• شنبه / ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96032011044
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۲۰ خرداد بخوانید؛

انتشار اسنادی از ۲۰۳۰/ سندی از جنایت تروریسم باقی می‌ماند/تاکید بر پیگیری پرونده مدیران تلگرامی

انتشار اسنادی از ۲۰۳۰/ سندی از جنایت تروریسم باقی می‌ماند/تاکید بر پیگیری پرونده مدیران تلگرامی

صفحه اینستاگرام رئیس جمهور اسنادی از ۲۰۳۰ را منتشر کرد، دفاع یک عضو مجلس نمایندگان آمریکا از اقدام تروریستی داعش در تهران، عیادت رئیس مجلس از مجروحان حادثه تروریستی، یکی از دفاتر نمایندگان به عنوان سند جنایت تروریسم بدون بازسازی باقی می‌ماند، همراهی جهان با دولت و ملت ایران در محکومیت حملات تروریستی تهران، تاکید پورمحمدی بر رسیدگی سریع‌تر به پرونده مدیران کانال‌های تلگرامی، آخرین وضعیت پرونده دختر وزیر آموزش و پرورش در تعزیرات حکومتی و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه بیستم خرداد ۱۳۹۶ است.

123.png

صفحه اینستاگرام رئیس جمهور اسنادی از ۲۰۳۰ را منتشر کرد که نشان می‌دهد هر سه قوه از جزئیات آن با خبر بودند. در صفحه اینستاگرام رئیس جمهور اسنادی ازسند ٢٠٣٠ را منتشر شد که نشان می‌دهد علاوه بر دولت، مجلس و قوه قضائیه نیز از جزئیات این سند با خبر بودند و مغایرتی در آن ندیده بودند.

فاز نخست تصفیه‌خانه فاضلاب پردیس با حضور جهانگیری افتتاح شد.صبح امروز (شنبه) فاز نخست تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان پردیس با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر نیرو افتتاح شد.عملیاتی عمرانی این پروژه با اعتبار ۵۳۰ میلیارد ریال در دو فاز انجام شده است.  ظرفیت فاز اول این تصفیه‌خانه ۲۴ هزار متر مکعب در شبانه‌روز بوده و ۱۲۵ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد. معاون اول رییس جمهور در این مراسم با تأکید بر لزوم حاکمیت ثبات سیاسی بر کشور اظهار کرد: کشور باید از فضای انتخاباتی خارج و وارد فضای کار و همدلی شود و در این فضا نباید به دولت به ویژه از سمت برخی دستگاه‌های حکومت به عنوان یک رقیب نگاه شود. وی تاکید کرد: دولت رقیب هیچ بخشی از حکومت نیست.

معاون رئیس جمهوری در امور مجلس در اسفراین با بیان اینکه نرمش قهرمانانه برگرفته از سیره نبوی و علوی است تصریح کرد: این تدبیر آینده نگر، برای حفظ صلح و نیل به اهداف بزرگ مردم بود. حسینعلی امیری در امور مجلس با اشاره به صلح امام حسن(ع) و تعبیر نرمش قهرمانانه که مقام معظم رهبری برای این واقعه به کار برده اند، گفت: صلح امام حسن(ع) حاصل نرمش قهرمانانه و درواقع، تدبیری در راستای حفظ منافع امت بود و پذیرش قطعنامه ۵۹۸ و برجام نیز از سنخ همین موضوع است.

حادثه تروریستی در تهران

مجلس تیراندازی تروریستی

 رئیس مجلس از زخمی‌های حادثه تروریستی عیادت کرد. رئیس مجلس با حضور در بیمارستان سینا از زخمی‌های حادثه تروریستی تهران عیادت کرد و از روند درمانی آنها آگاه شد.علی لاریجانی در جریان این عیادت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حال همه زخمی ها خوب بود و رو به بهبود  هستند گفت: تیم پزشکی بیمارستان هم خوب و به موقع رسیدگی کرده است و زخمی ها  از خدمات این بیمارستان رضایت داشتند و تعدادی از آنها تا دو روز آینده مرخص می شوند.

حسام خوشبین فر، مسئول دفتر علاء‌الدین بروجردی نماینده بروجرد که در زمان وقوع حادثه تروریستی مجلس به دلیل کمین یکی از تروریست ها، ۴ ساعت در اتاقش محبوس شده بود، روایتی از حمله تروریستی را تعریف کرد و گفت که اگر شهید فلاح از نیروهای خدماتی مجلس نبود بیشتر کارکنان و مسئولان دفاتر طبقه چهارم به شهادت می رسیدند.

پرچم آمریکا

یک عضو مجلس نمایندگان آمریکا از اقدام تروریستی داعش در تهران، دفاع کرد. یک نماینده جمهوری‌خواه آمریکا حمله اخیر گروه تکفیری و صهیونیستی داعش را در تهران اتفاقی خوب توصیف کرد. دینا روراباکر عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا روز پنج‌شنبه در جلسه استماع کمیته امور خارجی این مجلس حمله اخیر گروه تکفیری و صهیونیستی داعش را در تهران اتفاقی خوب توصیف کرد.وی در اظهارات خود در این جلسه که با موضوع بررسی منابع مالی حزب‌الله تشکیل شده بود، گفت: اخیراً شاهد حمله به ایران بوده‌ایم. من می‌خواهم این نکته را مطرح کنم و ببینم شما چه فکر می‌کنید. آیا این خوب نیست که در نهایت کاری کنیم که آمریکا از سنی‌هایی حمایت کند که به حزب‌الله و شیعه‌هایی که برای ما تهدید هستند، حمله می‌کند؟ آیا این اقدام خوبی نیست؟

در همین راستا رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان گفت: متهم کردن ایران به حامی تروریسم ظلم و بی عدالتی است و همه کشورهای عربی و بیگانه باید با ایران همکاری کنند.شیخ عبدالامیر قبلان، رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی تهران گفت: ما از کشورهای عربی و بیگانه می خواهیم  که در مبارزه با تروریسم با ایران همکاری کنند و ایران مخالف اصلی تروریسم است و متهم کردن آن به حمایت از تروریست‌ها ظلم و بی عدالتی است. زیرا جمهوری اسلامی ایران ثابت کرد که از کشورهایی که با تروریست ها مبارزه می کنند حمایت می کند.

یکی از دفاتر نمایندگان به عنوان سند جنایت تروریسم بدون بازسازی باقی می‌ماند. سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که قرار است بخشی از سالن مراجعین مردمی و یکی از دفاتر نمایندگان به شکل سمبلیک به عنوان سند جنایت تروریسم بدون بازسازی باقی بماند. بهروز نعمتی اظهار کرد: در حال حاضر بازسازی دفاتر نمایندگان در حال انجام است و تلاش ما این است که با اتمام بازسازی تا فردا، پذیرش مراجعین مردمی از سر گرفته شود.

جهان با دولت و ملت ایران در محکومیت حملات تروریستی تهران همراهی کرد. چهارشنبه هفته گذشته جریان تروریستی تکفیری داعش در راستای اجرای منویات رییسان خود که همواره تلاش بر ارائه آدرسی غلط از تروریست‌ها و حامیان‌شان دارند، در اقدامی کور و ناجوانمردانه نمادهای دموکراسی و هم‌چنین عزت و استقلال ایران را مورد حمله تروریستی قرار دادند. از همان ساعات ابتدایی انجام این اقدام کور توسط گروه تروریستی داعش، شاهد واکنش‌های جهانی و محکومیت این حوادث در فضای مجازی و رسمی بودیم. در همین راستا تعداد زیادی از مقامات کشورهای مختلف در پیام‌هایی به رییس‌جمهور، رییس مجلس، وزیر امور خارجه و ملت ایران، این حملات را محکوم و از وقوع این حوادث ابراز تأسف کرده و بر اهمیت ایجاد عزم جهانی جهت مبارزه با تروریسم تأکید کردند.

***

سخنگو وزارت خارجه

سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به تصمیم اقلیم کردستان عراق برای برگزاری رفراندوم استقلال گفت: عراق یکپارچه ضامن منافع همه مردم این کشور خواهد بود. وی افزود: عراق یکپارچه، باثبات و دموکراتیک، ضامن منافع همه مردم این کشور از تمام اقوام و مذاهب آن خواهد بود. بهرام قاسمی  در واکنش به تصمیم یک جانبه اقلیم کردستان عراق مبنی بر برگزاری رفراندوم استقلال اظهار کرد: موضع اصولی و روشن جمهوری اسلامی ایران، حمایت از  تمامیت ارضی و یکپارچگی عراق است. اقلیم کردستان بخشی از جمهوری عراق است و تصمیمات یک جانبه و خارج از موازین و چارچوب ملی و قانونی، به ویژه قانون اساسی عراق، آن هم در شرایط پیچیده عراق و منطقه و طراحی بدخواهان برای تداوم بی ثباتی ها در عراق صرفا به ایجاد مشکلات جدید در این کشور خواهد انجامید.

مصطفی پورمحمدی

پورمحمدی بر رسیدگی سریع‌تر به پرونده مدیران کانال‌های تلگرامی تاکید کرد. وزیر دادگستری رسیدگی سریع‌تر به پرونده مدیران برخی کانال‌های تلگرامی را که از اسفندماه ٩٥ بازداشت شدند، مورد تاکید قرار داد. وی در خصوص آخرین وضعیت بازداشت مدیران برخی کانال‌های تلگرامی، گفت: تاکید شده که به پرونده آنها هرچه سریع تر و جدی‌تر رسیدگی شود و بازپرس پرونده نیز با جدیت پیگیر موضوع است. وزیر دادگستری همچنین در مراسم تکریم و معارفه رییس سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه هدف اصلی جریان تروریستی «جمهوری اسلامی» است گفت: دنیا قبول دارد که نظام ما مقتدر است و یکی از شاخص‌های اصلی اقتدار نظام ما قدرت امنیتی و دفاعی ماست.وی با بیان اینکه حضور شکوهمند مردم در انتخابات متعهدانه بود و سبب اقتدار کشورمان شد، گفت:دنیا قبول دارد که نظام ما مقتدر است.

مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی بااعلام آخرین وضعیت پرونده دختر وزیر آموزش و پرورش در تعزیرات حکومتی گفت: این مساله که آیا اعتراض دادستانی به حکم صادره در پرونده دختر وزیر آموزش و پرورش وارد است یا نه در شعبه تجدیدنظر بررسی می شود. عبدالمجید اجتهادی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان تعزیرات حکومتی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که آیا دادستانی تهران به حکم شعبه بدوی تعزیرات مبنی بر تبرئه دختر وزیر آموزش و پرورش از اتهام قاچاق کالا اعتراض کرده است؟ گفت: دادستانی اعتراض کرده و پرونده به مرجع مربوطه ارجاع شده و در حال بررسی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha