• جمعه / ۹ تیر ۱۳۹۶ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96040903509
  • خبرنگار : 71496

ائتلاف ضد داعش: تا عملیات پایانی علیه داعش در عراق هنوز کارهای بسیاری وجود دارد

ائتلاف ضد داعش: تا عملیات پایانی علیه داعش در عراق هنوز کارهای بسیاری وجود دارد

ائتلاف ضد داعش تحت امر آمریکا تاکید کرد که عملیات موصل علیه داعش "رو به پایان" است اما تا عملیات نهایی علیه این گروه تروریستی هنوز کارهای بسیاری پیش روست.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت النشره، رایان دیلون، سخنگوی ائتلاف ضد داعش اظهار داشت: اعلام رسمی بازپسگیری موصل از سوی دولت عراق انجام خواهد شد و من نمی‌توانم به جای بغداد تاریخ آن را تعیین کنم اما به نظرم این اتفاق طی چند روز آتی و نه چند هفته آتی محقق خواهد شد.

وی با اشاره به حضور غیرنظامیان و نیز وجود موانع و شبه‌نظامیان در تمامی بخش‌ها، گفت: این امر پیشروی نیروهای عراقی در خیابان‌های باریک را بسیار دشوار کرده است. اما شجاعت و اراده این نیروها که از حمایت نیروهای ائتلاف نیز برخوردارند، به آزادی قریب‌الوقوع موصل منجر خواهد شد.

سخنگوی ائتلاف ضد داعش افزود:‌ تروریست‌ها پیش از عملیات جدید نیروهای مبارزه با تروریسم عراق در صبح پنجشنبه دو کیلومتر مربع از مساحت بخش قدیمی موصل را در کنترل داشتند و این بخش از موصل هنوز ماموریتی سخت و نفس‌گیر است.

وی تاکید کرد، هنوز تعدادی از داعشی‌ها در بیمارستانی در شمال موصل و در بخش قدیمی این شهر حضور دارند اما ارتباطات میان این دو منطقه با یکدیگر قطع شده است.

دیلون با اشاره به اینکه داعش هنوز پایگاه‌های دیگری در عراق دارد، گفت: تعیین هدف دوم در نبرد با داعش تصمیمی است که به دولت عراق بر می‌گردد؛ حال این پایگاه‌ها می‌خواهد در تلعفر، حویجه و یا الانبار باشند.

روز پنجشنبه تلویزیون دولتی عراق و حیدر العبادی، نخست وزیر این کشور از "پایان داعش در موصل" خبر دادند.

در همین حال سخنگوی ائتلاف افزود: آنچه که داعش از آن به عنوان پایتخت خلافت خود یاد می‌کند یعنی شهر رقه در سوریه نیز همزمان با اینکه داعش برخی از مناطق تحت کنترلش را از دست می‌دهد و اعضای این گروه تروریستی روحیه خود را می‌بازند، از داخل و خارج در حال فروپاشی است.

سخنگوی ائتلاف ضد داعش فاش کرد، درگیری‌هایی میان فرماندهان داعشی با رتبه‌های مختلف وجود دارد و آنها هر کجا که شکست می‌خورند، نیروهای بومی کشته شده خود را رها می‌کنند تا اجسادشان متعفن شود اما اعضای خارجی را به شکلی مقبول خاکسپاری می‌کنند.

وی افزود:‌ نیروهایی که برای این فرماندهان باقی مانده‌اند، بسیار کم تجربه هستند، آنها هنوز مرتکب اشتباهاتی ابتدایی می‌شوند و هنگام آمادگی برای عملیات‌ها، خود و یا دوستانشان را اشتباهی منفجر می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha