• یکشنبه / ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ / ۰۱:۱۶
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 96032011236
  • خبرنگار : 71548

«رسانه‌ها امنیت ملی را فدای جناح‌بازی سیاسی نکنند»

«رسانه‌ها امنیت ملی را فدای جناح‌بازی سیاسی نکنند»

یک عضو هیات علمی دانشگاه با تاکید بر لزوم ایجاد همدلی و اتحاد در میان رسانه‌های رسمی کشور، اظهار کرد: به هیچ‌وجه رسانه‌ها نباید امنیت ملی کشورمان را فدای جناح‌بازی‌های سیاسی کنند.

سعید خال در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی تلطیف فضای امنیتی جامعه به دنبال حوادث تروریستی اخیر تهران و تاثیر رسانه‌های رسمی کشور در این امر، به عملکرد صداوسیما در روز حادثه اشاره و اظهار کرد: به نظر می‌رسد باز هم در این حوادث تروریستی رسانه‌های مجازی از لحاظ سرعت در انتشار اخبار از صداوسیما پیش گرفتند. شاهد بودیم که در روز حوادث تروریستی تهران اخبار به صورت لحظه به لحظه در شبکه‌های مجازی منتشر می‌شدند.

او ادامه داد: اما باید باز هم بر این نکته تاکد کرد که با وجود سرعت بالای رسانه‌های مجازی در انتشار اخبار، ولی به هیچ وجه نمی‌توان به اخبار منتشر شده در این رسانه‌ها به ویژه در حوادث مهمی همچون حادثه تروریستی تهران، اعتماد کرد. در چند روز اخیر شاهد بودیم که اخبار کذب و شایعه‌های زیادی در فضای مجازی منتشر می‌شدند که یا سریعاً از سوی رسانه‌های رسمی تکذیب می‌شدند یا خود مخاطبان متوجه کذب بودن این اخبار می‌شدند.

این امدرس ارتباطات با اشاره به فضای رسانه‌ای بعد از شرایط بحرانی همچون حادثه تروریستی تهران و لزوم برقراری آرامش در جامعه، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید در این شرایط همدلی و اتحاد داشته باشند و بر این اساس فعالیت‌های خبری خود را ادامه دهند. در همین چند روز اخیر هم شاهد بودیم که این حادثه تروریستی باعث شد که تمام ایران نشان بدهد که ما متحد و یک‌دل  هستیم. ۲۴۰ هزار شهید در طول نظام اسلامی بیانگر این است که این ملت و دولت آبدیده شده است و گام‌های خود را پیش از گذشته استوارتر برمی‌دارد و به جلو پیش می‌رود.

خال یادآور شد که در این شرایط رسانه‌ها باید در جهت اتحاد مسؤولان و مردم و همیچنین افزایش آگاهی‌بخشی در جامعه تلاش کنند.

او همچنین درباره بهره‌برداری برخی از جناح‌های سیاسی از حوادث تروریستی تهران، گفت: به هیچ‌وجه رسانه‌ها نباید امنیت ملی کشورمان را فدای جناح‌بازی‌های سیاسی کنند. در تمام کشورهای دنیا امنیت ملی بسیار حائز اهمیت است و به هیچ‌ عنوان آن را فدای اختلاف سلیقه‌ها نمی‌کنند. در کشور ما نیز تمام رسانه‌های رسمی کشور باید امنیت ملی و سربلندی ایران را مورد توجه قرار بدهند و از این حادثه به عنوان دست‌آویزی برای تخریب یکدیگر استفاده نکنند. رییس‌جمهور ممکلت انتخاب شده و رییس‌جمهور همه مردم است و ما باید همه در کنار هم بایستیم تا جهان سر تعظیم در برابر کرامت ایرانی فرود آورد.

انتهای پیام                                                                                                                

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha