاد نهر در البرز جنوبی جهت رفع آبگرفتگی آب های سطحی شهر پرند خبر داد و گفت: این پروژه با اعتبار 280 میلیون تومان به اتمام رسید.

وی با اشاره به اهمیت و لزوم اجرای این پروژه در محل های مذکور، اظهار داشت: اعتبار مورد نیاز این پروژه از محل اعتبارات استانی بوده که با هدف تسهیل در تردد و زیبا سازی فضای شهری به اتمام رسیده است.

رخدادهای شهرداری نسیم شهر؛

آغاز ساخت بوستان بزرگ باغ امامی نسیم شهر

خردادماه جاری عملیات اجرایی احداث پروژه بوستان بزرگ باغ امامی نسیم شهر آغاز شد تا به این ترتیب گام موثری در تامین سرانه های خدماتی این شهر برداشته شود.

رخدادهای شهرداری شهریار؛

تجهیز دو دستگاه خودرو سنگین آتش نشانی برای شهریار

دو دستگاه خودرو سنگین آتش نشانی جهت پشتیبانی اکیپهای اطفائی سازمان در حوادث با هزینه ای بالغ بر 100 میلیون تومان ضمن بازسازی کامل به مخزن آب آتش نشانی  مجهز و رسما وارد ناوگان عملیاتی سازمان شد.

رخدادهای شهرداری شهرقدس؛

افزایش سرانه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی شهرقدس

محمد صادق کولیوند، شهردار قدس گفت: افزایش سرانه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی شهرستان در سال‌های اخیر بسیار ملموس بوده است. مجموعه بزرگ فرهنگی هنری آمفی‌تئاتر باغ ملی پس از حدود 2 سال تلاش شبانه‌روزی نیروهای زحمتکش شهرداری افتتاح شد که مجموعه‌ای فاخر و منحصربه‌فرد در نوع خود در سطح کشور به شمار می‌رود.
وی افزود : ساخت این مجموعه هنردوستان شهرقدسی را امیدوار کرد که در شهر خود فعالیت هنری‌شان را پی بگیرند و به تماشای آثار هنری بنشینند. اما در این میان عده‌ای نیز موضوع مطالبات و مشکلات دیگر مردم از قبیل اوضاع نامناسب برخی معابر، نبود بیمارستان، پروژه‌های عمرانی بر زمین مانده و... را پیش کشیدند و گفتند چرا شهرداری با وجود این همه معضل و مشکل در سطح شهر به فکر ساخت آمفی‌تئاتر بوده است؟

شهردار قدس تصریح کرد: هرچند برخی از این عزیزان از سر دلسوزی و حسن نیت این موضوع را مطرح می‌کنند، اما عده‌ای نیز نسبت به اهمیت حوزه فرهنگ و هنر در تعالی یک جامعه و نیاز اقشار مختلف مردم بویژه جوانان به بسترهایی برای شکوفایی استعدادهای‌شان واقف نیستند.

کولیوند ادامه داد: مردم یک شهر نیازهای گوناگونی دارند که حوزه فرهنگ و هنر یکی از حیاتی‌ترین آنهاست، بخصوص اینکه ذات ایرانیان نیز با فرهنگ و هنر عجین است. این موضوع را در مراسم جشن مبعث رسول اکرم(ص) در آمفی‌تئاتر شاهد بودیم که چگونه مردم از این مراسم استقبال کردند، به گونه‌ای که صدها نفر از همشهریان عزیز به دلیل ظرفیت محدود سالن پشت درها مانده بودند. این در حالی است که داخل سالن مملو از جمعیت بود به طوری که تا 3برابر ظرفیت در سالن حضور داشتند.

تداوم برخورد با مسافربرهای شخصی غیرمجاز در شهرستان قدس

اصغر چرمی مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری شهر قدس، گفت : برخورد با مسافربرهای شخصی غیرمجاز با جدیت ادامه دارد و در سالجاری نیز در برخورد با این خودروها، از حق فعالیت تاکسیرانان و امنیت شهروندان دفاع می کنیم . طرح برخورد با مسافربرهای شخصی طی 2 مرحله در شهرستان قدس  اجرا شده است و امسال نیز با هماهنگی مراجع ذیصلاح با شدت عمل  بیشتری ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در دوماهه اول سال جاری و در ادامه اجرای این طرح، بیش از 30 دستگاه مسافربر شخصی غیرمجاز اعمال قانون  شده است . مطابق قانون، مسئولیت و وظیفه حمل و نقل عمومی درون شهری با شهرداری ها است که ناوگان تاکسیرانی از جمله عوامل آن است لذا برای حفظ امنیت شهروندان و دفاع از حق فعالیت و معیشت تاکسیرانان که از راه فعالیت در این عرصه امرار معاش می کنند، ضروری است که با عوامل مخل در نظم و امنیت حمل و نقل عمومی درون شهری برخورد شود و سازمان تاکسیرانی طی ماه های اخیر در اجرای این مهم مصر و جدی بوده است.

رخدادهای شهرداری تهران؛

منطقه2؛

استقبال زائرین حرم مطهراز پردیس فرهنگی قرآنی منطقه 2

شهردار منطقه دو از استقبال زائرین حرم مطهر از پردیس فرهنگی  قرآنی منطقه 2 در حرم مطهر امام ( ره ) خبر داد و افزود: همزمان با سالروز عروج ملکوتی حضرت امام  خمینی (ره) و پاسداشت مقام بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ، ویژه برنامه های متعددی در پردیس فرهنگی  قرآنی منطقه 2 اجرا شد که مورد استقبال زائرین حرم مطهر قرار گرفت .

برنامه‌های پردیس فرهنگی قرآنی امام شهیدان با محوریت منطقه 2 و همکاری مناطق 8، 9، 10، 15، 17و 21 در محل حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) صورت گرفت، همچنین برگزاری نشست های معرفتی و سخنرانی با موضوع تبیین مکتب امام خمینی (ره) و تاثیر قیام پانزدهم خرداد ماه بر فرآیند پیروزی انقلاب اسلامی و برپایی نمایشگاه های عکس و پوستر با موضوع امام دل ها، از جمله  برنامه های اجرا شده در این روز می باشد

آمادگی شهرداری منطقه 2 برای ارائه خدمات به زائران حرم مطهر حضرت امام (ره)

علیرضا جعفری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه در تشریح اقدامات ویژه ارتحال امام خمینی(ره) گفت: به منظور هر چه باشکوه تر برگزار شدن مراسم بیست و هشتمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ، شهرداری منطقه دو در پهنه تحویلی حرم مطهر جهت فراهم سازی خدمات به زائرین نسبت به نصب داربست جهت ایجاد غرفه های فرهنگی و ایستگاه صلواتی اقدام نمود که در این راستا اداره زیباسازی منطقه اقداماتی از جمله رنگ آمیزی 3000مترطول جدول و نیوجرسی محدوده ضلع شمال غربی حرم مطهر را نیز انجام داده است.

وی  افزود : با برنامه ریزی ها و هماهنگی های صورت گرفته با ادارات مربوطه در برگزاری مراسم بیست و هشتمین سالگرد ارتحال رهبر فقید انقلاب اسلامی، امسال پذیرای عاشقان حضرت روح الله هستیم و امیدواریم شرایط بگونه ای پیش رود که زائران حرم ملکوتی امام که میهمان ما هستند در کمال آرامش و امنیت خاطر به زیارت بپردازند.

منطقه4؛

ساخت و نصب لانه های چوبی در باغ پرندگان تهران

حسین سیگارودی معاون خدمات شهری شهرداری منطقه از فراهم سازی امکانات مطلوب جهت نگهداری از پرندگان در باغ پرندگان خبر داد و افزود: همزمان با فصل زاد آوری پرندگان لانه های چوبی متناسب با شرایط هر گونه از این پرندگان در زیستگاه های مختلف باغ تهیه و نصب شد.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه بخش 5.6 هکتاری کابل و تور شمالی باغ پرندگان نیز در دست تکمیل است، لانه های پرندگان بر اساس برآوردهای انجام شده از تعداد و نوع گونه های بومی سازگار با شرایط آب و هوایی محل تهیه شده و در بخش هایی از باغ نیز نصب گردیده است. در این باغ جهت تخم‌گذاری پرندگان، تعداد 5 کوزه برای پرندگان گرمسیری، 10 لانه چوبی برای میناها، 6 لانه برای طوطی سانان بخش گرمسیری، 4 لانه جهت غاز و قو و 3 لانه برای طاووسک ها به لانه های قبلی اضافه شده است. همچنین لانه‌هایی که معیوب شده نیز جمع‌آوری و لانه های نو نصب می‌گر دد.

منطقه5؛

اتمام نخستین جشنواره توت کن

اولین جشنواره شکرانه برداشت توت کن که در بوستان جوانمردان برگزار شد بعد از سه روز به کار خود پایان داد. این جشنواره با همت ستاد گردشگری و سرای محله کن در بوستان جوانمردان و از 3 تا 5 خردادماه برگزار شد . در این جشنواره اطلاعات مفیدی در مورد درختان 400 ساله توت و جاذبه های گردشگری و تاریخی کن و تشویقات ویژه برای حفظ باغات به بازدید کنندگان داده شد وبه معرفی دیگر محصولات باغی  این محله پرداخته شد.

منطقه6؛

بهره‌برداری از 55 پروژه عمرانی و اجتماعی با هزینه 200 میلیارد تومان در منطقه 6

عظیم بابایی شهردار منطقه 6 در آیین بهره برداری 55 پروژه عمرانی و اجتماعی و ترافیکی این منطقه گفت: منطقه 6 به عنوان مرکز و قلب شهر تهران که روزانه 1.5 میلیون مسافر در آن تردد دارند، در حال توسعه و پیشرفت چشمگیر است.

پخش 380 تن آسفالت بر سطح خیابان های منطقه 6

رامین حسینی معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه 6 از اجرای عملیات لکه گیری آسفالت در 950 نقطه از سطح منطقه در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد و گفت: در عملیات عمرانی صورت گرفته 380 تن آسفالت جهت لکه گیری در سطح نواحی شش گانه پخش شده است.

وی از تعویض و همسطح سازی دریچه های سطح منطقه خبر داد و گفت: به منظور تامین رفاه حال شهروندان و افزایش ایمنی رفت و آمد و تردد شهروندان 250 عدد از دریچه های سطح منطقه به همت نواحی6گانه تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری تعویض گردید.

منطقه11؛

حذف روش سنتی آبیاری فضای سبز در بخش مرکزی شهر تهران

کوروش خرد معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۱ از تکمیل ۱۲۸ کیلومتر شبکه آبرسانی مکانیزه فضای سبز با هدف آبیاری قطره‌ای و مکانیزه درختان به جای روش های سنتی آبیاری در بخش مرکزی شهر تهران خبر داد و افزود: طول شبکه آبرسانی مکانیزه فضای سبز در این منطقه ۱۶۵ کیلومتر است که تا کنون ۱۲۸ کیلومتر از آن لوله گذاری و تکمیل شده است.

منطقه15؛

نظافت و پاکسازی290 هزار متر مربع از محوطه حرم مطهر

نوروزی معاون خدمات شهری شهرداری منطقه گفت: 60 نفر نیروی کارگری برای پاکسازی معابر، جمع آوری زباله و ظروف یکبار مصرف ، 3 دستگاه تانکر آب به منظور شستشو و پاکسازی معابر و آبگردانی انهار ، 1دستگاه جاروی بزرگراهی و 1 دستگاه جاروی متوسط جهت نظافت معابر، یک دستگاه واترجت جهت شستشوی جداول و 2 دستگاه فان جهت تخلیه مخازن و... جهت جمع آوری زباله در پهنه مستقر بودند.  کارگران زحمتکش در تلاش 16 ساعته 7 تن پسماند خشک و تر از محوطه تحویلی جمع آوری کرده اند.

آماده سازی پهنه تحویلی منطقه 15 درحرم مطهر حضرت امام خمینی (ره)

انجمنی، شهردار منطقه 15 گفت: در این راستا با هدف میزبانی مطلوب از زائران حرم امام راحل در مراسم بیست وهشتمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اقدامات مربوط به مناسب سازی محوطه و تامین رفاه حال زائرین اجرا شد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات اجرایی در زمینه عملیات عمرانی افزود: در پهنه تحویلی 680 مترمربع  لکه گیری آسفالت و مرمت نوار حفاری به تناژ 150تن آسفالت و نیز نصب یک دریجه به منظور همسطح سازی معابر به اتمام رسید.  همچنین 290 هزار مترمربع رفت و روب، نظافت و شستشوی معابر،  جمع آوری خاک و نخاله در 50 سرویس ،حفر 5 چاه جذبی جهت استقرار سرویس بهداشتی سیار، 2000 متر مربع علف زنی و کاشت 100 اصله نهال توسط10 نیروی انسانی و با بهره گیری از 15 دستگاه ماشین آلات انجام شد.

منطقه21؛

راه اندازی "خانه فیلم" در پارک آموزش ترافیک منطقه21

غلامحسین سلمانی معاون حمل و نقل و ترافیک این منطقه گفت: اطلاع رسانی های گسترده محیطی از مجموعه فعالیت های در حال انجام مجموعه پارک آموزش ترافیک این منطقه از طریق بنرها، بروشورها و سایر راه های ارتباطی به سمع و نظر شهروندان محترم ساکن در محدوده این منطقه می رسد که راه اندازی "خانه فیلم" در پارک آموزش ترافیک منطقه نیز همزمان با ماه مبارک رمضان از جمله اقداماتی بوده که از اول خرداد ماه سال جاری در سطح منطقه اطلاع رسانی شده و مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.

وی افزود: آموزشگران پارک آموزش ترافیک منطقه21 قبل از پخش هر فیلم سینمایی، اقدام به تعلیم نکات ترافیکی و تشریح اهداف مدنظر این مجموعه در راستای نهادینه سازی و ارتقای سطح فعلی فرهنگ ترافیکی در بین شهروندان می کنند.

انتقال خط 252 (شهرک شهرداری-پایانه آزادی) به وردآورد به منظور افزایش رفاه حال شهروندان ساکن در منطقه21

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه21 از انتقال خط 252 (شهرک شهرداری-پایانه آزادی) به وردآورد با هدف افزایش رفاه حال شهروندان ساکن در محدوده این منطقه در استفاده از خطوط حمل و نقل عمومی خبر داد و افزود: با توجه به تغییرات جمعیتی منطقه21 و افزایش سفرهای درون شهری، به منظور رفاه حال شهروندان، خط 252 (شهرک شهرداری-پایانه آزادی) به پایانه وردآورد انتقال یافت تا شاهد گشترش هرچه بیشتر حمل و نقل عمومی در سطح این منطقه باشیم.

وی افزود: درخواست شهروندان و شورایاری محله وردآورد و پیگیری های مستمر معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه21 موجب شد مسیر خط مذکور مورد بازبینی قرار گیرد و مسیر پیشنهادی با ایجاد ایستگاه های کارشناسی شده؛ پس از تکمیل زیرساخت های لازم از جمله (کانکس، لوازم اداری و ...) در کمیته حمل و نقل عمومی منطقه مطرح و مورد تصویب اعضاء قرار گرفت.

منطقه 21 در کلانشهر تهران حداقل معضل فرسودگی در بافت های مسکونی را دارد

سید حمید موسوی سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 21، با اشاره به اهمیت توجه به نوسازی بافت های فرسوده در کلانشهر تهران به عنوان یک مولفه تعیین کننده در بالابردن سطح استانداردهای کیفی زندگی شهری گفت: منطقه 21 نسبت به سایر مناطق کلانشهر تهران، از حداقل معضل فرسودگی در بافت های مسکونی برخوردار است. بافت منطقه 21 عمدتاً صنعتی و کارگاهی است و بسیاری از کارخانه ها و مراکز تولیدی این منطقه که بخشی از بزرگترین تولیدی های کشور محسوب می شوند از یک فرسودگی کالبدی و عملکردی رنج می برند، در همین راستا نیز معاونت شهرسازی و معماری این منطقه به صورت جدی برای ارتقاء و تأمین زیرساخت ها و نوسازی بافت های صنعتی و کارگاهی تلاش می‌کند.

وی در ادامه تأکید کرد: منطقه 21 به عنوان قطب مهم صنعتی، تولیدی و نمایشگاهی کشور محسوب می شود و به واسطه اراضی بایری که در منطقه وجود دارد، باید شرایطی را مهیا نمود تا برای انبوه سازان، سازندگان و تعاونی های مسکن، میل و انگیزه ایجاد شود که برای فعالیت به این منطقه گرایش پیدا کنند.

موسوی در مورد مساحت بافت فرسوده منطقه 21 که عمدتاً صنعتی و کارگاهی است، افزود: این بافت، نسبت به کل منطقه بسیار جزئی است و مناطق مسکونی، فضای کمتری را در برگرفته است، منطقه 21 در مقایسه با سایر مناطق، یک هزارم درصد (5152 هکتار) از بافت فرسوده کلانشهر تهران را به خود اختصاص داده است و شهرداری این منطقه نیز در راستای اطلاع رسانی و نوسازی بافت‌های فرسوده تا کنون فعالیت های ارزنده و شایسته‌ای را انجام داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha