• دوشنبه / ۵ تیر ۱۳۹۶ / ۰۹:۱۲
  • دسته‌بندی: ویدئو
  • کد خبر: 96040502052
  • خبرنگار : 71510

ویدئو/ مداحی سیاسی در مراسم نماز عید فطر در تهران

ویدئو/ مداحی سیاسی در مراسم نماز عید فطر در تهران

پیش از اقامه نماز عید فطر در مصلای تهران، برنامه مداحی و شعرخوانی برگزار شد و طی آن ابیاتی با مضامین سیاسی نظیر مخالفت با برجام، تحریم‌های سنای آمریکا علیه ایران، سیاست‌های عربستان سعودی و حمایت از شلیک موشک‌های سپاه به دیرالزور خوانده شد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۰۹:۴۲

آفرین به شاعران این مداحی و آفرین به حاج میثم مطیعی. امیدوارم روزی شاهد این باشیم که همه در کمال ادب صریح‌ترین انتقاداتشون رو بگن و همچنین همه ی طیف‌ها و سلیقه‌ها ظرفیت پذیرش نقدهای دلسوزانه رو داشته باشند. ان‌شاءالله حب و بغض‌های بیجا کنار گذاشته بشه و همه فارغ از هر فکر و سلیقه‌ای به هدف والای اعتلای اسلام عزیز و در پرتو اون آبادانی و سرافرازی کشور بزرگمون بیندیشیم و برای این هدف تلاش کنیم. دست خدا با جماعت است.

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۲:۲۱

تریبون فقط در اختیار بازنده‌های انتخابات است! چنین مراسم عبادی و مذهبی نباید نفرت‌آور شود و نسل جوان را فراری می‌دهد. کاش می‌فهمیدید که چقدر منزوی شده‌اید. استاد دانشگاه هستم و با نسل جوان دمخورم. برایتان متاسفم.

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۲:۵۶

واقعا یه همچین رفتار توهین‌آمیز و تفرقه‌افکنانه‌ای آفرین گفتن داره دوست عزیز؟ واقعاً متاسفم

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۲:۵۸

استاد دانشگاه نیستید!

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۳:۳۴

واقعا ك اين حرفتون مايه شرمساريه

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۴:۴۵

با سلام و تبریک عید فطر . امروز عید و قرار است حداقل در برابر رهبر انقلاب برای دقیقه‌هایی از انتقاد و کنایه دوری کنیم. تربیونهای زیادی در اختیار مخالفین دولت است و اینکه در اینچنین روز میمون و خجسته ای این اقدام بسیار کج‌سلیقگی و دور از آموزه های دینی بود . در یک کلام اقدام خامی بود

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۴:۵۳

استاد گرامی در بطن جامعه باش تا بفهمی چه بر سر ملت آمده همانهایی که مدرک کیلویی از شما می گیرند و می شوند مدیر با دشمنان همدست می شوند و اوضاع می شود این ....باز خدا را شکر که هنوز در مملکت کسانی هستند که حرف دل ما مستضعفان مانند امروز به گوش مسئولین برسانند.

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۵:۰۹

اره به قول تو باید همه بتونند انتقاد کنند نه اینکه تریبون‌ها - اونهم تریبون نماز عید فطر با پخش مستقیم از تلویزیون - فقط شکست خوردگان انتخابات ریاست جمهوری باشد. شرمتان باد

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۵:۴۳

انتقاد درسته ..اما نه برای یک طیف...فک کنم هنوز قضیه 24 میلیون داره بعضی ها رو میسوزونه

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۶:۵۸

چرند گويان نفاق خود ميخواهند كه بنشانند/ زشت لحنان قرار از ما نتوانند كه بستانند/ بفتراك جفا دهان چو بگشايند بربندند/ كه بذر تفرقه را مي خوانند تا بفشانند/ به عمري گر با خلايق بنشينند، برخيزند/ چو آنان سر سفره رنگين و چرب برخوانند/ ز چشمم اشك حسرت چو مي خوانند ميبارند/ كه اينان اميدوارند اميد مردمان ميرانند

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۲۳:۰۵

شرم آوره... شرم بر شما که انتخاب مردم را بازیچه لفاظی کرده اید. شما به رهبر هم بی احترامی کردید که در یکی از خطبه ها عملا اشاره کردند که نوحه و نوحه خوانی مبادا آلوده سیاست شود. با همین فرمون به طور کامل اسلامیت را از ایران جمع آوری میکنید.

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۴:۱۲

متاسفم برای مداحتون که با این کار تفرقه ایجاد کرد بااین کارشون مردم و به دین هم بدبین می کنن

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۵:۰۹

انتقاد با احساساتي كردن مردم و تفرقه افكني فرق دارد. انتقاد به رفتار انجام ميشود و تفرقه افكني به شخص. هيچ ضرورتي ندارد كه نماينده مردم به باد انتقاد شديد گرفته شود. همه ميدانيم دليل اصلي انتخاب آقاي روحاني همين اعمالي بوده كه در حال انجام آن است و انتخاب اكثريت بايد مورد احترام باشد

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۰۹:۴۶

سلام این آقا مداح فقط شعر می‌گوید. از کوخ‌نشینی چه نشانی دارد؟ دست پینه‌بسته، صورت آفتاب‌سوخته، شکم خالی، سفره خالی، زندگی بی‌تریبون، غم سیری خانواده، حسرت سفره رنگی، لباس رنگ رفته؟

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۲:۱۸

مگه کوخ‌نشینی ارزشه که میگی این کوخ‌نشین هست یا نه؟ کارمون به کجا رسیده؟

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۰:۴۶

چگونه است که تریبون‌ها حتی در ویژه‌ترین مراسم عبادی در اختیار جریانی است که از رای مردم آنچنان برآشفته شده است که رگ گردن برجسته میکند و عربده میکشد و به تحریک احساسات عمومی علیه رییس جمهور محبوب می‌پردازد؟

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۱:۲۸

در گذشته مداحان برای خودشان جایگاهی داشتند و فقط در مدح ائمعه اطهار می‌گفتند و هرگز چابلبوس نبودند. ولی امروز اینطور نیست، از جمله این فرد که به نظرم برای توهین به رئیس جمهور برنامه‌ریزی شده بوده است. هنوز سه روز از توهین به رئیس جمهور نگذشته اینباز هم در نماز عید فطر و از بلندگوی نمازی که قرار است وحدت‌آفرین باشد. این کشور تا شفاف نشود درست نمیشود. باید سره از ناسره جدا شود و به خواست مردم احترام گذاشته شود. اگر هماهنگ شده نبود پس چرا مجری هم باید مردم را علیه رئیس با 24000000 رای تحریک کند مگر این کشور فقط متعلق تعداد محدود افراطی است که تا این حد از آنها حمایت میشود و هرچه میخواهند میکنند. فحاشی هم حدی دارد. نمیشود به داخلی و خارجی فحاشی کنیم و انتظار داشته باشیم دنیا با ما مهربان باشد و یا در داخل پیشرفت داشته باشیم. تا اجازه انتقاد علنی از این افراد و حامیان آنها در هر سطح و مقامی داده نشود هیچ چیز درست نمیشود و روز به روز بدتر میشود تا به نابودی کشیده شود. لج‌بازی و خیره‌سری هم حدی دارد.

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۱:۲۹

جدای از سبُک بودن شعر و اینکه حتی برای خوندن در یک هیات هم مناسب نیست، واقعا متاسفم از اینکه یک مداح به خودش اجازه میده اراجیفی رو طعنه‌وار به کسی بگه که ۲۴ میلیون ایرانی با رای خودشون خواستار ادامه روش و نگاهش شدن. و تاسف بیشتر برای کسانی که به امثال این تندروها اجازه خودنمایی میدن.

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۱:۴۳

واقعا مایه تاسف است است فقط میتوان واژه تاسف را بکاربرد و بس...مردمی که برای انجام فریضه‌ای الهی آمده‌اند و این نماز برای نزدیکی قلوب مردم و مسلمانان بهم است اما یک مداح که محلی از اعراب ندارد متاسفانه تریبونی در اختیارش قرار میگیرد که هر خزعبلاتی را به خرد خلق‌الله بدهد. مردم باید چند بار و به چه طریق خواسته و رای خود را نشان دهند؟ یک بچه که حالا دکتر هم خطابش میکنند و فکر میکند لفظ دکتر مزیتی برایش دارد اما نشان میدهد کوچکترین فهم سیاسی ندارد. واقعا باعث تاسف است که تریبون در اختیار چه کسانی قرار میگیرد... فقط یه جمله: با روحانی و حامی روحانی می‌مانیم تا 1400 والسلام

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۲:۰۱

حالم را به هم زد. خدا به خیر کند.

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۲:۱۴

سلام آمریکا ما را تحریم کرده درست و تحریم خواهد کرد چون دشمن ماست ولی کاسبان تحریم یادشان باشه توی همین مملکت چند نفر به خاطر نبود دارو مردن، چند تا کارخانه تعطیل شده‌اند و هنوز هم خوابیده‌اند. در ثانی، وای به حال مملکتی که از هر تریبونی به شخص دوم مملکت توهین میکنند

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۲:۲۶

توهین به اکثریت رای قاطع مردم و توهین به ریاست محترم جمهور

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۲:۲۳

احسنت به این مداح محترم؛ امیدوارم که مردم ما یاد بگیرند که امر به معروف با توهین متفاوته و بعضی از مسئولان نباید برای خودشون حاشیه امن قائل باشند ... .

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۵:۱۲

حاجی انگار تو باغ نیستی! این تریبون رو به من هم میدن که رئیس قوه قضائیه یا دبیر شورای نگهبان رو امر به معروف کنم؟

avatar

اينا فقط خودشون و ميبينن ماها ادم نيستيم ماها نه نظرمون درسته و نه اعتقادمون نه اصلا عقلي داريم فقط اينا دارن ، خوش بحالتون كاش ما هم تريبون نماز جمعه داشتيم تا انتقاد و امر به معروف كنيم ولي حيف كه انگاري ما تو این خاك زاده نشديم فقط وقت راي دادن و خدايي نكرده گوشت جلو توپ بخوان مارو ميبينن در باقي حالات ما ها اجنبي محسوب ميشيم و خائن و ادم حساب نميشيم

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۳:۱۶

خیلی متاسفم از کسی حمایت می کنید که به رئیس جمهور محبوب ومنتخب مردم توهین می کنه وعلنا باعث تفرقه میشه بنده مطمئنم مقام معظم رهبری هم رضایت به این اینجور انتقادها ندارن مملکت به همبستگی نیاز داره اون باید بره دنبال مداحیش همین

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۲:۲۳

احسنت به ایسنا که برای روشنگری جامعه چنین ویدئویی رو منتشر کرد

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۲:۵۹

آقاااااااا واقعاً چرا کسی این وضع رو جمع نمی‌کنه؟! اون از روز قدس، اینم از روز عید فطر. تا کی اکثریت باید بی‌احترامی اقلیت به رأی‌شون رو تحمل کنن؟!!

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۳:۰۵

میگویند گربه محض رضای خدا موش نمیگیرند این آدمها که به این شکل مدحی میکند بخاطر مقام خودشان و بخاطر منافع که پشت پرده و لابی دارند مداحی میکند این جور مداحی‌ها باعث دین‌گریزی و فراری دادن جوانان می‌شود اقایی که مداحی میکنی بجای مداحی سیاسی مداحی خدا را بکن مداحی حضرت علی را بکن نه مداحی سیاسی را

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۳:۰۷

آمدی شعر بگویی و دمی شاد شوی/ عقده بگشایی و از بغض خود آزاد شوی/ آنکه در اول صف هست خدایی دارد/ بعد حق، مردم بی رنگ و ریایی دارد/ آنقدر عزت و مردانگی در این آقاست/ عزتش تا به ابد در وطنم پا برجاست/ دولت و ملت و رهبر همه در یک صف پاک/ تو چرا تفرقه اندازی در این صف بی باک/ روز عید آمدی و قلب زمین لرزاندی/ با چه رویی تو میان صف خوبان ماندی/ ما همان ساقه سبزیم بنفش گل کردیم/ زخمها خورده و هر بار تحمل کردیم/ من چه گویم که خدا هست، خدا هست، خدا/ که زند سیلی به هر جهل و به هر رنگ و ریا

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۴:۰۴

جواب عالی ای بود ، درود بر شما

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۴:۳۰

این شعر رو هم ویدیو کنید و در فضای مجازی منتشر کنید

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۵:۱۰

احسنت بر شما

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۲۱:۳۸

آفرین به این جواب

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۳:۰۸

شعری که وزن و قافیه‌اش می‌لنگه، توهین به منتخب ملت و دستاوردهای سیاسی‌اش، صدای گوش‌نوازی هم که نداره، برادر حرفی داری بجای بحر طویل خوندن تحت عنوان مداحی، بایست حرفت رو بزن. قربون خدا برم تریبون و روزنامه که کم در اختیار ندارید.

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۳:۱۱

واقعا متاسفم براتون که به رای بیست و چهار میلیون ایرانی در انظار عمومی اهانت میکنید؟ با چه حقی؟ با حق اینکه تریبون دست شماست؟

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۳:۲۳

داداش گلم زمینخوار بیخ گوشت نشسته نیاز نیس رگ گردنت کلفت کنی یواش هم بگی میشنوه خواهشا شما دیگه از تبعیض هم نزنید که آدم رک خندش میگیره

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۳:۳۰

من هم كلي شعر دارم مي تونم بخونم؟ انگار مردم بايد يك تكاني بخورند عجم اين قوم غضب زكجا چنين رويي دارند / فكر تندروي در هر برزن و كويي دارند حيف ديگه بقيه اش رو بگم منتشر نمي كنين

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۴:۰۱

واقعا من با دیدن این کلیپ دیگه تو هیچ مناسبت مذهبی شرکت نمیکنم .. این مداحِ ... به خودش اجازه میده که در این روز ...؛ گرچه کسان دیگری به این ها خط میدهند ....متاسفم دیگه حالم بهم میخوره ....بوی سوختن شکست خوردگان انتخابات چه زود بلند شد. ننگتان باد

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۳:۳۳

احسنت بر آقای مطعیی

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۳:۴۹

واقعا جاي تاسف داره كه تريبون جامعه دست اقليت منزوي مي باشد

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۳:۵۵

روحانی عزیز غمگین مباش و محزون نشو یک ملت پشتیبانت هستن. دعای دلشکستگان حبس کشیدگان محصورین و جانبازان حق گو رزمندگان سنگر عشق و صداقت. بویژه جوانان شجاع و عزیز وطن و سیلی خوردگان انقلاب . همه با هم هستیم .ولا تحنو و لا تحزنو و انتم العلون

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۴:۰۳

این شخص مسلمان روزه‌دار بوده که چشم در چشم به ریاست محترم جمهور اسلامی یک فرد محبوب بیش از بیست وچهار میلیون رای در انظار عمومی جهان توهین میکند ؟ این تقوی الهی است که امیرالمؤمنین علی علیه السلام در لحظات پایانی عمر مبارکشان در لیالی قدر فرمودند ؟ آیا ایشان مسلمان هستند؟ شیعه امیرالمومنین چنین حرکاتی نمیکند به فضل الهی نمیتوانند میان رهبری عزیز و جناب روحانی اختلاف بیاندازند

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۴:۰۴

این جریان منفور و شکست خورده را باید رسوا کرد.

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۴:۰۷

وقاحت رو از حد گذروندن

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۴:۰۸

دمش گرم، جالبه ۹۰٪ روزنامه ها دست اصلاح طلبهاست ، آقای روحانی دائما بر طبل تفرقه می كوبند، بعد تریبون دست ماست، ای کاش جناب روحانی و اطرافیانش بجای سیاسی کاری و تفرقه افکنی کاری برای مردم می کردند، جای تعجب است که ایشان طرفدار هم دارد ، واقعا جای تاسف است

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۱:۲۳

آقای روحانی جلوی مفت‌خوری بعضی ها را گرفته و میترسند. شما اگه مردید از همه اونهایی که در صف اول و صفوف بعدی نشسته اند انتقاد کنید. خودتونو مردم ندانید با این درجه نامردی و بی ایمانی

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۴:۱۳

دوستان عزیز باید یک فرقی بین انتقاد توهین آمیز با انتقاد محترمانه بذارید، فحاشی به رئیس جمهور کشور که هیچ حتی فحاشی به پایین ترین فرد ایران عمل قبیحیه، خدا لعنت کنه هرکس که اینجور حرکت ها رو انجام میده یا حمایت میکنه.. اما بی انصافیه که ما این شعر رو مساوی توهین ببینیم هر چند گزنده ست. قبول کنید حضور منتقد لازمه، شنیدن هشدارها خیلی بهتر از اینه که خدای نکرده منافع کشور به خطر بیفته. انصافا هیچ جناحی حق مطلق نیست و هیچ جناحی هم باطل مطلق نیست، باید بپذیریم که همه اشتباهاتی داشتن و اگر گوش شنوا داشته باشند احتمال اشتباه قطعا کمتر میشه، قطعا عاقلان لااقل به نقدها فکر می کنند. وقتی تندروها رو نقد میکنیم چرا خودمون انقدر زود از کوره در میریم؟

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۴:۵۷

دوستان عزیز توجه کنید که اقای مطیعی بعد از انتخابات با خواندن شعری تحت عنوان "جشن جمهوریت" می گویند: هست ملت همه یار تو، چه باک از دشمن/ همه هستیم کنار هم، چه باک از دشمن ... سعی کنیم منصف تر باشیم، ایشون واقعا مداح درستی هستند. اونجایی که به صف اول اشاره می کنند، منظورشون همه مسئولان هستند نه فقط دکتر روحانی. انصافا شما از مسئولان توقع ندارید؟ اونجایی که اشاره به کارگرها کردند بخشی از منظورشون کارگرهای مظلومی هستند که برای مطالبه حقوقشون شلاق خوردند که انتقاد اصلی به قوه ی قضائیه وارده، شما واقعا به زمین‌خواری اعتراض ندارید؟ آیا اشاره به زمین خواری فقط به دولت بر میگرده یا همه مسئولان؟ آیا دکتر ظریف در نامه به موگرینی به نقض روح و متن برجام اعتراض نکردن؟ در شعر آمده که روح و جسم برجام به فنا رفت که رفت، گفتن این مصرع ایا مشکلی داره؟! ابیاتی که به امریکا اسرائیل داعش عربستان و .. پرداخته ایا حرف من و شما نیست؟! یا اینکه گفته میشه از غرب نسخه نگیریم طرف صحبت فقط دکتر روحانی هست؟ اینکه میگه چاره کشور در داخل کشور هست اشتباهه آیا؟ به لحن رجز گونه ایراد نگیرید دوستان، این شعر هدف اصلیش کسان دیگری هستند، یکی از مخاطبین هم مسئولین کشور هستند. بین این همه بیت چند بیت هم به رئیس جمهور مربوط هست چه اشکالی داره؟ خود رئیس جمهور به ازادی بیان اعتقاد دارند، خدای نکرده توهین هم نشده. دوستان هم که هنوز دنبال بازنده برنده انتخابات هستن رها کنید این حرفها رو، انتخابات تموم شد و دکتر روحانی با 24 میلیون رای برنده شد و در تاریخ هم ثبت شد، فکر نکنید هرکی حرف مخالف میزنه بازنده انتخابات بوده..

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۵:۱۵

با این نظرت معلومه که اصلا درک سیاسی نداری... اعتراض مردم به اینه که تریبون ها برای اینجور به قول تو نقد کردن فقط در اختیار یه عده خاص است

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۵:۱۵

حرف منطقی همین صحبت "سلما" ست. افتخار ما به این دولت اینه که تا حد زیادی هرکسی میتونه آزادانه حرف خودشو بزنه . "سخن از صلح بگو ، اسلحه را هم بردار" فکر میکنم دولت جناب روحانی دقیقا همینطور بوده. اما تفکر برخی دوستان اینه که : "سخن از جنگ بگو، "اصلحه" را هم بردار" با افراطی گری به هیچ جایی نخواهیم رسید. حالا میخاد این جناح باشه یا اون جناح. در بیابان گر به شوق کعبه خواهی زد قدم، سرزنشها گر کند خارمغیلان غم مخور...

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۴:۱۵

خدا رو شکر که هیچ وقت پای منبر این مداحان ننشستم... مداحی باید در مدح ائمه اطهار سخنوری کنه نه این که بخاطر پول ....

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۴:۱۸

بسیار باعث تاسف است. تازه میگویند روحانی انتخابات را برد چون فرصت تبلیغات برای ما فقط یک ماه بود! این گروه ۲۴ ساعته در محافل مختلف از خیابان گرفته تا روی آنتن صدا و سیمای میلی این از این دست اراجیف و تبلیغات منفی انجام میدهند, باز هم بازنده و طلبکارند! خدا عاقبت این کشور را به خیر کند.

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۴:۳۳

واقعا متاسفم برای مداحانی که به جای تعظیم شعائر اسلامی کارشون شده بازی در زمین دشمن و از هر تریبونی برای عقده گشایی انتخابات استفاده میکنن

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۴:۵۶

کاملا موافقم

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۴:۵۲

هیچ نشانی از کوخ نشین نداشت .

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۵:۰۸

عید فطر که برای وحدت میان مؤمنین و مسلمین است به صحنه توهین و تفرقه بدل می شود. به جای رحمت و مغفرت و تاکید بر مشتزکات به ریاض و خودمون حمله می کنیم. بی سلیقگی کامل و یأس و ناامیدی. و دیگر اینکه دوست مداح تکلیف ما رو روشن کن که تو خودت با درآمد میلیونی برای هر ساعت کار کوخ‌نشینی یا کاخ‌نشین؟!

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۵:۳۶

اينا كاسبان تحريم اند وقتي تحريم ها برداشته شده منافع آقايون به خطر افتاده كه اينجوري به شعر افتادن

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۸:۰۶

انتقاد کار خوبیه ظرفیت ببرید بالا

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۶:۴۷

با سلام باید به اقای مطیعی گفت متاسفم برات همین آقای رییس جمهور تا چند روز دیگه قراره حکم تنظفیش را از دست آقا بگیره. روحانی روحانیه تا خار چشم شما شود. دم از حضرت علی میزنی در حالی که مرام علی اینچنین نبود هنوز که هنوز کاستی ها دولت قبل وجود داره برجام بد بود قیمت خونه ده برابر شد خوب بود یه کیسه برنج 4برابر شد خوب بود. بمان روحانی چون هستیم

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۶:۵۲

از تریبونهایی که مختص جریان دلواپسان رد شده از سوی ملت باشد، انتظاری بیش از این نیست که منتخب ملت را تحقیر کنند. جناب عمار، خوشتان بیاید یا نیاید، من دکتر و استاد دانشگاه دولتی درج یک هستم ولی از دست همین آقایان نمی توانم اسم ونظرم را آزادانه بگویم والا عواقبش گریبان خود و خانواده ام را می گیرد. ولی این آقایان در حضور رهبری اینگونه می تازند. ملت و جوانان بیدارند شکر خدا و همین نظرات اینجا این را نشان می دهد.

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۱:۰۶

آقای استاد عزیز طوری حرف می زنید انگار کسی دیگه در محیط دانشگاه نبوده، اکثر افرادی که در فضای سیاسی و ب فعالیت می کنند تحصیل کرده هستند. شما خودتان به عنوان کسی که از نبود ازادی رنج می برید باید مدافع جدی ازادی بیان باشید. انقدر که شما فکر می کنید هم جو دانشگاهها بسته نیست البته منکر حضور افراد افراطی نیستم اما انقدر حاد نیست که نتونید نظرتون رو بگید، من خودم در جریان انتخابات 88 در تجمعات سازمان مرکزی دانشگاهمون حضور داشتم اما هیچوقت وارد فضای تند متعاقبش نشدم، افراط و تندی از طرف همه بد است نه فقط جناح مخالف... اینکه برخی دوستان دلشون میخواد همه ایران یکپارچه طرفدار رئیس جمهور باشه واقعا تعجب برانگیزه، بخواهیم یا نخواهیم در مقابل اکثریت 24 میلیونی دیگران هم حضور دارند ولو در اقلیت باشند، اینکه بخواهیم تریبونها را از جناح مخالف بگیریم با عرض معذرت عین دیکتاتوری است، کجا شعار ازادی بیان با دیکتاتوری جمع می شود؟ دوستان عزیز اگر اصولگرایی دیگر در اکثریت نیست به خاطر همین تمامیت خواهی و گرفتن تریبون از منتقدان است، اگر راه بر انتقاد محترمانه بسته شود ناخوداگاه به افراط دامن زده میشه و آنوقت شعار دادن افراد نادان در خیابانها رو خواهیم دید و... گمان نمیکنم هیچ کسی دلش بخواهد به تجربیات تلخ 88 برگردیم که ضربه اول و اخرش رو مردم و کشور می خورند. هردو جناح به اندازه کافی تریبون دارند به مردم اطمینان داشته باشید مردم از لابلای همین حرفها انتخاب میکنند. کما اینکه واقعا معتقدم توهینی به دکتر روحانی نشده، ایشون وقتی خودشون رو در مقام مسئول قرار دادند ظرفیتشون خیلی بالاتر از این حرفاست. همچنین اقای مطیعی پارسال هم درنماز عید فطر اشعاری تندتر از این خطاب به مسئولان خصوصا قوه قضائیه خوندند، اگر ایشون رو بشناسید مطمئنا اینطور قضاوت نمی کنید واقعا حرف ایشون با همه مسئولان بود، در ضمن چند وقت پیش رهبری خیلی از سواد و مداحیشون تمجید کردند. گرچه درجناح مخالف است اما حرف درست راباید شنید از هرکه باشد. دشمن(منتقد) دانا بلندت میکند/بر زمینت می زند نادان دوست(طرفدار) (خواهشا به کسی برنخورد) اگر میخواهیم این گفتمان بعد از 1400 هم ادامه داشته باشه در کنار طرفداری با پرهیز از حاشیه، خودمون به عنوان کسانی که رای دادیم اولین مطالبه کننده ها و منتقدان باشیم و از نقد و حتی هجو نترسیم.

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۱۱:۱۶

خانم محترم همان استاد هستم. همکاران من یک دهم این انتقادها را به نهادهای غیرمنتخب مانند شورای نگهبان و روند انتخابات کردند و پرونده‌شان را دستشان دادند! بعضی را هم بایکوت کردند و هیچ مقامی فراتر از تدریس در دانشکده ندادند. ما از چهار تا شعر بی‌محتوای یک مداح جبهه پایداری نمی‌هراسیم. ما از تبعیض ناراحتیم. منتخب مردم تریبون ندارد ولی نهادهای انتصابی که یک رای هم نیاورده‌اند همه‌جا هستند و با اطمینان به هر کس بخواهند حمله می‌کنند. بنظر شما همین‌ها را در دانشگاه با اسم و رسم بگویم حسابم با کرام الکاتبین نیست؟ بیدار شوید!

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۷:۰۴

کاملا موافقم احسنت

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۷:۳۶

از برجام چی نصیب ماشده ، که سنگش رو به سینه می زنیم/ سودش رو توتال و بویینگ و ایران خودرو و ... بقیه بردن. ما سرمون بی کلاه موند. حتی قیمت خودرو رو ارزون نکردن. من فوق لیسانس دارم، از بهترین دانشگاه کشور مدرکم رو گرفتم ، 17 سال درس خوندم تو مدرسه هم شاگرد اول مدرسه بودم . نفر اول دانشگاه هم بودم جزو نخبگان هم بودم. حالا هم بیکار بیکارم. شرمنده زن و بچه... حتی نانوایی محلمون اگر مدرکمو گرو بزارم، یه نون هم بهم نمی ده کسی جواب گوی این وضعیت هست. این همه بچه های مومن می رن شهید می شن، لب مرزها کشته می دیم. تا امنیت درست بشه، بعد یه عده میان تو این امنیت، میشن مفسد اقتصادی. اصولگرا ها فقط برای رای جمع کردن فقط از ولایت و رهبری مایه می زارن بدون کار کردن اصولی برای مردم ، اصلاح طلب ها هم دم از آزادی می زنند بدون پاسخگویی به مردم. خدایا حرفمون رو به کی بزنیم... مطیعی جون بخون که دلم به حرف های تو خوشه

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۸:۴۰

آقا میثم اینقدر حرص نخور برای قلبت خوب نیست، جوونی ، حیفه حالا ما بردیم و شما باختین ، ول کنین دیگه خخخخخخخخخ

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۱۹:۲۲

سکوت ...سکوت ...سکوت

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۵ ۲۲:۱۵

این مملکت رو یکی با این وضع جمع کنن تو رو خدا مردم خسته اند منتظرن یک بزرگتر همه رو سر یک سفره بذاره چرا مسولین مردم رو دارن مایوس میکنن خیلی وضع جامعه داره با این کارا خراب میشه

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۰۰:۱۸

یک سوال اگر این اشعار درست نیست، اینان ک این همه واکنش با توهین دادن ، خب می اومدن جواب تک تک ابیات رو می دادن؟! اگر درست هستن که هستن پس این همه ناراحتی و عصبانیت برای چیست؟! تفرقه و وحدت الان یاذتان آمده؟ سال ۸۸ چی بود کارتان؟ حرفهای کاندیاتون و یارش جهانگیری در مناظرات چی بود؟

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۰۴:۲۰

اگر مردی به رای مردم احترام بذار

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۰۴:۲۸

به قول شهید بهشتی تا زمان که مشق فقر میکنم آسایش را در خواب نمی بینیم مگه این توافق بچه بازی بوده که این آقا با پر پر کردن لبانش هم داره تصمیم آقا رو زیر سوال میبره هم تمام مشاوران زبده ایشون را که در آن زمان به طرق مختلف در جریان کار بوده‌اند. اینچنین کار و قرارداد مهم کار هیچ فردی به تنهایی نیست و چون سرنوشت یک کشور حتی در قرن های بعد نیز به آن وابسته که یک شخص به تنهایی انجام دهد حال مثل بچه هایی که دعوا میکنند بعد زورشان نمیرسه در یک تریبون مذهبی شروع به فحاشی نظام جمهوری اسلامی ایران میکنند ای آقای مداحی چنین شتابان به کجا؟!!!!

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۰۸:۴۰

آقا شما حرف الکی نزن اسم خودشو گذاشته مداح بعضیا فقط دنبال پولن باد از هر طرف بیاد به همون طرف میرن انتخابات تموم شده اکثریت مردم طرفدار آقای روحانی هستن شما اقلیت حرف حسابتون چیه؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۰۱:۵۹

وجدانا این جمله آشنا نیست؟ چرا عید مردم رو عزا کردید؟ مگه روز عید روز وحدت و جشن و شادی نیست؟

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۰۳:۵۸

حاج میثم مطیعی , چرا با شعری که وحدت شکن است حاضرشدی , خوشحال باشید که رای گیری تا ساعت 24 بود , نه بیشتر

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۰۸:۱۶

پس درِ سایتتان و گل بگیرید شمایی که دم از دموکراسی و آزاد اندیشی می زنید خود دچار افت خود برتر بینی و تا نوک دماغ بینی هستید علی حال به حال تمامی این غرب زده های به اصطلاح روشنفکر که نه کور فکر مقلد باید تاسف خورد که هیچگاه از تاریخ عبرت نگرفته اند

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۲:۲۲

باشه تو خوبی! یه حرف زدن ساده بلد نیستی اونوقت داری از کار رسانه انتقاد میکنی؟ اصلا میدونی چی به چیه؟ حامی ایسنام حامی روحانی‌ام

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۰۸:۳۲

تکرار میکنم حامی روحانی ام

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۲:۲۰

خانم سلما، چرا مسائل رو با هم قاطی می کنید؟! منظور ما این نیست که کسی انتقاد نکنه و همه یک حرف رو بزنن. ما نمی‌گیم اقلیت حقوقی ندارن. اتفاقا قطعا حقوق اقلیت باید رعایت بشه ولی اونها هم باید بفهمن که باید به رای اکثریت احترام بذارن. دعوا بر سر اینه که چرا این قبیل تریبون‌های رسمی همیشه همیشه فقط در دست یک طیف خاصه؟ چرا از هنرمندا و مداح‌ها و سخنران‌ها و وعاظ حامی روحانی و خاتمی و هاشمی و حتی ناطق نوری دعوت نمیشه تا برای یه بار هم که شده بیان توی یه همچین مراسمی سخنرانی و شعرخوانی کنن؟

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۸:۰۲

جواب سوال رو خودتون میدونید به خاطر تفاوت دیدگاه سیاسی، من انتظار ندارم حامی خاتمی و روحانی و ... رو برای سخنرانی در مراسمی که برپاییش برعهده کسانی از دیدگاه مخالف هست، دعوت کنند همانطور که انتظار ندارم در مراسمی که از طرف دولت برگزار میشه سخنرانان طیف اصولگرا رو ببینم. ناگفته نمونه که حداقل من مداح اصلاح طلب بزرگی رو سراغ ندارم که بخواد برای همچین مراسمی دعوت بشه همونطور که تقریبا هنرمند اصولگرای بزرگی نداریم، این رو هم باید فعالان اصلاحات براش فکر کنند...

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۳:۰۰

کسی که هدفش نقد سازنده باشه جا و مکان وزمان و شرایطش میدونه، و کسی که نقد توهینی و مخرب بخواد بکنه جایی میره که طرف مقابل نتونه ازخودش دفاع کنه، دقیقا سیاست این مداح، بزن و دررو بود. زد و رفت حالا میگن مانمیدونستیم کی بود و چی گفت

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۵:۲۳

خجالت آوره!توی هیچ کشوری اینطوری به منتخب یه ملت توی تریبونی که از تلویزیون پخش زنده میشه و هزاران بیننده داره توهین نمیشه اونوقت یه عده اینجا احسنت احسنت میکنن واسه من!دقیقا همونایی که مدام تاکید به وحدت و انسجام ملی میکنن.ماذا فازا؟!!!!

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۸:۰۹

من نمیدونم مگه مملکت 23 میلیونه پس بقیه حقه انتقاد ندارن شعری که خونده شد انتقاد بود و نه تخریب رییس جمهور محترم بره اینها درست کنه ما هم ممنونش میشیم لطفا با تخیل زندگی نکنیم چطور بود که 8 سال پیش با انتقاد میخاستن تهران آتیش بزنن اما حالا یه شعر خوانی اینقدر فشار وارد کرده با تشکر

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۲۰:۴۱

فقط و فقط به خدا پناه می برم

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۰۰:۵۱

احسنت به این مداحی

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۱۳:۵۶

احسنت به مطیعی حرف حق تلخه حالا مخالفان هی بگن بی‌ظرفتیم جنبه داریم و تفرقه می‌افکنیم بذار بگن

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۱۴:۰۲

من نمی فهمم...من نه این طرفی هستم نه اون طرفی... به نظر خودم کاملا آزاد اندیشم.....مگه چی گفت یه عده ای به خودشون گرفتن...من که ندیدم توهینی به کسی بکنه....کسایی که خودشون راحت حرفاشونو میزنن!! و این هم به نظر من اصلا بد نیست بهتر نیست اجازه بدن بقیه هم حرفشون بزنن

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۸ ۰۹:۱۷

مزخرف ترین مداحی بود. مداحی یعنی مدح ائمه، نه این اراجیف

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۸ ۱۰:۲۷

خیلی میثم اشتباه کرد دراین روزعید این شعرا روخواند .دشمن ملت ازاین کارا بسیار خوشحال میشه .

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۱۰:۲۶

عالی بود. تبارک ا لله به این همه حق گویی . آفرین به این فرزند ایران زمین .اجرت با آقا امیرالمومنین

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۱۱:۴۰

خانم محترم سلما از استدلال متین شما متشکرم. همان استاد هستم. ببینید من واقعا از انتقاد کلی شعاری در چهارچوب مداحی توسط یک عضو جبهه پایداری نمی‌هراسم. بلکه بیایند روحانی را با اسم بکوبند هم مهم نیست. مردم ما محکمتر می‌شوند. مساله ناراحت کنند قبضه امکانات ملی مانند تریبون‌های مذهبی و صدا و سیما و فرهنگی و ... توسط افراد غیر منتخب و انتصابی است که یک بار یک رای موفق هم نیاورده اند ولی همه نهادهای منتخب را از این تریبون‌ها می‌کوبند و اجازه دفاع هم نمی‌دهند. این وحدت ملی ما را خدشه‌دار کرده. روز عید فطر یک مناسبت مذهبی و ملی فراگیر است. متعلق به جبهه پایداری نیست. این مداح محترم و حامیانش شناخته شده‌اند و حق ندارند در چنین مناسبتی در جلو رهبری منتخب مردم را مورد حمله قرار دهند. تا حال گذاشته‌اند آقای روحانی دو کلمه در این جاها صحبت کنند؟ باور کنید اگر همین نظر را در دانشگاه علنا بنویسم دچار مشکل می‌شوم. ببینید چقدر بی‌تریبون شده‌ایم که این گوشه را انتخاب کرده‌ایم!! از ایسنا هم بسیار متشکرم. با احترام. خدمتکار فرزندان شما در دانشگاه

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۱۵:۵۲

۱-نخستین چیزی که کمتر به آن اشاره شده است استفاده از قالب شعر برای بیان انتقادی سیاسی (درست یا نادرست) است. این بدترین وجه ماجرا بود. می‌دانید که در تاریخ صدر اسلام داستان قابل تاملی وجود دارد. پس از فتح مکه حضرت رسول همه را بخشید. هر کس که حتی به خانه ابوسفیان وارد می‌شد در امان بود. اجازه نداد فتح مکه روز انتقام شود، آن را به روز رحمت و گذشت تبدیل کرد ولی چند مورد اندک استثنا شدند و بخشش شامل آنان نشد، از جمله کسانی که از طریق شعر پیامبر (ص) و اسلام را هجو می‌کردند، حتی اگر این افراد زن بودند نیز مشمول بخشش نشدند. در واقع وارد شدن به مقوله سیاسی در قالب شعر و استفاده از هنر با هدف هجو و دشنام دادن کار بسیار ناپسندی است که فضای سیاسی را تخریب می‌کند و نتیجه همین می‌شود که عده‌ای هم در این سو و در پاسخ دست به کار سرودن شعر و هجو شوند! هر کسی نقدی درباره سیاست‌های دولت و برجام یا هر چیز دیگری دارد باید با زبان سیاست و قابل پاسخ دادن اقدام کند. هیچ چیز بدتر از ترفندهایی هنری از جمله تمسک به شعر و شاعری برای موضوعات سیاسی نیست. این رفتار زشت در صدر مشروطیت و حتی در دوران رضاخان نیز در میان کنشگران سیاسی که قریحه شعرسرایی داشتند (نه مثل این شعر که ضعیف هم بود)، دیده می‌شد که اتفاقا با واکنش قدرت حاکم مواجه شد و غیرحق کشته شدند. ولی انصاف باید داد که نه شعر فرخی یزدی و نه شعر میرزاده عشقی کمکی درخور به فضای سیاسی نمی‌کرد جز اینکه کینه و نفرت را نزد دو طرف عمیق‌تر و ریشه‌دارتر کرد. بنابراین نقد و هجو سیاسی در قالب شعرخوانی و هنر یکی از بدترین رفتارهایی است که متاسفانه نباید اجازه داد که باب شود. نقل از عباس عبدی مرجع : ایسنا

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۱۰ ۰۲:۵۵

خیلی از دوستان میبینم میگن این آقا فقط انتقاد داشته و خیلی عادی هست و شما ها چرا نقد پذیر نیستید. دوستان قبول. شما انتقاد کردید تریبون داشتید. حالا تریبون بدید دست 24 میلیون نفر. بعد تریبون بدید دست کسایی که رای ندادن . بعد تریبون بدید دست فقرا و مستضعفا . انتقاد کردن اتفاقا خیلی خوب و سازنده هست اما من هم دوست دارم جهت فکریم تریبون داشته باشه . منم دوست دارم به خیلی چیزا انتقاد کنم . دوست دارم یه نفرم توی نماز عید فطر به نمایندگی از طرف من و 24 میلون نفر بیاد انتقاد کنه . من هم حق شهروندی دارم . فقط یه گروه و جهت فکری نباید حق شهروندی داشته باشند و تریبون دربست در اختیارشون. به این انتقاد یا امر به معروف نمیگن . میگن سوء استفاده از قدرت و نابرابری بین مردم . یعنی ملت ایران همشون با هم برابر نیستند و فقط یه گروه میتونن قدرت داشته باشن، حرف بزنن، انتقادکنن، زندگی کنن. یعنی بقیه بی ارزشن