• چهارشنبه / ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۴:۳۹
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 96033118297
  • منبع : نمایندگی قم

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم:

پویش های مردمی در کاهش بحران های زیست محیطی نقش آفرین هستند

پویش های مردمی در کاهش بحران های زیست محیطی نقش آفرین هستند

ایسنا/قم مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: پویش های مردمی در کاهش بحران های زیست محیطی نقش آفرین هستند چرا که ارزشهایی را در میان مردم نهادینه می کنند که می تواند در رفع مشکلات زیست محیطی اثر بخش باشد.

سید رحمان دانیالی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: به ویژه در سالهای اخیر این پویش های مردمی که عمدتا از سوی جوانان و دانشجویان مورد حمایت بیشتری قرار می گیرد توانسته اند برخی از کلید واژه های مهم در حفظ محیط زیست را نهادینه کنند.
وی خاطرنشان کرد:با توجه به توسعه شهر نشینی، آسیب ها و تهدیدات و خطرات زیست محیطی جدی است و تا شاهد رشد فرهنگ زیست محیطی و زندگی مسالمت آمیز مردم با محیط زیست نباشیم نمی توان به طور جدی مشکلات زیست محیطی را حل کرد.
دانیالی بیان کرد:این پویش های مردمی و کمپین های خودجوش تلاش می کنند سهم مشارکت اجتماعی مردم در رفع معضلات و کاهش آسیب های زیست محیطی را ارتقاء بخشند از این رو کمپین ها و پویش های مردمی از سوی اداره کل محیط زیست مورد حمایت قرار می گیرد.
وی اظهار داشت:استان قم در حمایت از کمپین های مردمی و این پویش های زیست محیطی پیشگام باشد در حال حاضر برخی از پویش های مردمی از جمله «نذر طبیعت»، «سیرک بدون حیوانات»، «سه شنبه های بدون خودرو»، «حمایت از دریاچه نمک»، «حیات وحش فروشی نیست»مورد حمایت این مجموعه می باشند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم تصریح کرد: آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگسازی سه رکن مهم در حفظ محیط زیست و آشتی با طبیعت و زیست بوم می باشد که می توان از ظرفیت های مهم پویش های مردمی در توسعه این سه رکن مهم مساعدت و همراهی گرفت.
وی گفت:تبیین و ترویج آموزه های دینی نیز در رشد فرهنگ مردم در قبال محیط زیست نقش مهمی دارد ما در دین مبین اسلام آموزه های فراوانی در مورد حفظ محیط زیست داریم که باید احضاء و به مردم معرفی شود.
دانیالی عنوان کرد:می توان علاوه بر ترویج این آموزه های دینی توسط پویش های مردمی از ظرفیت های فکری و دینی و اخلاقی حوزه های علمیه نیز در این مسیر بهره بگیریم و مفاهیم زیست محیطی را با رویکرد دینی در جامعه تبیین نمائیم.
وی در پایان تاکید کرد:در حال حاضر در استان قم بحران گرد و غبار و دریاچه نمک و آلودگی هوا از مسائل جدی به شمار می رود که با مدد از پویش های مردمی می توان گام های مهمی در رفع مشکلات و ایجاد بستر برای توسعه سیاست های کلان زیست محیطی برداشت.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha