• جمعه / ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 96032614711
  • خبرنگار : 71467

چگونه با کارت یارانه وام بگیریم؟

چگونه با کارت یارانه وام بگیریم؟

شبکه بانکی به تازگی مجاز به صدور کارت‌های اعتباری شده است که بر اساس آن تسهیلاتی تا سقف پنج میلیون تومان و به پشتوانه یارانه واریزی به حساب سرپرستان خانوار به متقاضی اختصاص می‌دهد.

به گزارش ایسنا، "یارا کارت اعتباری" طرحی است که بانک مرکزی در روزهای گذشته اجرای آن را به شبکه بانکی ابلاغ کرد البته این ابلاغیه به معنی الزام بانک‌ها برای صدور یارا کارت نیست بلکه شبکه بانکی مجاز و مختار است با توجه به منابعی که در اختیار دارد نسبت به اعطای وام از محل وثیقه یارانه نقدی اقدام کند.

شرایطی که برای ارائه تسهیلات از محل یارانه تعریف شده این گونه خواهد بود که متقاضی استفاده از چنین تسهیلاتی باید یارانه نقدی دریافت کند در این حالت می‌تواند با مراجعه به بانک‌ها و ارائه درخواست اخذ یارا کارت در مسیر دریافت این تسهیلات قرار گیرد.

روال به این ترتیب  است که کارت یارانه به عنوان وثیقه در اختیار بانک قرار گرفته و با توجه به منابعی که در هر ماه در آن واریز می‌شود تا سقف پنج میلیون تومان تسهیلات اختصاص خواهد یافت. در این طرح تسهیلات ضمن انعقاد قرارداد لازم‌الاجرا و به پشتوانه وثیقه یارانه‌های نقدی اعطا می‌شود، در این حالت مشکل مربوط به تامین وثایق اشخاص کم‌درآمد تا حدودی رفع خواهد شد.

اما در حالی در جریان غربال‌گری یارانه‌بگیران ممکن است یارانه فرد دریافت کننده تسهیلات از محل یارا کارت قطع شود که در این شرایط برای پوشش ریسک ناشی از قطع یارانه خانوار بانک‌ها می‌توانند سفته و یا سایر تضمین‌های متعارف قابل ارائه از سوی اشخاص مشمول را به تشخیص خود دریافت کنند.

همچنین پرداخت اقساط وام‌های تا سقف پنج میلیون تومان یارا کارت به گونه‌ای است که به طور خودکار از محل حساب‌های یارانه‌ای اشخاص دریافت‌کننده وام کسر می‌شود که در این حالت نیز ریسک ناشی از عدم پرداخت اقساط از سوی اشخاص مشمول تا حدی برطرف خواهد شد.

مشتری از دوره بازپرداخت ۳۶ ماهه و یا حداکثر ۶۰ ماهه برخوردار است که در این دوره سود بازپرداخت تسهیلات بر اساس سود رایج مصوب شورای پول و اعتبار خواهد بود که در حال حاضر برای تسهیلات ۱۸ درصد تعریف شده است.

مانده سقف تسهیلات اعطایی با توجه به میزان یارانه خانوار تعیین می‌شود. با این حال در مرحله اول سقف پرداخت تسهیلات پنج میلیون تومان بوده، ولی این کارت‌ها از ویژگی گردان برخوردار هستند به گونه‌ای که تا تاریخ انقضای کارت همواره به میزان مابه‌التفاوت مبلغ سقف اعتبار و اصل تسهیلات تسویه نشده توسط مشتری اعتبار خواهند داشت.

 یارا کارت اعتباری فقط برای اعطای تسهیلات در قالب مرابحه مورد استفاده بوده و تراکنش‌های مالی دیگر مانند برداشت وجه، انتقال و برداشت کارمزد از کارت مجاز نیست. در این حال که واریز وجه به یارا کارت اعتباری از ممنوعیت این موارد استثنا خواهد بود.

در صورتی که سررسید تسهیلات اعطایی از طریق یارا کارت اعتباری از زمان انقضای کارت یارانه بیشتر باشد، در این شرایط مهلت بازپرداخت تسهیلات در چارچوب ضوابط و مقررات پس از تاریخ انقضای کارت ادامه خواهد داشت. دارنده یارا کارت حداکثر تا تاریخ انقضای کارت قادر به استفاده از اعتبار آن است.

یارا کارت اعتباری، طرحی است که در ادامه صدور کارت های اعتباری در حدود دو سال گذشته در شبکه بانکی اجرایی می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۳-۲۶ ۱۲:۳۹

اگر بتوان با آن طلا هم خرید کرد خوبست

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۳۰ ۲۱:۵۸

اره اما بی سود

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۲۶ ۱۳:۲۵

سلام و وقتتون بخير. متاسفانه بانك ملت با اين بخشنامه هنوز موافقت نكرده و شعبه بانك ملت خيلي راحت در جواب ارباب رجوع ميگه ما به بخشنامه بانك مركزي كاري نداريم و خودمون بخشنامه داخلي داريم و بايد از واحد برنامه ريزي بانك ملت بهمون اعلام بشه. با واحد برنامه ريزي بانك ملت هم كه صحبت مي كنيم ميگن هيچ اقدامي فعلا صورت نمي پذيره چون ابهاماتي وجود داره ! كاش قبل از انتشار اين أخبار و دلخوش كردن مردم، اين مشكلات داخلي حل بشه. اينجوري واقعا توهين به شعور مردمه!

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۲۹ ۲۰:۵۲

با سلام. دقیقا همینطوره که دوست عزیزمون گفتن. در این طرح بانکها موظف نشدن، بنابراین به هیچ وجه قابل اجرا نخواهد بود. متاسفانه بانکها همینجوری از زیر وظایف خودشون فرار میکنن، چه برسه به این طرح که هیچ الزامی براشون نیست.

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۲۶ ۱۳:۲۷

بانکها موظف نیستند، یعنی میتونن وام رو ندن؟ به چه دردی میخوره این؟ آقا اینکه این اجازه به بانکها داده شده که کار راه انداز نیست. طرحی رو ایجاد کنید که سرپرست خانوار برود داخل بانک بعد از نیم ساعت با پول بیاد بیرون. وگرنه این پول کفاف پرداخت قبوض آب و گاز و برق رو هم نمیده از بس که مالیات و عوارض میبندن بهشون. بعد فکر میکنن مردم نفهمن بلا نسبت. مگر این روهم بخواهند ندهند یهویی

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۲۶ ۱۴:۰۶

چطوری ثبت نام انجام بدم؟

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۳ ۱۷:۳۸

بهتره انجام ندین چون الکیه

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۲۶ ۱۴:۰۷

راهی جدید برای مقروض کردن بینوایان با چاه عمیق با پله های سر بزیر 18 در صدی.

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۲۶ ۱۴:۵۰

با سلام و خسته نباشید. طرح خوبیه. فقط نگفتید کی میتونیم مراجعه کنیم برای ثبت نام؟ با تشکر

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۳ ۱۲:۳۵

دو روز بعد از عیدفطر به بانکی که کارت یارانه صادر کرده مراجعه کنید

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۲۶ ۱۵:۲۹

خیلی طرح خوبی هست ولی ای کاش به تعداد افراد خانواده مبلغ 5 میلیون میدادن

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۳۰ ۱۶:۲۱

خوب گفتی

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۲۶ ۱۵:۴۵

به نظر طرح خوبی برای اشخاص نیازمند می‌باشد ولی چرا با بهره 18% ؟با اینکه میدانند کسی که این وام را دریافت میکند آنهم در این زمان که مبلغ وام آنچنان کارا نیست واقعا ناچار به گرفتن این وام گردیده تا شاید زخمی را مرحم باشد. لااقل بهره آن را کمتر کنید !!! فکر کنید یک وام میلیاردی به فلان آقا با بهره ماکزیمم 3% میدهید .......

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۳۰ ۱۶:۴۱

واقعا آفرین. دولت ما که اسلامیه از فقیر میگیره میده به ثروتمند ولی دولتهای غیراسلامی از ثروتمند میگیره میده به فقیر. وای چه عدالتی داریم ما

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۲۶ ۱۷:۲۲

باسلام. آیااین طرح اجرایی شده ؟ بازپرداخت ماهانه وام چقدره؟

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۱ ۱۵:۴۸

باسلام. این یارانه پول آب و برق و گاز و تلفن هم نمیشه. الان وام بدن با سود ۱۸ درصد، چرا اینقدر سودش زیاده؟ انصاف هم خوبه یک کم. انصاف داشته باشین و مردم رو از این بیشتر فقیر نکنین

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۲۶ ۱۷:۴۴

آیا برای خانوادهای تحت پوشش نهادهایی مثل بهزیستی و کمیته امداد سود هم ۱۸درصد است؟ اگه اینطور باشد خیلی ظلم است

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۲۶ ۱۹:۲۵

خدا پدر قالیبافو بیامرزه که به اینا یاد داد

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۲۶ ۱۹:۵۷

وام یارانه

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۳۰ ۱۵:۲۸

پنج میلیون میدن اون وقت هشت میلیون پس میگیرن.... کار خیلی شاخی انجام ندادن واسه ملت...گر چه این وام هم در حد شایعه بود و برای سرگرم کردن ملت....ملتِ خرافاتی

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۲۶ ۲۰:۴۸

بنده چند روز پیش مراجعه کردم به شعبه مربوطه گفتن همچین چیزی وجود ندارد. اگه وجودندارد این شایعات چیه و اگه دارد چرافقط در حد یک حرف است؟ اگر مسئولین نمی‌توانند به وعدهایشان عمل کنند چرا تفرقه بین مردم می اندازند؟ یه جو وجود داشته باشندپای حرفی که میزنند بایستند

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۲۶ ۲۲:۰۹

از کی ثبت نام شروع میشه؟ خیلی خوبه

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۲۷ ۰۷:۰۷

فرصتی که دولت دارد می سوزاند. به احتمال زیاد لااقل 10 سال دیگر هم این یارانه ادامه می‌یابد. این یعنی 10 سال اعتبار مشخص. می تواند دست کم برای 70% مردم یک اعتبار 10 ساله در نظر گرفت. اگر تمام یارانه که 85 هزار میلیارد تومان است را در نظر بگیریم معادل بیش از یک ملیون تومان و با اندکی کسر سود می‌شود 10 میلیون تومان (یک خانواده 5 نفره 50 ملیون تومان). این را هم اکنون دولت می تواند به اقشار ضعیف وام اعتبار یارانه ای بدهد. یک وام به درد بخور که بشود مشکل گشا باشد. این 5 ملیون تومان به خانواده صرفا می تواند خریدهای روزمره کند. بازارهای اصلی قفل شده مانند خودرو، مسکن، ازدواج و اینها را تنها با وام بزرگ می‌توان راه انداخت. آخه این دولت حاضر نیست به نقد ما گوش دهد. حیف فرصتی که مثل سالهای قبل می سوزد.

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۲۷ ۱۵:۰۶

با سلام. آیا افراد مجرد که تنها زندگی می‌کنند شامل این طرح میشوند؟ ممنون

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۲۷ ۱۵:۳۵

عالیه. کمک خوبیه. ممنونتونم

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۲۷ ۲۳:۵۵

باسلام. بنده به خیلی ازبانکها رفتم، حتی به مدیریت سرپرستی مراجعه کردم، اما می‌گویند چنین چیزی وجود ندارد و هیچگونه بخشنامه ای به بانکها ابلاغ نشده است. چرا دروغ؟ چرا.........تاکی به این روش مردم سرگرم باشند؟ جوابگو باشید. در کرمانشاه تمام بانکها اعلام می‌کنند که این موضوع شایعه و دروغ است و بخشنامه به آنها تحویل داده نشده است.

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۲۸ ۱۵:۱۱

اگر میخوان به مردم نیازمند کمک کنند پس چرا 18درصد سود می‌گیرن؟ اینا فقط فکر منافع خودشون هستن! این کارحرامه

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۲۸ ۱۶:۱۱

کلاه شرعی. نزول رو‌ میگن وام. برا خودشون میلیاردی که میچاپن و‌ حق مردم رو‌میخورن عیده اما برای مردم عیبه. علمای اسلام‌ چرا ساکتن؟ نکنه خدایی ناکرده سهمی دارن. مشکل ما موی بانوان و یقه آقایونه فعلا .‌

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۲۸ ۱۶:۲۵

چرا میگید بخشنامه اومده؟ در صورتی که هیچ بانکی بر عهده نمیگیره که یه همچین چیزی وجود دارد. کشورهای خارجه به راحتی وام میدن بعد شماها فقط بلدین مردم رو سرگردون کنین و امیدوار

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۳۱ ۰۱:۴۷

این دروغ است مثل سهام عدالت

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۲۸ ۱۶:۴۶

با سلام وخسته نباشید اگر امکان دارد راهنمایی کنید که چطور می توانم در خواست وام از یارا کارت کنم چون واقعا نیاز دارم. تمام زندگیم بخاطر 4میلیون داره بهم میریزه. واقعا گیر کردم ممنونم اگر کمکم کنید. اجرتون در این روزهای عزاداری حضرت علی(ع ) با خود حضرت انشاالله

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۲۸ ۲۳:۲۲

آقای سام! منتظر کدوم حرف علمایی؟ مگه کم گفتن وام نگیرین تا بانکها سودشونو بردارن؟ مگه کم گفتن چیزی که گرون میشه اگه فقط یه هفته خریداری نکنین درست میشه؟ مگه کم گفتن بصیرت داشته باشی؟ جناب عالی منتظری یه عالمی بیاد صد میلیون بهت بده بلکه لنگش کنی بیشتر بخوابی؟ خواهشا یکم فکر کن بعدنظر بده

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۲۹ ۰۴:۱۴

ایده ی خوبی هست اما مبلغش برای خانوار زیر 4نفر خیلی کمه .

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۲۹ ۱۱:۴۰

سلام. کسي که اين حرفا را گوش ميکنه اصلا مهم نيست

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۲۹ ۲۲:۵۶

جناب آقای mohamad با عرض معذرت داری چرند میگی. 3سال پیش 45 میلیون وام مسکن ثبت نام کردم مدارک دادم و بعد با سود 14 درصد موقع دریافت گفتن 8میلیون و 700 باید اوراق حق تقدم بخرم. من فکر کردم سهامه. خلاصه 36 میلیون دادن و 90 میلیون باز پرداخت طی 12سال. این نزول نیست؟؟ ربا نیست؟؟

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۳۰ ۰۱:۵۴

خیلی خوب است

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۳۰ ۰۹:۱۲

سلام. بانکها هیچ اطلاعی ندارن ازاین موضوع.

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۳۰ ۱۸:۵۱

من توصیه میکنم کسی طرفش نره چون اسمش ۱۸درصده ولی بعد که حساب کنی میبینی ۵۰درصده

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۳۰ ۱۹:۰۵

جنس نسیه خریدن با ۱۸ درصد سود کدام مشکل مالی من بدبخت بیچاره را حل میکند

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۳۱ ۰۰:۰۳

دروغه.... ما امروز بانک بودیم..

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۳۱ ۰۱:۵۹

سلام. باورکنید بازم سرکاریم چون به هر بانکی سر زدم گفتند اصلا همچین وامی به ما ابلاغ نشده. خدا عاقبت همه رو به خیر کنه. چرا مردم گرفتار رو سرکار میذارید؟

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۲۹ ۱۶:۱۴

با یارا کارت چه کالایی می‌توان خرید یا از کدام مراکز امکان خرید وجود دارد؟

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۲۹ ۱۷:۱۸

آقامحمد آفرین دمت گرم. یعنی با حرفات جواب همه کسایی که پست گذاشتنو دادی

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۳۰ ۰۰:۰۳

سلام به همه کسانی که این شایعات را پخش می‌کنند. لطفأ قبل از پخش اینجور خبرها ابتدا مشخص کنید چند درصد صحت دارد. من به همه بانک ها مراجعه کردم و فقط یک جواب شنیدم «شایعه است »، «چنین بخشنامه ای نیومده »، «این حرفها صحت ندارد»، «بانک مرکزی خواسته دل مردم خوش باشه » و ... اینها جوابهای رییس تمام شعب بانکهای فیروزآباد فارس بود

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۳۰ ۰۰:۳۷

آخه دم خروستون رو باور کنیم یا قسم حضرت عباس رو؟ مرد مومن این بانک ها که میگن چنین چیزی نیست!

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۳۰ ۰۹:۴۵

سلام. بخدا همش دروغه. هیچ بانکی این وام یارانه‌ای رو نمیده. مردم رو گذاشتن سر کار. خدا نگذره ازشون

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۳۰ ۰۹:۵۱

من از بانک ملی پرسیدم، گفتن اینا فقط شایعه است و اصلا چنین وامی وجود نداره ......

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۳۰ ۱۲:۵۲

آخه اینم شد وام با 18 درصد سود؟ آخه پنج میلیون تومن چیه که بخوان 18درصد ربا بگیرن ؟؟؟

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۳۰ ۱۳:۱۹

آقایون! مردم رو گول نزنین. شما که توان اجرای بخشنامه ندارین لطف کنید بشینین و به حقوقهای نجومی خودتون فکر کنید و این ملت شهید پرور و اسلامی در این ماه مبارک رمضان و در گرما از این بانک به آن بانک نفرستید. مردم خودشون به اندازه کافی مشکل اقتصادی دارند. بخشنامه شما هر وقت خریدار داشت اون موقع رسانه‌ای کنید

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۳۰ ۱۵:۲۵

چرا انقدر سودش زياده؟ احتملا دولت به افراد كم درآمد جامعه مي خواد نزول بده

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۳۰ ۱۹:۱۷

وای از این همه ربا.

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۳۰ ۲۳:۲۲

پس چرا وقتی میرم بانک با خنده و پوزخند و تمسخر جواب آدم رو میدن؟ نکنه فکر می‌کنید دارید صدقه میدید؟ نه بابا از این ور یارانه اومد از اونور بنزین گرون شد؛ از طرفی قبض گازی که نهایتا هزار تومن می آمد حالا میاد 200هزار تومن و...

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۳۱ ۱۱:۴۹

چه طرح خوبی. دیگه از شخص پول نزول نمی‌کنیم چون خود بانک نزول میده

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۳ ۱۲:۴۶

الکیه. وامی در کار نیست

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۳۱ ۱۸:۳۰

سلام. امروز صبح رفتم بانک ملی پرسیدم برای دریافت وام یارانه راهنمایی کنید. جواب داد صداوسیما یه چیز گفته اصلا" چنین چیزی نیست. یعنی خوش اومدی

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۲ ۱۰:۲۳

زمانی خوبه که هیچ سودی نداشته باشه

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۲ ۱۹:۲۳

اینا همش الکی هست. نمیدونن چطوری این یه مقدار پول رو هم قطع کنن یا تبدیل به چیز دیگه مثل نزول یا......

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۴ ۱۶:۵۲

سلام. فقط بگم خدا خیرتون نده. به خدا اصلا وام ندین بهتره. برای خانواده هایی که دو نفرن دو تومن میدین. آخه با دو تومن میشه چیکار کرد؟ خودتون بگید. حداقل شما که این همه سود میگیرین یه مبلغ درست و حسابی بدین. فقط هدفتون اینه که مردم شورش نکنن وگرنه مگه شماها چیزی از دستتون برمیاد؟

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۴ ۱۶:۵۳

یعنی فقط بگم خاک تو سرتون با این وام دادنتون. الان خودتون بگید که با دومیلیون چیکار میشه کرد؟

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۱ ۰۰:۳۴

باز هم نقشه برای یارانه مردم

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۱ ۰۲:۴۳

واقعابی مسئولیت هستید. چرا الکی مردم بدبخت رو دلگرم می‌کنید؟ ایشالله کسی که باعث آزار و وعده‌های الکی به این مردم میشه نابود شه

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۸:۲۷

خدا رو خوش نمیاد ۱۸ درصد باشه. حداقل ۴ درصد بود بهتر بود، مردم کمتر اذیت می شدن. یه کمی هم به فکر مردم بدبخت باشید

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۱ ۱۱:۲۷

دیروز رفتم بانک، میگه که ضامن اجباری اگه نیارین وام تعلق نمیگیره. مگه شما نگفتین بدون ضامن و فقط ضامن کارت یارانه؟ میگه احتمال داره شما یارانه رو بریزین تو یه حساب دیگه. پس ضامن الزامیه!

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۱ ۱۱:۳۰

وعده

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۱ ۱۱:۴۵

خوبه ولی خیلی سودش زیاده ?

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۱ ۱۲:۵۹

باید به یه طریقی مردم سرگرم بشن اینم یه جورشه

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۲ ۰۲:۱۷

اگه به اقشار آسیب پذیر بدهند خوبه ولی اینم به همون ۴درصد میدهند

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۲ ۱۱:۳۴

آیا امکان داره با اعتبار این یارا کارت در خرید شرایطی از سایپا ماشین برداشت و قسمتی از وجه نقدی را با اعتبار این کارتها پرداخت نمود؟

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۲ ۱۴:۲۵

کدوم بانک این وام رو میده؟

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۲ ۲۰:۲۸

خدایا تو خودت شاهدی تو مملکت عزیز و سیراب شده از خون شهدامون چقدر دروغ و دزدی و حق و ناحق کردن زیاده. پس تا به وجودت بیشتر از این شک نشده تو را به حرمت اونایی که به درگاهت آبرویی دارن یه تکونی به گرگای در لباس میش بده. هر کی موافقه یه آمین بلند بگه

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۲ ۲۰:۳۸

همه چی آرومه هممون چقدر خوشبختیم. همه چی خوبه. من رفتم و وامو گرفتم تازه با کلی احترام و عزت بدرقمم کردن

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۳ ۰۰:۱۲

با سلام و خسته نباشید. آیا بانک صادرات وام یارانه ای پرداخت می‌کند؟

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۳ ۰۲:۴۱

سلام. به نظر من خوبه که وام 5میلیونی میدن چون اونایی که مشکل دارن حلش میکنن. فقط بگید کی میدن این وام رو یا دارن مسخره میکنن؟

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۳ ۱۰:۴۰

سلام به همه نظر دهندگان این سایت و به مدیر این سایت. این خبر فکر کنم شایعه باشد چون اگه راست میگفتن تاریخ و ساعت میگفتن. مثلا روز فلان به بانک فلان مراجعه کنید. بالاخره مردم بدبخت با زبان روزه به این بانک به اون بانک میرن و اسیر شدن. خدا خودت به داد این مردم برس. ۴۵هزار تومان یارانه میده نان بربری دونه ای۱۵۰۰ تومن و یا پول کل خانوار را بزاری واسه بچه ات مولفیکس بخری؟ خدا رحم کنه به ما مردم. یاعلی

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۳ ۱۲:۳۱

بسیارعالی

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۳ ۱۲:۴۶

چرا 18 درصد ؟؟ آن هم فقط برای خرید کالا؟ یعنی نمیشه پول رو نقداً دریافت کنیم ؟

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۳ ۱۷:۴۶

آیا واقعا وام میدهند با کارت یارانه؟ اگر این کار را بکنی یعنی خیلی کمک بزرکی انجام می‌دهید. من به این وام خیلی احتیاج دارم

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۴ ۰۰:۲۴

خدا رو خوش نمیاد ملت رو مسخره می‌کنید! نمیخواید بدید چرا شایعه پراکنی می‌کنید؟ پنج ساله ازدواج کردم نتونستم هیچ وامی حتی وام ازدواجمو بگیرم چون ضامن نداشتم. بعد از پنج سال و یک بچه یکسال و نیمه فرش زیر پام دست دومه. تاحالا هیچی جز لباس تنمو نتونستم نو بخرم. حتی بالش زیر سرمو! تو رو خدا اذیت نکنید نمیخواید کاری واسه ملت بکنید نکنید فقط وعده الکی ندید. ما هم دل داریم به قران...

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۲:۰۵

سلام دوستان. تو رو خدا راهنمایی کنید. با این کارت چه چیزایی میشه خرید؟ یعنی مثلا امکانش هست از سوپر مارکت خرید روزانه کنیم؟ یا مثلا میشه رفت باهاش گوشی خرید؟ ممنون

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۲۰:۴۱

با پنج ملیون تومن چی میشه خرید؟ با این اوضاع گرونی فقط مگه صاحب الزمان انشاالله ظهور کنه و درستش کنه.

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۲۱:۱۷

دوستان! این وام نقدی پرداخت نمیشه. اول یارانه رو ازمون میگیرن و بعد یه کارت بهمون میدن میگن از فلان فروشگاه و با کسب اجازه از ما و بانک مربوطه فلان وسیله رو بخر، اونم گرانتر از بازار

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۱۱:۲۳

یه دروغ ناب جدید بود واسه خنده و تفریح ها ها

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۱۱:۴۹

مثلا هدف این وام اینه که یکی گره از کارش باز بشه؟ بعد پنج میلیون پول با این وضع گرونی که تو جامعه هست انقدر از نظر بانک مرکزی وام زیادی هست که سه میلیون سود بخواد در قبالش بگیره؟ کاشکی یک درصد عدالت تو جامعه داشتیم و دل مسئولین به حال نیازمندان میسوخت....

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۸ ۱۴:۱۲

دوستان! هدف این بود که چندوقت مردم سرشون گرم بشه همین. اگر وام میخواهید با پارتی کلفت یا سند ملک بروید بانک همون لحظه وام 30درصدی بگیرید

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۱۹:۴۲

سلام. خیلی خوبه واقعا. خدا خیرشون بده. من امروز رفتم با کلی احترام و عزت بجای ۵میلیون ۱۰میلیون دادن به عنوان سهم ما از پولهایی که تا الان بالا کشیدن و خوردن

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۲۱:۳۲

سلام. حالا هر وقت ریختند به حساب، میشه همه شو یک جا برداشت کرد

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۱۰ ۱۱:۵۰

بنده به هر بانک و موسسه مالی سر زدم خیلی راحت میگن هنوز به ما ابلاغ نشده. ممنونم از همه دست اندرکاران که مردم رو سر کار میزارن ( کارمند بانک ملت میگه اگه این وام درست باشه اول خودمون میگیریم و منتظر دروغهای جدید باشید )

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۱۰ ۱۶:۵۳

ملتی که روی نفت و گاز خوابه به گدایی افتاده! ببینید چه بلای سر ملت اومده که .......

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۱۱ ۰۰:۲۲

سلام تا چن وقت طول میکشه وام نقد شه

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۱۲ ۲۰:۴۷

آقا نظر همه شما قبول. ولی این نظرهای شما را کی گوش میده؟ کی نگاه میکنه؟؟ فقط خود ما مردم اینارو میخونیم و اعصابمونو خرد می‌کنیم

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۷ ۱۴:۰۵

اینها فقط حرفه دستورالعمل وجود ندارد

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۱ ۲۲:۱۱

جالبه پول خودمون که یارانمونه میخوان بدن ۱۸ درصد سود میکشن روش

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۸ ۱۶:۳۷

پس کی انجام میشه من نیاز دارو به وام یارانه ای

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۶ ۱۰:۰۰

سلام یک تومن وام میخام باکارت یارانه پنج نفریه حسابش هرچی باشه میدم این شماره تماسم مریضم درشرایط بدیم