• دوشنبه / ۱۲ تیر ۱۳۹۶ / ۱۳:۲۴
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 96041205777
  • خبرنگار : 71577

مدیرعامل پست در اجلاس آسیا و اقیانوسیه مطرح کرد

آینده پست به فضای الکترونیکی وابسته است

آینده پست به فضای الکترونیکی وابسته است

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تهدیدها و فرصت‌های عرصه فناوری اطلاعات گفت: آینده پست وابسته به واکنش درست به این گستره وسیع الکترونیکی دارد که آنچه را که می‌توانیم از این فضا تقلید کنیم و آنچه را که نمی‌توانیم ابداع کنیم تا بتوانیم پاسخگو و حساس به نیازمندی‌های مشتریان باشیم.

به گزارش ایسنا، حسین مهری در مراسم افتتاحیه دوازدهمین کنگره سازمان‌های پستی آسیا و اقیانوسیه با اشاره به دومین دوره میزبانی ایران از این اجلاس پس از دو دهه گفت: در خلال این دو دهه محیط پست تغییرات زیادی داشته و جنبه‌های زیست اجتماعی بشر دچار تغییرات زیادی شده است و بخش سنتی پست را دچار تغییراتی کرده است. ظهور فناوری‌های جدید الکترونیکی و همه‌گیر شدن اینترنت و تلفن همراه در کنار مقررات‌زدایی در عرصه پست تاثیری عمیق بر سازمان‌های پستی ما گذاشته است. به نحوی که ما را مجبور کرده در بخش‌های سنتی حضور کمتری داشته باشیم.

مهری گفت: در مقابل عرصه‌های جدیدی در حوزه پستی به روی کشور ما گشوده شده است. در دوره اخیر بسیاری از کسب و کارهای سنتی یا از بین رفته‌اند و یا کمتر اثری از آنها وجود دارد. وجه مشترک همه سازمان‌های پستی در این اجلاس این است که ما همچنان توانسته‌ایم به صورت نهادهای پستی با صلابت در این فضای پرتلاطم دوام بیاوریم که این دستاورد کمی نیست.

وی با اشاره به عوامل دوام سازمان‌های پستی در طول زمان بیان کرد: اصلی‌ترین عامل این تداوم اتحاد و همکاری‌های پستی در قالب اتحادیه‌های پستی است. شبکه‌های جهانی پستی در قالب نرم‌افزاری موجب قدرت‌بخشی به سازمان‌های پستی کشورها شده است. در کنار این ظرفیت ما نیازمندیم تا بسیار مدرن‌تر و چالاک‌تر باشیم که استفاده از فناوری اطلاعات این مهم را ممکن می‌کند.

مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به تهدیدها و فرصت‌های عرصه فناوری اطلاعات بیان کرد: آینده پست وابسته به واکنش درست به این گستره وسیع الکترونیکی دارد. آنچه که را می‌توانیم باید تقلید کنیم و آنچه را که نمی‌توانیم ابداع کنیم تا بتوانیم پاسخگو و حساس به نیازمندی‌های مشتریان خود باشیم.

مهری در خصوص استراتژی سازمان پست جمهوری اسلامی ایران در  سالیان اخیر نیز گفت: استراتژی ما این بوده است که در کنار سایر اقدامات به کسب و کارهای الکترونیکی توجه ویژه‌ای داشته باشیم. توسعه سیستمی توزیع محصولات پستی، توسعه سیستم همراه نامه‌رسان، توسعه سامانه مدیریت تجارت الکترونیک و راه‌اندازی صندوق‌های هوشمند پستی معابر تنها بخشی از اقدامات شرکت پست در سال‌های گذشته بوده است.

وی همچنین در پایان اضافه کرد: شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال گذشته قانون شرکت ملی پست را از مجلس شورای اسلامی گذراند که این قانون تصمیم‌گیر روابط این شرکت با شرکایش در سال‌های آتی خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha