• سه‌شنبه / ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 96033017348
  • منبع : نمایندگی مرکزی

تکذیب اخراج 22 کارگر از آذراب

تکذیب اخراج 22 کارگر از آذراب

ایسنا/مرکزی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت صنایع آذراب با تکذیب اخراج 22 کارگر از این شرکت گفت: این خبر بدون تحقیق درست و بدون استخراج حقیقت ماجرا توسط یکی از رسانه‌ها منتشر شده است.

محمد مهدی فرهادی  در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با تاکید بر این نکته که اخراج 22 کارگر از این مجموعه صحت ندارد، گفت: متاسفانه یکی از خبرگزاری‌ها روز گذشته خبری مبنی بر اخراج 22 کارگر مجموعه آذرآب منشر کرد که این خبر صحت ندارد. این خبر بدون سند و مدرک و تحقیق درست .

 وی در این خصوص بیان کرد: سال‌هاست که فعالیت بخش رنگ و سند پلاست مجموعه آذرآب اراک بواسطه پیمانکار انجام می‌شود و این مسئولیت به شرکتی که در مناقصه سالانه برنده شود، واگذار می‌شود.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت آذرآب اراک با بیان اینکه 22 کارگر در این بخش فعال بوده‌اند، افزود: شرکتی که سال‌های قبل در مناقصه برنده می‌شد امسال نتوانست در مناقصه برنده شود و مسئولیت به شرکتی که در مناقصه برنده شده واگذار شد.  

فرهادی ادامه داد: کارگرانی که پیش از این با این شرکت در قالب پیمانکاری کار می‌کردند حاضر به همکاری با شرکت جدیدی که در مناقصه برنده شده نیستند.

وی عنوان کرد: شرکتی که امسال برنده مناقصه این بخش شده است برای همکاری با تمامی پرسنل سابق با حفظ تمامی شرایط قبلی و فعلی و در نظر گرفتن پرداخت‌ها، اعلام آمادگی کرد، اما با این وجود کارگران حاضر به همکاری با این شرکت نیستند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت آذرآب اراک ادامه داد: مدیران ارشد آذرآب و اعضای شورای اسلامی کار این شرکت با 22 کارگر یاد شده به دفعات مذاکره انجام دادند و مدیریت جدید آذرآب به دلیل توجه به بحث کارگری از این تعداد کارگر دعوت به کار کرد که به صورت پیمانکاری مانند قبل با شرکت همکاری کنند، اما این کارگران از ادامه کار امتناع کرده و تنها با شرکت قبلی حاضر به همکاری هستند.

فرهادی بیان کرد: شرکت جدید به دلیل جلوگیری از توقف کار در نهایت مجبور به جذب نیروی کار به صورت پیمانکاری شد.

وی تاکید کرد: شرکتی که برنده مناقصه می‌شود با کارگران به صورت پیمانکار همکاری می‌کند و قاعدتا با توجه به اعلام آمادگی این شرکت برای حفظ شرایط قبلی و فعلی لزومی ندارد که کارگران از کار اجتناب کنند. این موضوع به صورت منطقی برای کارگر نباید تفاوت داشته باشد و اینکه چرا کارگران اصرار به استمرار فعالیت شرکت قبلی دارند را باید از خود آنها پرسید.

فرهادی با بیان اینکه حدود 200 نیروی کار در تهران و 1500 نیروی کار در اراک مجموعه نیروهای کار شرکت آذرآب را تشکیل می‌دهند، در خصوص معوقات کارگران گفت: بیش از 90 درصد از میزان دستمزد اسفندماه کارگران پرداخت شده‌ و این در حالی است که مدیران این شرکت نیمی از دستمزد اسفندماه خود را دریافت کرده‌اند. همچنین کارگران برای دستمزد فروردین و اردیبهشت ماه خود طلبکار هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha