• یکشنبه / ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: علم و فناوری ایران
  • کد خبر: 96032111472
  • منبع : معاونت علمی ریاست جمهوری

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان اعلام کرد؛

ضرورت کسب سهم 145 هزار میلیاردی ایران از بازار جهانی تولید محتوای دیجیتال

اینترنت

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان با اشاره به بازار 35 هزار میلیارد یورویی تولید محتوای دیجیتال گفت: با توجه به این‌که جمعیت کشورمان حدوداً یک درصد جمعیت جهان است، باید بتوانیم سهم یک درصدی خود را از بازار تولید محتوای دیجیتال که رقمی معادل 145 هزار میلیارد تومان است، کسب کنیم.

به گزارش ایسنا، پرویز کرمی با بیان این مطلب گفت: اکنون درآمدهای حاصل از این بازار 35 هزار میلیارد تومان است که حدودا صدهزار میلیارد تومان کمتر درآمد داریم.

وی با بیان این‌که ظرفیت بازار تولید محتوای دیجیتال، توجه به ظرفیت نیروی انسانی و سهم موضوعی ضرورت تلاش مضاعف در این زمینه را دوچندان می‌کند، اظهار کرد: تولید محتوای محتوای دیجیتال در بازار رقابتی امروز یکی از ظرفیت‌های ارزنده و امکانی بسیار خوب برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی به شمار می‌رود.

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان با بیان این‌که ورود به حوزه تولید محتوای دیجیتال قرآنی، برای ما هم اجری دنیوی و نیز اجری اخروی دارد، گفت: بازنشر و انتشار فرهنگ مسائل دینی، قرآنی و اعتقادی ما اجر اخروی این امر و ایجاد کسب‌وکار و درآمدزایی از طریق محتوای حلال برای ایران و همچنین بیش از یک میلیارد مسلمان در سراسر پهنه‌ خاکی است که این امر می‌تواند زمینه‌ساز توسعه، نشر و ارتقای فرهنگ اسلامی باشد.

وی با اشاره به برگزاری نخستین رویداد تولید محتوای دیجیتال قرآنی، افزود: این ماراتن در عرصه تولید محتوای دیجیتال حوزه قرآن از 18 خردادماه جاری در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کار خود را با حضور 30 تیم متشکل از دانشگاهیان و حوزویان در موضوعاتی چون قرآن و سبک زندگی، قرآن و معارف اسلامی، قرآن و کارآفرینی و رزق حلال، قرآن و هنراسلامی آغاز کرد و بامداد 19 خردادماه به کار خود پایان داد.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، هدف اصلی این رویداد استعدادیابی، آموزش، ترویج و فرهنگ‌سازی برای ورود فعالان عرصه تولید محتوا به حوزه کسب و کارهای دیجیتال در حوزه قرآنی است و با برگزاری این رویداد قرآنی در عرصه تولید محتوا، تیم‌های نوپا خود را در معرض آموزش، رقابت و تجربه قرار می‌دهند تا در مسیر ایجاد یک کسب و کار فناورانه قرار بگیرند که بر همین اساس انتظار می‌رود ظرف 3 ماه آینده و بر مبنای رشد فعالان این رویداد ضمن ایجاد شدن حداقل 20 شغل تا پایان امسال، 3 مورد از این کسب و کارها به بلوغ لازم برای حضور در عرصه کسب و کار رسیده باشند.

حمایت از کسب‌وکارهای نوپا و رویدادهای کارآفرینی یکی از اقدامات معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری در راستای فرهنگ‌سازی عمومی به منظور ورود به این فضاست و بر همین اساس، ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، با همکاری مرکز توسعه رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یک شرکت دانش‌بنیان ورود به عرصه تولید محتوای دیجیتال قرآنی را با برگزاری این رویداد مورد توجه قرار داده است.

در این رویداد، پس از داوری بر اساس مستندات ارائه شده توسط تیم‌ها و راهبر هر تیم، امتیاز کسب می‌کنند و در نهایت 8 تیم نخست به منظور هدایت و شکل‌گیری کسب و کار فناورانه در مرکز رشد و شتاب‌دهنده‌ها مستقر می‌شوند؛ علاوه بر این حمایت، 3 تیم برتر این رویداد نیز حمایت‌های تسهیلاتی و مالی دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.