• شنبه / ۱۰ تیر ۱۳۹۶ / ۱۳:۲۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 96041004155
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مشاور عالی شهردار اصفهان:

ارتعاش عبور مترو تاثیری بر بناهای تاریخی چهارباغ اصفهان ندارد

ارتعاش عبور مترو تاثیری بر بناهای تاریخی چهارباغ اصفهان ندارد

ایسنا/اصفهان مشاور عالی شهردار اصفهان گفت: شهروندان تا سه هفته آینده که تست‌های فاز سوم خط یک مترو تکمیل شد، می‌توانند از ایستگاه قدس در خیابان امام خمینی تا میدان آزادی از مترو استفاده کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان قطارشهری اصفهان، جواد شعرباف با اشاره به فعالیت آزمایشی قطار شهری اصفهان از میدان قدس تا آزادی اظهار کرد: فاز سوم مترو از ایستگاه تختی تا میدان آزادی به طول پنج کیلومترشامل پنج ایستگاه شامل ایستگاه امام حسین (ع)، ایستگاه انقلاب، سی و سه پل، شریعتی و میدان آزادی است که سه ایستگاه سی و سه پل، شریعتی و میدان آزادی آماده است اما دو ایستگاه دیگر تا پایان سال تکمیل می‌شود.

وی با بیان اینکه راه اندازی آزمایشی تا سه هفته دیگر انجام می‌شود تا خط آمادگی پذیرش مسافر را پیدا کند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فاز سه خط یک از چهارراه تختی تا میدان آزادی از زیر محور تاریخی چهارباغ عبور می‌کند میراث فرهنگی از ابتدا درخواست داشت تمهیدات مربوطه اندیشیده شود و با پیگیری‌های شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور خط قطار شهری در این محور با الزامات خاصی احداث شده است.

مشاور عالی شهردار اصفهان با بیان اینکه یکی از دلایل عبور خط مترو از این محور پیاده راه سازی چهارباغ بوده است، خاطر نشان کرد: شهروندان در این منطقه به یک وسیله نقلیه عمومی مطمئن نیاز داشتند که خط یک با تمهیدات خاصی به خوبی از محور عبور کرد و در این بخش دو ایستگاه پیش‌بینی شد.

شعرباف گفت: علی‌رغم همه تاییدات یونسکو به دلیل حساسیت‌های مدیریت شهری و میراث فرهنگی عملیات اجرایی قطعه میانی، ریل، پدهای میراگر ارتعاش و... پس از بررسی و نظارت‌های مستمر در تاریخ ٢٧ خرداد ٩٦ به تایید نماینده و مشاور امین سازمان میراث فرهنگی کشور یعنی دانشگاه علم و صنعت رسید تا هیچ مشکلی از لحاظ ارتعاش و غیره در این زمینه نباشد.

وی به اجرای خط دو مترو اشاره و خاطرنشان کرد: مشکل خط دو مترو و عبور از میدان امام (ره) با تعامل میراث فرهنگی حل و با تکمیل مطالعات در این زمینه و ارسال آن به یونسکو عبور خط دو از زیر میدان امام (ره) در اجلاس یونسکو در سال ۲۰۱۵ تصویب شد، اما مدیریت کلان کشور و استان تصمیم گرفتند به دلیل کاوش‌های باستان شناسی که به پنج سال زمان نیاز داشت و این مدت باعث تاخیر در ساخت و بهره برداری خط دو می‌شد با اضافه شدن یک و نیم کیلومتر میدان امام (ره) را دور بزند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha