• چهارشنبه / ۱۴ تیر ۱۳۹۶ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 96041407503
  • خبرنگار : 71531

معاون فنی و عملیات معاونت درمان وزارت بهداشت توضیح داد

ماجرای بدهی تامین اجتماعی و ابلاغیه دانشگاه علوم پزشکی قزوین

ماجرای بدهی تامین اجتماعی و ابلاغیه دانشگاه علوم پزشکی قزوین

معاون فنی و برنامه‌ریزی معاونت درمان وزارت بهداشت ضمن تشریح ماجرای ابلاغیه رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین درباره اعمال محدودیت در ارائه خدمات بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه به دنبال عدم وصول مطالبات بیمه‌ای،گفت: این ابلاغیه به دلیل بدهی‌های زیاد و سنگین سازمان تامین اجتماعی صادر شده بود که خوشبختانه با پرداخت بخشی از بدهی‌ها از سوی این سازمان، این ابلاغیه بلافاصله لغو شد و مشکلی از نظر ارائه خدمات در این استان وجود ندارد.

دکتر علی ماهر در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص ماجرای ابلاغیه‌ منتشر شده از سوی رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین درباره اعمال محدودیت و یا قطع برخی خدمات طرح تحول نظام سلامت به دلیل عدم پرداخت مطالبات بیمارستان‌های این دانشگاه از سوی بیمه تامین اجتماعی، گفت: رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین به دلیل بدهی‌های زیاد و سنگین سازمان تامین اجتماعی، در ابلاغیه‌ای محدودیت‌هایی را برای پذیرش بیماران تحت پوشش تامین اجتماعی قائل شده بود که در شب گذشته و بلافاصله بعد از این ابلاغیه، سازمان تامین اجتماعی بخشی از بدهی‌ها را پرداخت کرد و همان دیشب بخشنامه لغو شد.

وی افزود: من امروز از تمام بیمارستان‌های دولتی استان قزوین بازدید کردم و خوشبختانه کلیه خدمات مانند گذشته در حال ارائه است و هیچ بیماری برای دریافت خدمت و یا تامین دارو و تجهیزات پزشکی به بیرون از بیمارستان‌ها هدایت نمی‌شود.

ماهر، درباره وضعیت بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی قزوین در تامین دارو و تجهیزات پزشکی، گفت: قبل از پرداخت بخشی از مطالبات از سوی تامین‌ اجتماعی، میزان دپوی دارو و تجهیزات پزشکی در انبارهای این دانشگاه کمتر از یک ماه بود. البته با پرداخت بخشی از بدهی‌ها از سوی سازمان تامین اجتماعی این مشکل برطرف شد.

وی تاکید کرد: سازمان‌های بیمه‌گر باید هر چه زودتر بدهی‌های خود را به بیمارستان‌ها پرداخت کنند تا انبار تجهیزاتی بیمارستان‌های کشور امنیت و دپوی کافی برای تجهیزات پزشکی و دارو را داشته باشند.

ماهر همچنین گفت: چنین مشکلی در سایر استان‌های کشور به این شدت ایجاد نشده بود و خوشبختانه همه بیمارستان‌ها ذخیره قابل قبولی از دارو و تجهیزات پزشکی دارند.

ابلاغیه اولیه مبنی بر اعمال محدودیت در ارائه خدمات
دستورالعمل لغو ابلاغیه

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha