• سه‌شنبه / ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 96033017335
  • خبرنگار : 90002

چاپ «پتش خوارگر ۳» و کتاب‌های دیگری از آرمان آرین

چاپ «پتش خوارگر ۳» و کتاب‌های دیگری از آرمان آرین

در شرایطی کتاب «پتش خوارگر ۳ - بر بنیادهای هستی -» آرمان آرین راهی بازار شده که قرار است چاپ تازه چهار کتاب او در تابستان سال جاری منتشر شوند.

به گزارش ایسنا، «افسون‌نامه»، «سپیتمان»، «کابوس باغ سیاه» و «رویای باغ سپید» چهار کتاب نویسنده سه‌گانه «پاسیان و من» هستند که این‌بار توسط انتشارات پریان راهی بازار خواهند شد. این چهار کتاب پیش‌تر توسط انتشارات ایران‌بان راهی بازار شده بودند.

«سپیتمان» (داستان زندگی اشوزرتشت به روایت آرمان آرین) در سال ۸۹ نامزد کتاب سال غنی‌پور شده بود. «کابوس باغ سیاه» این نویسنده اولین داستان بلند اسطوره‌ای ایران در ژانر وحشت است که در سال ۱۳۹۰ به قلم او نوشته شده  و «رویای باغ سپید» نیز با موضوع داستان بلند ماورایی اسطوره‌ای در سال ۱۳۸۸ منتشر شده بود.

مراسم رونمایی هر چهار جلد کتاب مذکور تابستان سال جاری در موسسه انتشاراتی پریان برگزار خواهد شد.

به تازگی نیز کتاب «پتش خوارگر ۳ - بربنیادهای هستی -» به قلم آرمان ارین توسط انتشارات افق راهی بازار شده است.

در پشت جلد مجلد سوم این مجموعه که براساس اوستا و بندهش نوشته شده آمده است: «پیتَّوّن غرق در فکرهایش گام برداشت و زیر نور کم‌رمق ماه زمزمه کرد. گفتی اسم آن پسرک چه بود؟ «زُروان داد با آهسته‌ترین صدایی که از حلقوم خش‌دارش برمی‌آمد گفت: آراستی! اما فکر نکن که پیدا کردن و به چنگ آوردنش از دست آن گوی دیوانه آسان است.»

جادوگر جواب داد: «خوب حواست را جمع کن و به من بگو ‌آیا چیز دیگری مانده که ندانم؟...»

در پنج‌گانه «پَتِش خوارگر»، فضای حاکم بر جهان اوستا، به‌ویژه یشت‌ها و وندیداد گرفته شده و شخصیت‌های ریز و درشت، گمنام و پرنام، مینوی و گیتوی همگی در کنار هم و در قالب یک داستان واحد و بسیار پرماجرا منسجم شده‌اند. در این رمان، چکیده همه فضاها، حس‌ها، شخصیت‌ها، مکان‌ها، اسطوره‌ها و حماسه‌های درون اوستا و افزون بر آن بندهش که کامل‌کننده بخش‌های نایاب داستانی اوستاست نیز لحاظ شده‌اند.

 پتش خوارگر، نام سرزمینی در شمال ایران و استان مازندران کنونی است که امروزه «سوادکوه» نام دارد و آلاشت و زیرآب و... را در برمی‌گیرد و البته در گذشته، منطقه بزرگ‌تری بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha